به گزارش بازتاب آنلاین به گزارش هالیوود ریپورتر، کائو بائوپینگ کارگردان چینی با فیلم «آن سوی دریای خشمگین» آخرین فیلم از سه گانه جنایی او رهبر باکس آفیس چین شد که البته قسمت دوم آن هرگز اکران نشد. دیزنی اجازه نداد که دیده شود.

فیلم جنایی «آن سوی دریای خشمگین» به کارگردانی و نویسندگی کائو بائوپینگ با اکران 2 روزه 24.7 میلیون دلاری از روز شنبه در گیشه چینی مسلط شد. شروع قدرتمند این فیلم نشان می دهد که روند اخیر علاقه به فیلم های چینی همچنان بازار را در دست گرفته و مردم را به سینما جذب می کند.

اما آخر هفته بدی هم برای فیلم های هالیوود در چین بود. چرا که جدیدترین انیمیشن دیزنی یعنی «آرزو» با فروش تنها 3.5 میلیون دلار 2 روز پس از افتتاح در رتبه پنجم قرار گرفت. در همین حال، The Hunger Games: Mockingjay، پیش درآمد فرنچایز موفق «Hunger Games»، سقوط کرد و در دومین هفته اکران خود کمتر از یک میلیون دلار فروش داشت. یکی دیگر از فیلم های دیزنی به نام «مارولز» نیز به دلیل کاهش فروش از فهرست 10 فیلم برتر چین خارج شد. این فیلم در مجموع 16 میلیون دلار در چین فروخت که پایین ترین سطح فروش یک فیلم مارول در چین را به خود اختصاص داد.

«آن سوی دریای خشمگین» یکی دیگر از نکات برجسته کائو است که در چین مورد احترام است اما فیلم‌هایش نسبت به دیگر کارگردانان بزرگ نسلش کمتر موفق بوده است. وی با بیان اینکه متاسفانه قسمت میانی «آن سوی دریای خشمگین» آخرین فیلم سه گانه آزاد که جزو فیلم های پلیسی مهیج است، اصلا قابل تماشا نشد.

سه گانه 2015 با Dead End، یک درام جنایی با بازی دنگ چائو، توانست 47.6 میلیون دلار فروش کند. فیلمبرداری فیلم بعدی او، آبی عمیق، در ماه مه 2018 به پایان رسید، اما پس از دستگیری یکی از بازیگران، فن بینگ بینگ توسط مقامات چینی در ارتباط با یک رسوایی فرار مالیاتی، فیلم با مشکل جدی مواجه شد. در نهایت فن ده ها میلیون دلار جریمه شد و تقریباً از حضور در فیلم ها و سریال های چینی محروم شد و «آبی واقعی» یکی از قربانیان جدی این حادثه شد. کیفیت خوب، هرگز در چین عرضه نشد.

کائو فیلمبرداری «آن سوی دریای خشمگین» را در سال 2020 به پایان رساند، اما اکران فیلم در سینماها بسیار بیشتر از حد معمول طول کشید. قرنطینه های طولانی چین در طول همه گیری نیز به کاهش سرعت کمک کرده است. برخی از طرفداران چینی همچنین پیشنهاد کردند که تهیه کنندگان ممکن است اکران فیلم سوم را به تاخیر بیاندازند به این امید که بتوانند مجوز Deep Blue را دریافت کنند.

این فیلم که از رمان جنایی چینی به همین نام اقتباس شده است، درباره کشف یک معمای قتل است و داستان پدری (هوانگ بو) را روایت می کند که وقتی دخترش هنگام تحصیل در خارج از کشور در ژاپن به قتل می رسد، قسم می خورد که انتقام بگیرد. این فیلم با فروش بالای 80 میلیون دلار همچنان با رتبه بالایی در شبکه های اجتماعی اکران می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *