اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ: هکرهای ایرانی اسناد ما را هک کردند/ ایران: دروغ است

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا ادعا کرده هکرهای ایرانی اسناد داخلی این ستاد را هک کرده و به برخی اطلاعات آن دست یافته اند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی ترامپ از هک شدن برخی از ارتباطات داخلی خود خبر داده و هکرهای ایرانی را مسئول آن دانسته است. ترامپ نیز در سخنانی بدون ارایه سند و مدرک مدعی شده عواملی از ایران اسناد ستاد انتخاباتی او را هک کرده اند.

بنا به گزارش رویترز، بیانیه ستاد انتخاباتی ترامپ پس از آن منتشر شد که وبگاه “پولیتیکو” گزارش کرد که از ماه ژوئیه گذشته شروع به دریافت ایمیل‌هایی از یک منبع ناشناس کرده مبنی بر اینکه اسناد معتبری را از داخل ستاد ترامپ ارایه می‌دهد، از جمله گزارشی در مورد “آسیب‌پذیری‌های احتمالی جی. دی ونس” معاون ترامپ.

این گزارش که از سوی ستاد انتخاباتی ترامپ درباره ونس جمع آوری شده حاوی 271 صفحه اطلاعات شخصی اوست. از سوی دیگر اسنادی نیز درباره “مارکو روبیو” سناتور تندرو جمهوریخواه در میان اسناد هک شده است.

” استیون چونگ” سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد: “این اسناد به‌ طور غیرقانونی از منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده به ‌دست آمده‌اند تا در انتخابات 2024 مداخله کنند و در روند دموکراسی ما هرج‌ومرج ایجاد کنند.”

او در ادامه انگشت‌اتهام را به سمت عواملی مرتبط با ایران گرفت و مدعی شد: ایرانی‌ها می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ، مانند چهار سال اول حضورش در کاخ سفید، حکومت تروریستی‌شان را متوقف خواهد کرد.”

کارزار انتخاباتی ترامپ به گزارش روز جمعه محققان شرکت مایکروسافت استناد کرده که مدعی شده هکرهای وابسته سعی کرده‌اند به حساب یک مقام عالی‌رتبه در کمپین ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن نفوذ کنند. 

در این گزارش آمده است که هکرها یک حساب کاربری متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را هک کرده و سپس از آن برای هدف قرار دادن این مقام استفاده کردند. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت اهداف ارائه نکرد.

دونالد ترامپ هم در واکنش به این ادعا گفته آن‌ها (هکرها) در جریان این هک تنها قادر به دریافت اطلاعات عمومی بوده‌اند و افزود:” ایران متوقف نخواهد شد زیرا دولت ما ضعیف و ناکارآمد است، اما این مدت طولانی نخواهد بود.”

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با رد ادعای نفوذ هکرهای مرتبط با ایران به اسناد ستاد انتخاباتی ترامپ، اعلام کرد:” دولت ایران هیچ قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد. ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.”

نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با رویترز در رابطه با گزارش ادعایی مایکروسافت نیز تاکید کرد که قابلیت‌های سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است و هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات سایبری ندارد.

رویترز در ادامه نوشت: ترامپ در ماه جولای از یک سوء قصد جان سالم به در برد، در حالی که طبق اعلام مقامات رسمی و امنیتی آمریکا هیچ نشانه ای از ارتباط ایران با عامل تیراندازی به ترامپ وجود نداشته؛ اما شبکه سی ان ان آمریکا ماه گذشته گزارش داد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد توطئه ایران علیه ترامپ در دست دارد. ایران چنین اتهاماتی را رد کرده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر و در ماه جولای در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفته بود که مطابق ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، تهران و مسکو ترجیح‌های خود درمورد ریاست‌جمهوری آمریکا را مانند دوره‌های گذشته حفظ کرده‌اند.

بنا بر مدعای این مقام آمریکایی عوامل ایرانی تلاش خواهند کرد تا به جمهوری‌خواهان ضربه بزنند، در حالی که روسیه تلاش‌هایی را برای لکه‌دار کردن دموکرات‌ها در دستور کار  خود دارد.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا