اخبار روز

اخبار داغ صبح چهارشنبه 6 تیر برای همه دریافت کنندگان بودجه

وام | محمدرضا اسماعیلی درباره وام مسکن گفت: از 27 شهر جدید ساحلی خلیج فارس، سه شهر تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه گذار ایجاد می شود. تاکنون چندین شرکت خارجی داشته اند. شرکت های سرمایه گذار در این سه شهر آمادگی خود را برای رزرو اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قرارداد اعلام کرده اند.

در جلسه شورای مسکن استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده، سرپرست روابط عمومی استانداری مرتبط با برنامه ریزی برای اتمام پروژه های مسکن مهر، گفت: برای تمامی افرادی که در مسکن ملی ثبت نام کرده اند، تسهیلات و وام در نظر گرفته شده است. طرح.

وی تصریح کرد: مقرر شد ظرف مدت یک ماه و سه نوبت به متقاضیانی که بانک آنها شناسایی شده است اعلام شود و در صورت عدم مراجعه به بانک در گروه افرادی که از دریافت تسهیلات منصرف شده اند قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در صورت ارسال پیامک به متقاضیان از سوی بانک ها یا وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخصیص مسکن، حتما با بانک ها تماس بگیرند زیرا در صورت عدم مراجعه با شماره تلفن تماس خواهند گرفت. بانک ها در فهرست افراد متقاضی دریافت تسهیلات قرار نخواهند گرفت.

وی ادامه داد: به جز چهار شهر بیرجند، قاینات، فردوس و طبس، متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان می توانند هم از تسهیلات 550 میلیون تومانی با نرخ سود 18 درصد و هم از تسهیلات وام 350 میلیون تومانی با نرخ سود 18 درصدی استفاده کنند. بهره مندی از سود 5 درصدی بانک مسکن. از شهرهای کمتر از 25000 نفر استفاده کنید.

عباس زاده گفت: در این جلسه درباره تکمیل واحدهای در اختیار توسعه دهندگان در مرکز استان بحث و تبادل نظر شد و تسهیلات اضافی و هزینه واحدها بر اساس آن به پیمانکاران مجری این پروژه اعلام شد. قیمت های فعلی

وی افزود: با هماهنگی صندوق توسعه ملی مسکن تلاش ویژه ای برای تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن در استان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بخش دوم وام های وزارت راه، شهرسازی و نیرو برای تکمیل زیرساخت ها به زودی تکمیل و ابلاغ شود تا بتوانیم با تکمیل زیرساخت ها شروع کنیم. 52 سایت نهضت ملی مسکن استان نیز ابلاغ شده است.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قاین گفت: امیدواریم تا دو هفته آینده قرعه کشی واگذاری های جدید در قاین را به مردم اعلام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تاکنون بیش از 124 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 44 هزار و 770 نفر تاییدیه دریافت کرده اند و تعداد متقاضیان دارای درآمد نیز می باشد. بالای 40 میلیون تومان 22 1239 نفر.

میرمحمد مودی با بیان اینکه برای 58 هزار و 928 واحد زمین واگذار شده است، افزود: 23 هزار و 504 واحد دارای قرارداد ساخت و 9 هزار و 925 واحد نیز دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

وی گفت: 20000708 واحد دارای پروانه ساخت، 13000484 واحد در مرحله فونداسیون، 8000863 واحد در مرحله تکمیل اسکلت و سقف، 5000361 واحد در مرحله سفت‌کاری، 2000 هزار و 529 واحد در مرحله تکمیل کار قرار دارد. یک هزار و 579 واحد به پایان کار رسیده است.

دبیر شورای ساخت و ساز مسکن استان خراسان جنوبی درباره پرداخت تسهیلات گفت: 21 هزار و 443 نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بانک های عملیاتی معرفی شده اند که از این تعداد 5 هزار و 355 نفر در انتظار شعبه هستند، 9 هزار و 925 نفر با آنها قرارداد منعقد کرده اند. ساخت و ساز مسکن وجود دارد – بانک های دولتی، تجاری، دولتی و صادراتی.

وی در بخش گزارش قانون جوانان جمعیت نیز اظهار کرد: تاکنون حدود 16 هزار نفر در طرح جمعیت جوانان ثبت نام کرده اند و 9 هزار نفر تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد 6800 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند و 11 هزار نفر نیز زمین دریافت کرده اند. در طرح جوانان جمعیت پیش بینی شده است.

شرایط وام 400 میلیونی مسکن

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: دهک های اول تا دوم مشمول وام 400 میلیون تومانی مسکن و دهک های سوم تا چهارم نیز مشمول وام 300 میلیون تومانی با سود دو درصد هستند. و دوره بازپرداخت 15 ساله

محمدرضا اسماعیلی درباره وام مسکن گفت: از 27 شهر جدید ساحلی خلیج فارس، سه شهر تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه گذار ایجاد می شود. تاکنون چندین شرکت خارجی داشته اند. شرکت های سرمایه گذار در این سه شهر آمادگی خود را برای رزرو اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قرارداد اعلام کرده اند.

وی در نشست خبری از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم 400 میلیون تومان و دهک های سوم تا چهارم نیز 300 میلیون وام مسکن دارند. تومان وام با سود دو درصد. مدت بازپرداخت 15 سال است.

وام از 300 تا 400 میلیون تومان

وی تاکید کرد: این وام ها بین 300 تا 400 میلیون تومان به اضافه 550 میلیون تومان برای مناطق شهری و 350 میلیون تومان برای مناطق روستایی است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: این تعداد وام مربوط به سال 1402 است و برای امسال تعداد وام ها متناسب با تورم افزایش می یابد.

اسماعیلی می گوید که مسکن یکی یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهور و قانون کشور و از همه مهمتر نیاز کشور است، وی ادامه داد: از ابتدای اجرای نهضت ملی مسکن تا کنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار کار عمرانی انجام شده است. آغاز شده.” . منابع تامین شده بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان است که 371 هزار میلیارد تومان آن را مردم آورده اند و این رقم میزان قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. از این 371 میلیارد تومان، 234 میلیارد تومان به صورت مستقیم از مردم، 137 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن، تاکید کرد: از 27 شهر جدید ساحلی، سه شهر خلیج فارس تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده است که باید در ابتدای امر و در انتظار اقدامات نهایی این سازمان باشد. شهر از طریق به منظور ایجاد سرمایه سرمایه گذار، چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی این شرکت های خارجی تا زمان عقد قرارداد محفوظ خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا