اخبار روز

اخبار داغ: سهام جدید برای همه سهامداران از شنبه

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

مهدی حاجیوند، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: افرادی هستند که عضو سامانه سجام هستند اما از سال 1394 سود سهامی دریافت نکرده اند. این افراد ممکن است شماره تلفنی را که از طرف خود در سامانه سجام وارد کرده اند نداشته باشند. ممکن است شماره شبایی که وارد کرده اید به نام شما نباشد یا شماره شبا به دلایلی مانند دریافت چک مسدود شده باشد. یا شماره حسابی که وارد کرده دائمی و مشترک است. بنابراین، ممکن است شخصی به این دلایل سود اسکریپ را دریافت نکرده باشد.

به گفته مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام، سهامداران سهام برای دریافت سود سهام نیازی به ثبت نام جدید ندارند و افرادی که سال گذشته سود سهام خود را دریافت کرده اند، امسال نیز می توانند آن را دریافت کنند.

وی افزود: ممکن است برخی از افراد شماره شبای بانکی مسدود شده داشته باشند. آنها می توانند شماره شبای جدید خود را از طریق سامانه سجام وارد کرده و بر اساس اعلام رسمی رسانه های معتبر و رسمی منتظر برنده شدن در سال جاری باشند.

حاجیوند در خصوص ثبت سهام نیز گفت: در حال حاضر ثبت نام سهام انجام نمی شود، اینکه برخی سایت ها آگهی ثبت نام را ارسال می کنند کلا کلاهبرداری است و نباید هزینه و مدارکی برای ثبت ارائه کرد.

حاجی وند گفت: سهامداران عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به ثبت نام جدید ندارند و افرادی که سال گذشته سود سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز می توانند امسال آن را دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام جدید اظهار داشت: به روش سنتی مجامع شرکتی، این سود ثبت و دریافت می‌شود و پس از ابلاغ به حساب افراد واریز می‌شود. جلسه برگزار خواهد شد. نمی توان تخمین دقیقی از میزان و زمان سود سهام داد و مردم باید منتظر بمانند. در نهایت سهامداران دقت داشته باشند اخبار مربوط به سهام عدالت را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود که پس از تشکیل مجامع شرکت های دریافت کننده، سود سهام در کوتاه ترین زمان ممکن واریز می شود.

در چند روز گذشته پیامکی برای برخی از افراد ارسال شده است که از آنها خواسته شده است برای ثبت سهم ثبت نام کنند و در این پیامک آمده است که دو میلیون و 290 هزار تومان سود به ثبت نام کنندگان پرداخت می شود. اما داستان چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، پیامک ثبت سهام، نوع جدیدی از کلاهبرداری است. زیرا تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر ثبت سهام اشخاص حقیقی منتشر نشده است و دولت در حال حاضر برنامه ای برای اختصاص سهام جدید به مردم ندارد.

از سوی دیگر، در صورت داشتن اولویت برای ثبت سهام سرمایه، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند نه سایرین. اکنون ادعا می شود که هر کسی می تواند ثبت نام کند و سایت برای همه گروه ها باز است.

در متن ارسالی به جمعیت آمده است: حتما باید در صفحه سهامی که امروز در اخبار اعلام شد ثبت نام کنید برای همه دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. سایت تا فردا ساعت 12 باز است. بعد از آن آدرسی برای ثبت نام اعلام کردند که کاملا اشتباه است.

آدرس صحیح سامانه ثبت سهام samanese.ir است اما سامانه متفاوتی در این پیامک ارائه شده است.

وحسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جدید ارزیابی دارایی های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت گفت: صورت های مالی 1401 شرکت به تازگی تهیه شده و پرداخت سود منوط به تکمیل این صورت های مالی است. وی تصریح کرد: در صورت تاخیر در تشکیل صورت های مالی، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جدید ارزیابی دارایی های نامشهود درباره پرداخت سود سهام اظهار کرد: صورت های مالی 1401 شرکت اخیرا تهیه شده است و پرداخت سود منوط به تکمیل این صورت های مالی است. وی تصریح کرد: در صورت تاخیر در تشکیل صورت های مالی، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

خاندوزی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله ای سهام عدالت در سال گذشته هلدینگ خلیج فارس است که با تاخیر صورت های مالی و سود خود را اعلام کرد. وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ارزیابی دارایی های نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید پشتوانه ارزش گذاری شرکت ها توسط بانک ها و بورس باشد. برای رشد، توسعه و تامین مالی.

وی افزود: در این زمینه دستورالعمل ارزش گذاری دارایی های نامشهود تدوین شد و این اقدام یکی از اقداماتی بود که می خواستیم انجام دهیم تا بخش مهمی از وجوه مورد پذیرش سیستم رسمی کشور قرار گیرد. وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم برای فعالان کسب و کار، تعیین سطح دارایی ها و دارایی های نامشهود در گزارشگری مالی است. نحوه ارزش گذاری این دارایی ها نشان دهنده شکافی بود که باید پر شود و این ارزش گذاری باید یک شکاف را پر کند.» کمک به ارزش گذاری شرکت ها توسط بانک ها و بورس ها. . خاندوزی گفت: آنچه برای شرکت ها مهم است و شکاف آن محسوس است، نحوه شناسایی و ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها است.

در برخی از شرکت ها، کارکنان متخصص هستند و مشتریان بزرگ آنها برای برخی شرکت ها دارایی اقتصادی هستند. ایده ها، اختراعات و انواع دیگر دارایی ها نیز از جمله دارایی هایی بودند که به عنوان دارایی شناسایی نشدند. وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزش گذاری دارایی های نامشهود امروز مهم است زیرا این باب باز شده است تا بتوانیم از نتایج ارزیابی دارایی های نامشهود استفاده کنیم. هدف ما این است که شرکت ها را قادر کنیم دارایی های خود را نقد و واقعی کنند. می افزود: برخی از شرکت ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند زیرا سیاست دارایی های آنها را به رسمیت نمی شناخت، امیدواریم نتیجه این راه اندازی را در صورت های مالی 1402 شرکت ها و تاثیر منابع مالی دریافتی مشاهده کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا