ادعای آمریکایی‌ها رئیس ستاد جلیلی در قم درباره دستیابی ایران به بمب هسته‌ای/ کمتر از شش ماه دیگر می‌توانیم به توان تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کنیم/ باید از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شویم.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، در روزهای اخیر 40 نماینده مجلس در نامه ای به شورای عالی امنیت ملی خواستار تغییر دکترین هسته ای نظام شدند و از رهبر انقلاب نیز خواستار تغییر فتوای حرمت نظام شدند. تولید سلاح هسته ای در همین حال، افراط گرایان در غرب که بر چنین ادعاهایی تکیه می کنند، مدعی هستند که ایران در تلاش برای ساخت سلاح هسته ای است و از این طریق به دنبال اجماع جهانی و تحریم های گسترده تر علیه ایران است.

در جدیدترین مورد، محمد منان رئیسی، نماینده قم در شورای اسلامی، درباره جزئیات نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی گفت: دکترین هسته ای جمهوری اسلامی باید تغییر کند. نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی را امضا کردم و با این تعداد امضاها برای نامه مجلس به شورای عالی امنیت ملی مبنی بر لزوم برنامه ریزی برای ساخت سلاح هسته ای به 40 امضا رسید.

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دیدبان ایران تاکید می کند که با توجه به اینکه فقه شیعه فقهی پویا است و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و محلی، می توان در تصمیمات فرعی، فقهی تجدید نظر کرد. آیت الله خامنه ای حرمت تولید سلاح هسته ای نیز ممکن است در شرایط امروز تغییر کند.

با توجه به پویایی فقه شیعه، ممکن است تصمیم در مورد حرمت سلاح های هسته ای تغییر کند.

منان رئیسی درباره تغییر حکم ثانویه تولید سلاح هسته ای گفت: با توجه به پویایی فقه شیعه از مقام معظم رهبری خواسته ایم این سوال را مد نظر قرار دهند که آیا فتوای حرمت تولید سلاح هسته ای می شود. این فتوا باید در تصمیمات ثانویه تغییر کند و منعی ندارد. شما باید این فتوا را اصلاح کنید تا قدرت بازدارندگی کشورمان به حدی برسد که در مسائل نظامی مانند دیگر کشورها قدرت ها از این موضوع بهره مند شوند.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: ما با گرگ خونخواری مانند رژیم صهیونیستی روبرو هستیم و در این شرایط عقل سلیم ایجاب می کند که به همه ابزارهایی که می تواند بازدارندگی ما را تقویت کند، دسترسی داشته باشیم توانایی و با توجه به اینکه فقه ما فقهی پویا است، می توان با توجه به شرایط زمانی و محلی جدید فقه را در این موضوع بازنگری کرد.

برای دستیابی به حداکثر بازدارندگی، چاره ای جز تغییر دکترین هسته ای این سیستم نداریم

عضو کمیسیون سازندگی مجلس تاکید کرد: فارغ از اینکه تصمیم داریم در دکترین هسته ای خود تغییراتی ایجاد کنیم یا نه، قدرت اصلی جمهوری اسلامی قدرت نرم و قدرت ایمانی آن است که گفتمانی در بدنه جمهوری اسلامی است. ما آن را در انصارالله در یمن، حزب الله در لبنان و گروه های مقاومت در عراق و سوریه می بینیم. اما فراتر از این گروه ها، به نظر می رسد که برای دستیابی به حداکثر بازدارندگی، چاره ای جز تغییر دکترین هسته ای این سیستم نداریم.

وی ضمن ابراز امیدواری از رسیدگی دقیق به نامه نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی، گفت: اگر آقای آقا صلاح دید و موضوع در شورای عالی امنیت ملی تصویب شود، می‌توانیم در زمینه سلاح هسته‌ای سریع‌تر کار کنیم. زیرا در حال حاضر فاصله چندانی با این مشکل نداریم و خوشبختانه در یک سال اخیر پیشرفت چشمگیری در حوزه هسته ای داشته ایم و به امید خدا در کمتر از 6 ماه بتوانیم به این توانمندی دست پیدا کنیم.

ما نباید توافقات بین المللی را که اسرائیل اجرا نمی کند، اجرا کنیم

منان رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برای روی آوردن به توسعه سلاح های هسته ای نیاز به خروج از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای دارد یا خیر، گفت: در این شرایط ما با یک دشمن وحشی از همه لحاظ روبرو هستیم، یعنی دشمنی که سلاح هسته ای ندارد. پایبندی به معاهده‌های بین‌المللی وجود ندارد و بسیاری از این معاهدات از جمله معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) را نپذیرفته است و به معاهداتی که پذیرفته است پایبند نیست. در چنین شرایطی نباید در یک خیابان یک طرفه حرکت کرد، یعنی به توافقات بین المللی پایبند هستیم، اما رژیم غاصب صهیونیستی همه چارچوب های بین المللی را زیر پا می گذارد. به همین دلیل است که ما باید از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خارج شویم.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: با فرض اینکه فقط ایران به معاهدات بین المللی پایبند باشد و اسرائیل آنها را زیر پا بگذارد، یک وضعیت برد- باخت ایجاد می شود که این پیروزی برای رژیم صهیونیستی و ضرر برای ملت شریف ایران است. اما برای رسیدن به تعادل در سطح منطقه ای و بین المللی، از این پس باید هر معاهده ای را که رژیم صهیونیستی پذیرفته و اجرا کرده است، بپذیریم و اجرا کنیم و اگر معاهده یا معاهده ای را نپذیرفت یا اجرا نکرد، آن را نمی پذیریم. یا آن را اجرا می کند. تنظیم قرآن و تنظیم عقل یکی است.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است که با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و مدام در حال افزایش است، هر چه زودتر بتوانیم به قدرت هسته ای در عرصه نظامی ایران دست پیدا کنیم، به نفع ملت شریف خواهد بود.

۲۷۲۱۱

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما