اخبار خودرو

ادعای بزرگ کمپانی ب ام و ؛ نسخه برقی M3 همه چیز را شکست خواهد داد

ادعای بزرگ کمپانی ب ام و ؛ نسخه برقی M3 همه چیز را شکست خواهد داد

بی ام و در حال آماده شدن برای عرضه نسل جدید خودروهای الکتریکی است. این خودروساز بزرگ آلمانی که از پلت فرم نئو کلاس نیرو می گیرد، قصد دارد محصولات خود از جمله مدل های اسپرت مزین به نشان M را با موتورهای تمام الکتریکی به فروش برساند. برخی از طرفداران این مدل ها بر این باورند که برقی شدن بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد. اما فرانک ون میل اخیرا در مصاحبه ای به این افراد اطمینان داد و عنوان کرد که نسخه الکتریکی M3 از «هر چیزی» پیشی خواهد گرفت.

همانطور که رئیس بخش M بی ام و در مصاحبه خود با مجله آمریکایی موتورترند اعلام کرد، نسخه تمام الکتریکی M3 به یک موتور چهار موتوره مجهز خواهد شد. این موتورها توسط یک “منطق مرکزی” کنترل و مدیریت می شوند، بنابراین عملکرد خودرو به قدری عالی خواهد بود که می تواند از هر چیزی پیشی بگیرد.

بیانیه مدیر بخش M با صحبت های مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت BMW، فرانک وبر، همزمان است. پیش از این، وبر تایید کرده بود که موتور الکتریکی M3 چیزی در حدود یک مگاوات قدرت تولید می کند. این رقم معادل 1341 اسب بخار است! برای درک بهتر این قدرت باید گفت که بوگاتی شیرون قدرتی در حدود 1500 اسب بخار دارد.

از اطلاعات قبلی می دانیم که موتورها و باتری M3 منحصر به فرد هستند. این باتری همچنین به داشتن ترکیب و سیستم خنک کننده خاص معروف است و از فناوری 800 ولت پشتیبانی می کند.

ب ام و M3 برقی نیز در نسخه دیفرانسیل عقب تولید خواهد شد. این نسخه از نظر تجربه رانندگی در سطح متفاوتی قرار خواهد گرفت. از آنجایی که در این نسخه تعداد موتورها به نصف کاهش می یابد، احتمال کاهش قدرت موتور نیز به همین میزان زیاد است. یعنی این نسخه از M3 برقی قدرتی در حدود 670 اسب بخار خواهد داشت که البته همچنان رقم بالایی است. انتظار می رود که نسخه الکتریکی ایستگاه تور M3 نیز توسعه یابد.

نمای عقب BMW M3
ادعای بزرگ کمپانی ب ام و ؛ نسخه برقی M3 همه چیز را شکست خواهد داد

شاید بدانید که سری 3 مبتنی بر پلتفرم Neo Class در سال 2026 وارد بازار خواهد شد. نسخه M-badge نیز قرار است در سال 2027 عرضه شود. اگر نسخه Station عرضه شود، به احتمال زیاد تا پایان شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود. این دهه

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا