اخبار روز

اخبار داغ عصر امروز برای سهامداران

خبر مهم افزایش سود سهام عدالت حکایت از قول دولت به پرداخت 10 میلیون تومان سهام عدالت به بازماندگان داشت. سود سهام امسال دو برابر شده و فاز اول سود سهام به زودی به حساب سهامداران واریز می شود. مالک سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید.

واریز سود سهام عدالت فاز اول سال جاری

زمان و میزان سود سهام در سال 1402 تعیین شد.

صاحبان سهام در سال های اخیر عموماً در اسفند سود سهام ماهیانه دریافت می کنید. سود سهام برای دارندگان سهام 500 هزار تومانی با دارندگان سهام یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت در سال 1401 در دو مرحله پرداخت شد. در سال 1402، روند پرداخت سود سهام تغییر کرد. به گفته رئیس سازمان بورس، مدت زمان پرداخت سود نقدی کلیه سهامداران از جمله سود سهام به چهار ماه کاهش یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، بسیاری از صاحبان سهام میلیون ها دلار سود دریافت خواهند کرد. وی گفت: برای افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند از سال 98 به بعد به صورت یکجا پرداخت می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی سهام عدالت نیز می گوید: فکر می کنم سود سهام امسال نیز مانند سال گذشته باشد.

اما سود سهام امسال چقدر بود؟ در سال 1401 سود سهام عدالت براساس سال 1400 در دو مرحله پرداخت شد. مرحله اول فرآیند پرداخت از 30 دسامبر 1401 آغاز می شود و تا سوم ادامه می یابد دی ماه ادامه داشت. در مرحله اول سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

مرحله دوم فرآیند پرداخت نیز در روز 25 انجام می شود اسفند 1401 تمام شد. در اسفند ماه سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که یک میلیون تومان پرتفوی داشتند یک میلیون و 356 هزار تومان سود دریافت کردند.

بیش از 49 میلیون نفر در کشور مشمول سود سهام هستند. میزان سود سهام امسال که مربوط به سال 1401 خواهد بود هنوز مشخص نشده است.

در صورت عدم پرداخت سود سهام چه کنیم؟

وی همچنین درباره افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند و اینکه آیا سود سال های گذشته آنها باطل و سوزانده شده است، گفت. وی گفت: به هر حال کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کرده اند و شماره حساب خود را شمارش کرده اند، سود سال های گذشته برای آنها واریز شده است و اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و دریافت نکرده باشد. سهام عدالت و اگر می خواهید امروز ثبت نام کنید سود از سال 98 به صورت یکجا واریز می شود و سود افراد نسوخته محفوظ است و پس از ثبت نام واریز می شود. .

سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان سهام عدالت شناسایی شدند که قرار بود هر یک از این افراد 10 میلیون تومان سهم عدالت دریافت کنند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی فاش کرد که حل این مشکل نیازمند 35 میلیارد تومان منابع است که در حال حاضر در دسترس نیست. مرکز شهریور امسال احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی اعلام کرد که فرآیند تصویب و تخصیص سهام عدالت به بازماندگان باید توسط شورای حاکمیتی انجام شود.

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی و چگونه باید واریز شود؟

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام در دو مرحله انجام می شود.

آخرین اخبار پرداخت سود سهام

بر اساس تصویب آیین نامه اجرایی مجامع استانی، تاریخ دقیقی برای برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی اعلام نشده و زمان برگزاری آن نیز مشخص نیست.

نهم اسفند در سال 1400 شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد تشکیل جلسه داد و پس از ارائه الگوی پیشنهادی برای بازنگری در آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام، تصمیم به بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های سپرده گذاری استانی بورس گرفت.

اطلاعات جدید در مورد میزان دور جدید سود سهام

حداکثر مدت واریز سود نقدی شرکت های بورسی به چهار ماه کاهش یافت. اتفاقی که باعث می شود سپرده های سهام به طور قطع زودتر اتفاق بیفتد و احتمالا روش سپرده گذاری نیز متفاوت خواهد بود.

تاریخ دقیق پرداخت سود سهام مشخص شد. سود سهام در سال آینده چقدر خواهد بود؟ افزایش سود سهام در سال آینده آیا سود سهام در تاریخ مشخص شده پرداخت می شود؟ ذینفعان سود سهام چه کسانی هستند؟

جواد ایمان زاده معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی درباره قول مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص تخصیص سهام به متقاضیان بهزیستی گفت: قانون مربوط به تخصیص سهام به اجتماعی است. متقاضیان بهزیستی مستقر شده اند، اما دستورالعمل اجرایی آن هنوز ابلاغ نشده است.

وی درباره فعالیت صندوق های سرمایه گذاری غیرانتفاعی از طریق بورس در آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که بورس رونق گرفت، شرکت های کارگزاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند و چندین صندوق غیرانتفاعی از طریق بورس، سرمایه اولیه تاسیس شد. که توسط خیرین و خود آنها تامین می شد و در این میان شور و هیجانی در منطقه وجود داشت.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در آن زمان نیز جامعه معلولان دوره های آموزشی مختلفی را برای خانواده ها برگزار کردند اما پس از ریزش شدید بورس فعالیت ها در این حوزه کاهش یافت.

ایمان زاده خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان یک دستگاه دولتی نمی تواند در این حوزه ورود داشته باشد و فقط می توانیم نقش حمایتی آموزش و پرورش در این حوزه داشته باشیم و نمی توان مجبور به ایجاد جمعیت خیریه شد.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در 23 ماهه دولت سیزدهم، هزار و 413 واحد مسکونی ساخته شده و 17 هزار و 640 مورد توانمندسازی پایدار با ایجاد اشتغال و تثبیت محقق شده است.

تأخیر در پرداخت سود سهام آذر ۱۴۰۲

پس از صحبت های رئیس سازمان بورس مبنی بر اینکه پیش بینی می شود پرداخت سود سهام در همان تاریخ های سال گذشته انجام شود، باید منتظر واریز مرحله اول و آخرین روزهای پایان آذرماه بود. اسفند بیایید پرداخت مرحله دوم را بررسی کنیم.

اخیراً مجید عشقی – رئیس سازمان بورس در مورد نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام اظهار نظر کرده است. با توجه به اینکه شرکت ها به تدریج این کار را انجام می دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم که هنوز نهایی نشده است. اما احتمالا در بورس سود سهام در همان تاریخ های سال گذشته پرداخت می شود./تفکر معاصر

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا