اخبار روز

اخبار داغ در شب برای مستمری بگیران به دنبال وام

وی افزود: برنامه ریزی برای پرداخت مرحله پنجم وام ضروری متقاضیان از بانک صادرات آغاز شده و در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد./ایلنا

وام زندگی بازنشستگان برای مواقع اضطراری و مشکلات غیر منتظره ای در نظر گرفته شده است که ممکن است بازنشستگان با آن مواجه شوند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مانند سایر نهادهای اعطای تسهیلات در کشور شرایطی را برای این وام تعیین کرده است که متقاضیان باید ابتدا آن را بررسی و سپس درخواست خود را برای دریافت وام ضروری ارائه کنند.

یکی یکی از مهم ترین شرایطی که متقاضیان باید به آن توجه کنند این است که مستمری بگیرانی که کمتر از یک سال به حبس محکوم شده اند، نتوانند در این وام ثبت نام کنند. سایر شرایط مورد نظر از طریق سامانه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ثبت نام وام ضروری این صندوق به صورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی و مراجعه به سازمان یا اداره خاصی نیست. ثبت نام غیر حضوری متقاضیان در زمان فعال بودن سامانه کافی است.

پس از پایان مهلت ثبت نام وام، کلیه درخواست ها بررسی شده و بر اساس اولویت، مزایا پرداخت خواهد شد. از آنجایی که بودجه این صندوق محدود و تعداد متقاضیان زیاد است، امکان پرداخت همزمان بودجه برای همه متقاضیان وجود ندارد. بنابراین دستور پرداخت بر اساس معیارهای مختلفی از جمله وام های اخذ شده، بدهی های معوق، سطح حقوق و سایر عوامل مشابه تعیین و به صورت مرحله ای تسهیلات واریز می شود.

شرایط وام بازنشستگان

همه مستمری بگیران می توانند در صورت لزوم برای این وام اقدام کنند. اعتبارات لازم صندوق بازنشستگی کشوری در اختیار کلیه مستمری بگیران قرار می گیرد و شرایط سختی برای اخذ آن وجود ندارد. اما با توجه به حجم زیاد درخواست‌ها برای بهره‌مندی از این وام، این درخواست‌ها توسط صندوق بررسی و طی چند مرحله تسهیلات پرداخت می‌شود.

شرایط این وام اعلام شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به شرح زیر است:

ثبت نام وام مورد نیاز مستمری بگیران کشوری در سال 1403 معادل 30 میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه سفارش دهی قرار می گیرد واریز می شود و از این حساب مستمری دریافت می کند.

هرگونه صورتحساب در ارتباط با وام های قبلی هیچ تأثیری بر اولویت بندی یا اعتبار ندارد.

متقاضیانی که در زمان صدور گواهی بازنشستگی کمتر از یک سال سن دارند، واجد شرایط درخواست این وام نیستند.

متقاضیانی که برای سال جاری سفارش تعمیر دریافت نکرده اند از ثبت نام خارج می شوند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست نظام وظیفه حذف شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

فقط یکی با رضایت سایر وراث، طلبکار می تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود و پرکردن لینک «سامانه وراث متعهد» رضایت خود را نسبت به اخذ وام متقاضی اعلام کنند.

برای ثبت وام باید شماره دفترچه بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه را وارد کنید.

پس از پایان مهلت ثبت نام، مدارک متقاضیان شامل مجموع وام های دریافتی، مزایای سایر موسسات، حقوق و دستمزد و … بررسی و اولویت بندی می شود. سپس «افراد واجد شرایط» بر اساس میزان وام اعطایی بانک شرکت تعیین و اسامی آنها در سامانه اعلام می‌شود.

مبلغ وام بازنشستگی و شرایط بازپرداخت آن

صندوق بازنشستگی کشوری در سایت خود اعلام کرد که میزان تسهیلات لازم برای بازنشستگان در سال جاری 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

این وام با کارمزد کم 4 درصد ارائه می شود و بازنشستگانی که از این وام استفاده می کنند موظفند ظرف 36 ماه یا سه سال آن را بازپرداخت کنند.

این شرایط بازپرداخت بسیار مناسب بوده و مشکل و چالشی برای بازنشستگان ایجاد نخواهد کرد. برای ثبت نام این وام هر ماه سامانه مربوطه فعال می شود و افراد جدید می توانند درخواست خود را ثبت کنند. صندوق بازنشستگی کشوری در پایان هر دوره ثبت نام به ترتیب اولویت به متقاضیان مزایا پرداخت و نتیجه را در سایت خود اعلام می کند.

نحوه ثبت وام مستمری بگیران کشوری 1403

به گزارش اندیشه ماشین، ثبت نام وام مستمری زمین به صورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی نیست. البته لازم به ذکر است که سامانه ثبت نام تنها چند روز در ماه فعال است. مثلا برای دومین دوره استقرار از شنبه 6 خرداد می توانید درخواست خود را ثبت کنید. این الگو در دوره های بعدی ادامه خواهد داشت. در زیر قدم به قدم مراحل ثبت این وام را توضیح خواهیم داد

مرحله 1: وارد سایت صندوق بازنشستگی شوید

برای ثبت نام وام کافی است عبارت “صندوق بازنشستگی کشوری” را در گوگل جستجو کنید و صفحه اول نتایج را وارد کنید. همچنین می توانید آدرس این وب سایت یعنی www.cspf.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

هنگامی که وارد وب سایت می شوید، گزینه “پرتال خدمات الکترونیک” با رنگ نارنجی در بالا مشخص می شود که برای هدایت به صفحه جدید باید روی آن کلیک کنید.

در صفحه جدید، بر روی گزینه “وام ضروری” در قسمت “تسهیلات مالی” ضربه بزنید. این شما را به صفحه ای می برد که شرایط و ضوابط وام را فهرست می کند. در پایین این صفحه دکمه “ثبت” وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. این شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند که در آن می توانید به پنل کاربری دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2: برای ثبت نام برای وام بازنشستگی، وارد پنل کاربری خود شوید

اگر هنوز حسابی در سایت صندوق بازنشستگی ندارید، باید در این مرحله حساب کاربری ایجاد کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود، گزینه “ثبت نام” را در پایین مشاهده خواهید کرد.

برای ثبت نام به کد کشور و یک شماره تلفن به نام خود نیاز دارید. رمز یکبار مصرف به این شماره ارسال می شود. پس از ثبت نام، 3 راه برای ورود به سیستم و پنل کاربری وجود دارد:

رمز عبور ثابت (نام کاربری، رمز عبور)

احراز هویت دو مرحله ای (SMS)

شناسایی سه عاملی (دفتر اصلی، کد کشور، شماره حساب)

یکی یکی از این سه روش را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد حساب کاربری خود در سایت صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا