اخبار روز

اخبار مهم در مورد سود سهام

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام اعم از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد در سال جاری صاحب سهام خواهند شد. سود سهام سهامداران پرداخت شد و مرحله دوم پایان یافت اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وراث سهام متوفی با شرکت های کارگزاری و دفاتر قضایی تماس بگیرند تا کارگزاری ها بتوانند سهام را به صورت الکترونیکی واگذار کنند.

به گزارش تجارت نیوز، مجید عشقی در خصوص واگذاری سهام مشمولان متوفی اظهار داشت: در چند سال گذشته بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ذینفعان سهام عدالت فوت کرده اند و نقل و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی انجام شود. بر این اساس، دفاتر قضایی در زمینه سیستم و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

عشقی ادامه داد: به همین دلیل مصوبه برای شرکت های کارگزاری تغییر یافت. بر این اساس بخشی از سیستم را در اختیار کارگزار قرار می دهیم تا بتواند این کار را انجام دهد. باید با شرکت های کارگزاری و دفاتر قضایی تماس گرفت تا کارگزاری بتواند این کار را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

وی افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا بر اساس سهم تعیین شده انتقال انجام شود. در سامانه درصد هر ورثه تعیین و انتقال قهری به صورت الکترونیکی انجام می شود. ساختار به تازگی تغییر کرده و زیرساخت های فنی در حال آماده سازی است.

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال های اخیر فوت کرده اند که باید پس از طی مراحل وراثت، سهام آنها به وراث واگذار شود. البته برخی از وراث نیز فوت کردند که این روند را پیچیده تر کرد. برای واگذاری سهام پیشنهاد شد وراث به صورت حضوری به نقاط خدمات الکترونیک مراجعه کنند که بسیار زمان بر بود. لذا مقرر شد تا شهریورماه با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و قوه قضائیه این فرآیند به صورت الکترونیکی انجام شود. اما به نظر می رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده گذاری تا حدودی عقب مانده است.

خبر مهم برای سهامداران

در حالی که حدود سه ماه پیش سهام عدالت با توجه به روند نزولی بازار سرمایه، کمترین ارزش خود را بر اساس ارزش اولیه 492 هزار تومان ثبت کرد، امروز با افزایش بازار به بالای 11 میلیون تومان رسیده است.

در این راستا ارزش واقعی سهام با ارزش اصلی 492 هزار تومان در 20 مهر سال گذشته و 7 مهرماه از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان گذشت. آبان قیمت ماه حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان بود. با این حال، روند نزولی در بازار سهام نیز باعث کاهش ارزش این سهام شد. یعنی ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492000 تومان در سال 29 است. بهمن پارسال 10351000 تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین در سال جاری ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان 11 میلیون و 500 هزار تومان بود که با توجه به رونق بازار اخیرا افزایش یافت. فروردین این رقم به حدود 12 میلیون و 275 هزار تومان رسید. تا 18 اردیبهشت ماه افزایش ارزش سهام ادامه یافت و به 12 میلیون و 763 هزار تومان رسید. اما اینجا هم روزهای نوسان بازار بر ارزش سهام تاثیر گذاشت و در 19 خرداد ارزش واقعی سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومان 12 میلیون و 580 هزار تومان و در 13 تیرماه حدود 12 میلیون و 489 A بود. هزار تومان

* مشکلی به نام ثبت سهم نداریم

سهام عدالت

حیدری تصریح کرد: تاکید کردیم که به اصطلاح ثبت سهام نداریم و اصلا سامانه ای برای این کار وجود ندارد، بنابراین اطلاعات مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در حال حاضر در حال بررسی است و همچنان در اختیار است. فاز اول. و برای مرحله دوم بازماندگان چیزی اعلام نشده است، این افراد نگران نباشند.

* سهم بازماندگان تحت تکفل از قانون بودجه سال 1402

سهام عدالت

حیدری فاز دوم سود سهام کی و چقدر پرداخت می شود؟ وی تصریح کرد: منابع تعیین سود تقریبا برابر با مبلغی است که در حال حاضر به عنوان اولین قسط سود سال 1400 پرداخت شده است. به گفته مسئولان این مبلغ یا در پایان سال جاری یا حداکثر در ابتدای سال آینده تعیین و پرداخت می شود.

شاخص کل بورس توانست در دومین روز کاری هفته سبز شود. اما ارزش سهام چقدر بود؟

امروز دوشنبه شاخص کل بورس بر خلاف اولین روز کاری هفته سبز شد و شاخص در سطح 1.680 میلیون واحد قرار گرفت که نشان دهنده رشد بیش از 2 درصدی است.

سهام عدالت در اولین روز کاری هفته در مسیر شاخص های بازار حرکت کرد و روند مثبتی را به ثبت رساند. ارزش حقوق صاحبان سهام 532 هزار تومان با 0.6 درصد افزایش به 15 میلیون و 597 هزار تومان رسید.

ارزش روز یک میلیون تومان سهم با 185 هزار تومان افزایش به 29 میلیون و 359 هزار تومان رسید.

در حالی که آمارها حاکی از آن است که حدود 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض برخی از مردم به گوش می رسد که چرا با وجود اینکه در پایین ترین دهک های جامعه قرار دارند، مشمول این سهم نمی شوند. از سوی دیگر دولت دوازدهم زمانی کار خود را تمام کرد که اعلام شد پرونده ثبت سهام بسته شده و امکان پذیرش پرونده جدید وجود ندارد. با این حال برخی نمایندگان مجلس همچنان وعده توزیع سهام عدالت بین مالباختگان را دادند و آمارهای مختلفی از مالباختگان ارائه شد و در نهایت زمزمه های یک جامعه آماری 20 میلیونی نیز به گوش رسید.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری 20 میلیون تومانی مذکور واقعی است یا خیر، پاسخ داد: در سال 1386 مصوبه ای در خصوص سهام عدالت اجرا می شود که در 8 ماده نیز مستند به آن است. ابلاغ از مقام معظم رهبری رهبری بود. بر این اساس مقرر شد شش دهم پایین درآمد شرکت سهام عدالت را دریافت کند. مصاحبه‌های بعدی نشان می‌دهد که تعدادی از افراد در پایین‌ترین دهک‌های درآمدی جامعه بودند، زیرا سیستم‌های آماری در آن زمان به روز بودند. نبود و مشابه آن بود که از فرآیند کلی شناسایی و تعیین تکلیف خارج شدند. اساساً بازماندگان سهام این افراد نبودند، نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر مشمول دریافت سهام به عنوان بخشی از مراحل شناسایی بودند، دعوتنامه سهم به نام آنها صادر شده بود، آنها نیز رجوع قانونی داشتند. عوارض گمرکی تکمیل شده، سهام این شرکت به انتخاب خودشان بود، اما زمانی که پایان سهام در سال 95 اعلام شد، اطلاعات آنها در سامانه گزارش دهی سامانه خصوصی سازی موجود بود. نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از صحت مغایرت اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها با اطلاعات سازمان خصوصی سازی بوده است. در ابتدا حقوق این تعداد تضییع شده و به عنوان سهام باقی مانده از آنها خارج شد. با پیشرفت تحقیقات، مشخص شد که افراد دیگری از شش دهم پایینی شرکت هستند که حق سهامداری داشتند اما مشخص نشدند.

سخنگوی انجمن ذینفعان عدالت توضیح داد: گزارش وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به کمیسیون اقتصادی به طور ضمنی به تعداد 20 میلیون نفری که اکنون داده شده اشاره دارد، اما این رقم دقیق نیست و تخمینی است. در هر صورت شکی نیست که مشمولان مشمول عدالت بوده اند اما هنوز در مرحله شناسایی هستند اما آمار نهایی باید توسط نهادهای ذیربط اعلام شود.

وی با اشاره به قانون بودجه سال 1401 گفت: در بودجه امسال به صراحت و به طور پیش فرض مشخص شده بود که تمام کسانی که اکنون تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند قطعا جزو عشرهای باقی مانده محسوب می شوند. مجلس همچنین در این قانون تاکید کرده است که ذینفعان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند اولویت داشته باشند و اجرای طرح سهام عدالت بازماندگان تحت تکفل در کانون توجه قرار گیرد. این آمار نهایی است و اطلاعات توسط این دو نهاد استخراج و به سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده است.

حیدری با تشریح اعتبار جامعه آماری 3.5 میلیونی ثبت شده توسط بهزیستی و کمیته امداد، گفت: این آمار، آمار اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد است اما در نهایت باید با اطلاعات نهایی سهام عدالت تطبیق داده شود. دارندگان، چون باز هم ممکن است برخی افراد افشا شده توسط نهادهای حمایتی با توجه به اطلاعات موجود، سهام دریافت کرده باشند اما اطلاعی نداشته باشند. بنابراین تعداد نهایی در حال حاضر ناشناخته است.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، به هر یک از این دسته از سهامداران حدود 10 میلیون تومان پرداخت می شود. یکی این تخصیص تا دو ماه آینده انجام می شود و این افراد تا ده سال نمی توانند سهام خود را بفروشند چرا که سهامداران فعلی که از سال 85 سهامدار هستند نیز باید وقت بگذارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا