اخبار روز

اخبار معاون وزیر کار در امور کارگری/ در انتظار مسکن کارگری

به گزارش بازتاب آنلاین، در چند دهه اخیر تعاونی های مسکن از جمله: یکی ابزارهای مهمی برای توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شوند. این شرکت ها نقش مهمی در تامین مسکن، ایجاد اشتغال و توسعه شهرنشینی و مسکن شهری دارند. حمایت و تقویت بیشتر تعاونی های مسکن می تواند به بهبود شرایط زندگی جامعه، ارتقای توسعه پایدار و ایجاد توازن در توسعه مناطق مختلف کمک کند. در این زمینه اهمیت این شرکت ها برای دستیابی به اهداف اقتصادی و اجتماعی بسیار بالاست.

تسنیم در پیامی نوشت: زنده بودن یکی یکی از مهمترین مشکلات کارگران است. زیرا با افزایش و نوسانات قیمت ملک در بازار، تامین آن برای کارگران سخت شده است. آمارها نشان می دهد که تقریباً 70 درصد درآمد کارگران صرف اجاره و مسکن می شود.

افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بهای بالای ناشی از آن عملاً بیش از نیمی از حقوق کارگران را می خورد و اکنون که حتی کارگران برای پرداخت اجاره بها با مشکل مالی مواجه هستند، دیگر توانایی پرداخت اجاره بهای خرید خانه را ندارند حتی اگر بخواهند. وام بگیرید

محمد چکشیان، کمیسر فرهنگی و اجتماعی وزارت کار از ساخت 60 هزار مسکن کارگری در هفته کاری 1403 خبر داد.

وی با اعلام خبر ساخت حدود 60 هزار اقامتگاه کارگری گفت: وزیر کار از چند ماه پیش دستور ایجاد کمپ اسکان کارگری را صادر کرد که با حضور سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه و نهادهای مختلف و همچنین کارگران راه اندازی شد. با این حال، ما در طراحی برخی از سناریوها تمرکز کرده اند. برخی از این سناریوها مشارکتی هستند، برخی متمرکز بر کارفرما هستند و برخی دیگر در مورد رفع موانع پیش روی کارمندان و کارفرمایان هستند.

چکشیان تصریح کرد: تلاش وزارت کار بر این است که در چند ماه آینده رویکرد جدید و بسته‌های ویژه و رویکردی جدید برای اسکان کارگری تدوین کند. وی گفت: این رویکردها در ماه های آینده اعلام می شود. جلساتی با تشکل ها برگزار شده و در حال رفع موانع هستیم و امیدواریم اقدامات خوب و متفاوت نسبت به گذشته انجام شود.

حال حامد ویس کرمی معاون تعاون وزارت کار اعلام کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصاد کشور است که در واقع زمینه ساز استقرار آن است. اقتصاد ملی و مشارکت مردم در اقتصاد.

معاون امور تعاون و وزیر مددکاری اجتماعی ادامه داد: وقتی به صندوق های مشارکت مردم در اقتصاد نگاه می کنیم شامل مالکیت، مدیریت، نمایندگی و نظارت است که همگی مربوط به حوزه تعاونی هاست که نمونه بارز آن است. این تعاونی‌ها تعاونی‌های مسکن هستند که مسئولیت دارند افراد با اختیار سرمایه‌گذاری و مدیریت خود با مدیریت سرمایه، اشتغال‌زایی و نظارت بر پروژه‌ها کار کنند.

وی گفت: امروز شاهدیم که در سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد ظرفیت نهضت ملی مسکن توسط تعاونی ها و جمعیت حمایت می شود.

ویس کرمی گفت: در حال حاضر 57 تعاونی نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان فعال هستند که 16 درصد کل تعاونی های مسکن کشور ساخت 18 هزار و 780 واحد مسکونی را بر عهده دارند. این نهادها شامل کارگران و کارمندان دولت و مشاغل آزاد هستند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در تاریخ تعاونی ها در کشور و در موضوع تعاونی های مسکن، علاوه بر تسهیلاتی که جهش نهضت ملی محسوب می شود، موضوع مسکن کارگری را نیز به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا