اخبار روز

ادای احترام رئیس جمهور فرانسه به «آلن دلون»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از جمله چهره هایی است که پس از مرگ آلن دلون به این بازیگر فرانسوی ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا، درگذشت آلن دلون، بازیگر مشهور فرانسوی و یکی از نمادهای سینمای فرانسه، واکنش های بسیاری را برانگیخته است. دلون که به خاطر نقش‌های ماندگار در فیلم و همچنین شخصیت پیچیده و جنجالی‌اش شناخته می‌شود، پس از اعلام مرگش واکنش‌های متفاوتی را از سوی طرفداران، همکاران و منتقدان به همراه داشت.

بسیاری از هواداران و همکاران او از جمله بازیگران، کارگردانان و اهالی فرهنگ به یاد او پیام تسلیت گفتند و از تأثیر عمیق او بر سینمای جهان گفتند. دلون با بازی در فیلم های کلاسیک مانند “سامورایی”، “یوزپلنگ” و “کسوف” خود را به عنوان یکی یکی از بزرگترین ستاره های سینمای جهان را معرفی کرد و به دلیل سبک بازیگری منحصر به فردش به این نام لقب گرفت یکی او را یکی از ماندگارترین چهره های سینما می دانند.

به گزارش ددلاین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یکی او از جمله چهره های مهمی بود که اولین واکنش به درگذشت ستاره سینمای فرانسه بود و در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آقا. کلاین یا روکو، یوزپلنگ یا سامورایی، آلن دلون نقش‌های افسانه‌ای را بازی می‌کرد و آن‌ها را رویایی می‌ساخت و چهره‌ای فراموش‌نشدنی داشت. او زندگی ما را بهم ریخت مالیخولیایی، محبوب، مرموز، او چیزی بیش از یک ستاره بود: یک بنای یادبود فرانسوی.

رشیده داتی، وزیر فرهنگ فرانسه نیز نوشت: ما معتقدیم او جاودانه بود… استعداد و کاریزمای او از جوانی او را به هدف هالیوود تبدیل کرد، اما او فرانسه را انتخاب کرد.

دیگر چهره‌های سرشناس فرانسوی نیز به آل دلونای، شخصیتی که در چندین فیلم کلاسیک فرانسوی در بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای ظاهر شد، ادای احترام کردند.

جک لانگ، وزیر فرهنگ سابق فرانسه نیز دلون را “غول بازیگر، معجزه و شاهزاده سینما” خواند و نوشت: “او بسیار متواضع، محتاط، محتاط و در عین حال خجالتی بود.”

اریک سیوتی از حزب جمهوری‌خواه فرانسه نوشت: «فرانسه سوگوار یک شخصیت بزرگ و مقدس است که نسل‌ها در زندگی روزمره مردم فرانسه حضور دارد و ما را برای مدت طولانی به حرکت درآورده است».

فیلیپ لابرو نویسنده و کارگردان فرانسوی نیز در واکنش به مرگ آلن دلون در سن 88 سالگی نوشت: «خداحافظ ای دوست، مجموعه ای فوق العاده از فیلم ها، شخصیتی باورنکردنی و جذاب». زیبایی برای توضیح رشد خارق العاده استعداد او کافی نیست. او بهترین ستاره بود. سامورایی”.

آلن دلون که در 80 فیلم از جمله چندین شاهکار ظاهر شده است، اولین بار در سال 1960 در سن 25 سالگی با بازی در فیلم “ظهر بنفش” ساخته رنه کلمنت کشف شد.

بسیاری از فیلم‌های آلن دلون به کلاسیک سینما تبدیل شدند و در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان مشهوری چون آنتونیونی، ویسکونتی، ملویل و گدار در کنار بازیگران بزرگی چون «ژان گابن»، «عمر شریف» و «لینو ونتورا» همکاری کرد. “، “کلودیو کاردیناله”، “مونیکا ویتی” و… جلوی دوربین رفتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا