اخبار روز

اخبار مهم در مورد انبار کالاهای اساسی.


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم: به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد اعلام کرد که «اصل کالاهای مورد نیاز جمعیت کشورمان به طور کامل از منابع داخلی و خارجی خریداری و در مراکز انبار نگهداری می شود. “. اساس اصلی امنیت کشور تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم و خودکفایی کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه امسال با وجود پیش بینی اولیه خرید 8 میلیون تن گندم، 10 میلیون و 348 هزار تن گندم در قالب طرح خرید تضمینی از کشاورزان کشور خریداری شده است، گفت: البته به این میزان بسنده نکرده ایم و برای تکمیل ذخایر استراتژیک کشور، گندم را نیز از خارج خریداری کرده ایم.

راد همچنین از تامین سایر کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 109 هزار تن کلزا از تولیدکنندگان کلزای کشور خریداری شده است و خرید سایر دانه های روغنی مانند مثل گلرنگ و آفتابگردان

وی در تشریح برنامه های تامین کالاهای اساسی کشور گفت: خرید و ذخیره سازی کالاهای اساسی تولید داخل یکی از اولویت های شرکت بازرگانی دولتی ایران است و بر اساس وظایف این شرکت “تامین و تکمیل ذخایر استراتژیک”. همچنین از طریق نظارت بر بازارهای بین المللی انجام می شود.

راد با یادآوری اینکه یکی از شاخص های دستیابی به امنیت غذایی بالا داشتن ظرفیت ذخیره سازی بالا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به بیش از 21 میلیون تن می رسد که پاسخگوی کامل ظرفیت های کشور است. نیاز دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تاکید بر اینکه ظرفیت کامل ذخیره سازی محصولات دیگر مانند برنج، روغن و شکر را داریم، خاطرنشان کرد: چندین مخزن ذخیره روغن در کشور در حال ساخت است و همچنین برای نگهداری محصولات با کیفیت حفظ می شود. استانداردها، تأسیسات و مراکز نگهداری به صورت دوره ای کنترل می شوند و اقدامات فنی و فیزیکی لازم برای تعمیر و تجهیز آنها و همچنین نگهداری و به روز رسانی آنها انجام می شود.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا