اخبار خودرو

ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

ایلان ماسک بار دیگر ادعای بسیار بزرگی کرده و گفته است که نسل جدید تسلا رودستر در کمتر از یک ثانیه شتاب می گیرد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، تسلا عنوان سازنده سریع ترین خودروی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

16 نوامبر 2017 بود که تسلا از نسل دوم رودستر رونمایی کرد. از آن زمان عرضه انبوه این خودرو بارها به تعویق افتاده و هنوز اثری از آن در خیابان ها نیست. با وجود این، ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X بار دیگر توجه علاقه مندان را به این خودرو جلب کرده است.

ایلان ماسک در ایجاد تبلیغات رسانه ای برای محصولات جدید بی رقیب است! او در پست های جدید خود در مورد نسل جدید رودستر اعلام کرد: “اگر می توانید اسمش را ماشین بگذارید، هرگز چنین خودرویی وجود نخواهد داشت.” او افزود: “من فکر می کنم تسلا رودستر) این پتانسیل را دارد که به شگفت انگیزترین محصول تاریخ تبدیل شود.” آقای ماسک در ادامه ادعاهای خود گفت: “این خودرو احتمالا می تواند در کمتر از یک ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.”

ادعای جدید ایلان ماسک; شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود!
ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

آقای ماسک تایید کرده است که طراحی تسلا رودستر جدید به پایان رسیده و مدل تولید انبوه آن تا پایان سال وارد بازار خواهد شد. مدیرعامل تسلا این بار قول داد که رودستر سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد. البته با توجه به وعده های قبلی خلف، احتمال به تعویق انداختن تحویل سفارشات تا سال 2026 یا حتی پس از آن اصلا دور از ذهن نیست! باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که نزدیک به هفت سال از معرفی کانسپت تسلا رودستر در سال 2017 می گذرد و پس از گذشت این مدت طولانی، این خودروساز آمریکایی نتوانسته حتی یک مورد از آن را به بازار معرفی کند!

ادعای شتاب زیر یک ثانیه است، در حالی که در زمان معرفی، شتاب تسلا رودستر 1.9 ثانیه اعلام شده بود. شتاب 0 تا 160 کیلومتر در 4.2 ثانیه، رکورد 8.8 ثانیه برای مسافت یک چهارم مایل، حداکثر سرعت 402 کیلومتر و مسافت 1000 کیلومتری از دیگر ویژگی های نسل جدید رودستر بود که تسلا در هنگام رونمایی بر آن تاکید کرد. نیازی به گفتن نیست، نگاهی به تاریخچه توییت های ایلان ماسک نشان می دهد که او قبلاً وعده شتاب 1.1 ثانیه ای را برای تسلا رودستر جدید در سال 2021 داده است!

ادعای جدید ایلان ماسک; شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود!
ادعای جدید ایلان ماسک ؛ شتاب نسل جدید رودستر زیر یک ثانیه خواهد بود !

بد نیست اشاره کنیم که تسلا رودستر با آپشنی به نام Space X عرضه خواهد شد که در صورت سفارش این گزینه 10 موشک کوچک پیشران به رودستر اضافه می شود. این موشک ها شتاب، حداکثر سرعت، ترمزگیری و هندلینگ خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

دلیل کاهش شتاب تسلا رودستر در طول زمان مشخص نیست! شاید ایلان ماسک بخواهد تسلا رودستر را با طرح شتاب زیر 1 ثانیه دوباره در کانون توجه قرار دهد که یک رکورد باورنکردنی است. قیمت این خودروی مورد انتظار بین 200 تا 250 هزار دلار متغیر است. اگرچه این رقم زیاد به نظر می رسد، اما اگر رکوردها و مشخصات تسلا رودستر به وعده ها عمل کند، باید پذیرفت که قیمت آن در مقایسه با مدلی مانند ریماک نوا 2 میلیون دلاری با عملکرد مشابه، ناچیز خواهد بود!

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا