اخبار روز

اخبار داغ تابستان برای اجاره نشینان

بر اساس روال سال های گذشته متقاضیانی که خود یا همسرشان اقساط وام مسکن، وام خرید مسکن و سایر تسهیلات در حوزه مسکن را پرداخت می کنند، از شمول پذیرش خارج می شوند.

برخلاف سال های گذشته، پرداخت به مستاجران باید بدون تردید در میزان سود و نوع اقساط انجام شود. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، اقساط وام و سپرده مسکن 1402 با نرخ سود 23 درصد مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه می شود و بازپرداخت اقساط آن تا پنج سال بسته به شرایط تعیین شده است. توافق بین بانک و متقاضی

در اصل به عنوان تسهیلات برای مستاجران متاهل طراحی شده است، اما زنان بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال می توانند از این وام استفاده کنند.

همه چیز درباره تسهیلات 200 میلیونی: مستاجران متقاضی این تسهیلات حداقل شش ماه پس از امضای قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری مجاز به ثبت نام در این تسهیلات هستند.

سامانه ثبت وام و سپرده مسکن tem.mrud.ir

برای ثبت نام وام سپرده مسکن 1403 می توانید از طریق سامانه ثبت نام وام سپرده مسکن 1403 یا از طریق لینک صفحه وام مستاجر به نشانی tem.mrud.ir قسمت ثبت نام موسسات کمک سپرده اقدام کنید.

از جمله شرایط این وام سپرده می توان به متاهل بودن یا سرپرست خانواده بودن متقاضی اشاره کرد. مدارک لازم برای دریافت این وام شامل کارت کارمندی و قرارداد اجاره می باشد.

وام مسکن همانطور که از نام آن پیداست برای ساکنین خانه به خانه در نظر گرفته شده است و هرکسی که برای چنین تسهیلاتی اقدام می کند ملزم به ارائه قرارداد اجاره است. هیچ تفاوتی بین قراردادهای اجاره عادی و اجاره نامه هایی که در سامانه املاک ثبت شده و در نهایت منجر به دریافت کد رهگیری می شود وجود ندارد. اما آنچه در اینجا مهم است این است که متقاضی مجاز است حداکثر تا شش ماه پس از امضای قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای دریافت کد رهگیری ثبت نام کند.

شرایط زمان عقد اجاره برای ثبت وام مسکن و سپرده ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام وام و ودیعه مسکن 1403 تنها محدود به شرایطی که متقاضیان برای دریافت وجوه اجاره مسکن دارند و همچنین نوع قرارداد اجاره نیست، بلکه برای اخذ این سایت ساخت مسکن رعایت آن الزامی است. با آنها شرایط مربوط به زمان انعقاد قرارداد اجاره

پیرو اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، برای تایید ثبت نام متقاضی برای دریافت وام سپرده مسکن و تایید دریافت اجاره مسکن در سال 1403، لازم است قرارداد اجاره وی حداکثر تا تاریخ 1403 امضا شود. پایان مهلت ثبت نام است. نام وام مسکن قطعی شده است. بنابراین در صورتی که زمان انعقاد قرارداد اجاره مشخص شده پس از این مدت باشد، متقاضی در زمان عقد اجاره مشمول ثبت نام وام مسکن و سپرده 1403 نخواهد بود.

مبلغ وام و سپرده مسکن 1403 می باشد

بر اساس تفاهم امروز ثبت نام در هر سامانه ای از جمله سامانه قیمت نهضت ساخت مسکن همواره با سوالاتی برای ثبت نام کنندگان همراه است. مهمترین و اولین سوالی که در رابطه با وام مسکن مطرح می شود این است: وام مسکن چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سال گذشته میزان ودیعه مسکن برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان بوده است. اما با توجه به تورم، مبلغ وام مسکن نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و به شرح زیر است:

حداکثر مبلغ وام مسکن برای شهر تهران: 200 میلیون تومان

حداکثر مبلغ وام مسکن برای مراکز استان ها: 150 میلیون تومان

حداکثر مبلغ وام مسکن برای سایر شهرها: 100 میلیون تومان

حداکثر مبلغ وام مسکن برای روستاها: 40 میلیون تومان

وام مسکن
نرخ بهره وام مسکن

در بخشنامه بانک مرکزی برای افزایش سقف فردی تسهیلات رهنی مسکن همچنان اشاره مبهمی به نرخ سود تسهیلات سپرده ملکی وجود دارد. در حالی که مدت بازپرداخت وام حداکثر پنج سال است، نرخ سود تا «تصویب شورای پول و اعتبار» به تعویق افتاده است.

به این ترتیب مشخص نیست که سپرده مسکن با سود 18 درصد پرداخت می شود یا 23 درصد. تنها سودی که باید در طرح جوانان جمعیت پرداخت شود، برای ودیعه مسکن 300 میلیونی که به صورت وام محاسبه می شود، مشخص است. این مناقشه ادامه دار بر سر نرخ سود باعث شده است که صف نیمی از متقاضیان طولانی شود.

بر اساس اعداد و ارقام تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 متقاضی در سامانه tem.mrud.ir ثبت نام کرده اند. از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر واجد شرایط شناخته شده اند اما تاکنون یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر به بانک ها معرفی شده اند.

بانک هایی که علاقه چندانی به پرداخت این گونه تسهیلات اعتباری ندارند ترجیح می دهند رفتار لاک پشتی داشته باشند و به همین دلیل بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی احمد خادمیان، مدیرکل دفتر طرح های نهضت ملی مسکن، تنها با 445 قرارداد منعقد کرده اند. 68 نفر. / تفکر معاصر

اقساط وام سپرده مسکن تهرانی

اقساط ماهانه مستاجر ساکن تهران تقریباً پنج میلیون و 78 هزار تومان است. مبلغ کل اقساط تقریباً 304 میلیون و 721 هزار تومان و کل سود وام تقریباً 104 هزار و 721 تومان خواهد بود.

اقساط و ودیعه اقامت در کلانشهرها

اقساط ماهانه این افراد تقریباً 3 میلیون و 809 هزار تومان، کل اقساط تقریباً 228 میلیون و 540 هزار تومان و کل سود وام تقریباً 78 میلیون و 540 هزار تومان برآورد شده است.

پرداخت اقساط و واریز برای سایر شهرها

برای ساکنین شهرهای غیر از شهرهای بزرگ 100 میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها تقریباً 2 میلیون و 539 هزار تومان در ماه است. مبلغ کل اقساط آنها 152 میلیون و 360 هزار تومان و کل سود وام تقریباً 52 میلیون و 360 هزار تومان است.

حدس بزن وام وادیا مسکن روستانشینان

سال گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد برای اولین بار 40 میلیون تومان به روستاییان اختصاص می یابد. اگر قرار باشد فردی ساکن روستا این مبلغ وام را دریافت کند باید ماهیانه حدود یک میلیون و 15 هزار تومان کنار بگذارد. مبلغ کل اقساط آن تقریباً 60 میلیون و 944 هزار تومان و کل سود وام 20 میلیون و 944 هزار تومان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا