اخبار ورزشی

نقل و انتقالات آبی ها/ آیا ساپینتو به استقلال باز می گردد؟/جزئیات

استقلال که فصل گذشته را با مشکلات و حاشیه های فراوان به پایان رساند، برنامه های جدیدی برای فصل جدید دارد. زمان معرفی سرمربی جدید  استقلال فرا رسیده است  و آخرین وضعیت بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال پیدا شد.

آخرین وضعیت انتقال استقلال و استخدام بازیکنان جدید در این تیم اعلام شد.

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به زودی به دبی سفر می کند. مدیرعامل موقت باشگاه استقلال در این سفر با دو مربی آمریکای جنوبی که یکی از آنها برزیلی است برای سرمربیگری آبی ها مذاکره خواهد کرد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی فصل گذشته استقلال روز گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی از سرمربی آبی ها خداحافظی کرد.

ساپینتو رسما از استقلال جدا شد

ریکاردو ساپینتو، مدیر فنی تیم فوتبال استقلال با اعلام جدایی اش از این باشگاه گفت: اعتماد به هیات مدیره کم شده بود و ادامه کار را در این شرایط غیرممکن می دانم.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال با انتشار پیامی از استقلال خداحافظی کرد. در پیام ساپینتو آمده است:

امروز از استقلال خداحافظی کردم، باشگاهی که به خانه دوم تبدیل شده است. مسیر ما با پیروزی هایی همراه بود که مهمترین آن اولین قهرمانی ما در سوپرجام در 75 سال گذشته بود. فوتبال چشمگیر و حمله مهیب ما میراثی ماندگار از فداکاری و انعطاف پذیری به جا گذاشت، چیزی که من مشتاقانه منتظر ساختن آن در سال های آینده هستم.

اما با چالش‌هایی مواجه شده‌ام که دیگر نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت: عدم احترام برخی حریفان، سختی‌های هشت ماهه بدون حقوق و تصمیم‌های مشکوک داوران، مسئولان و کمیته انضباطی.

برخلاف آنچه نشان داده می شود، پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه دریافت نکرده و یا رد نکرده ام. پیوند اعتماد با دایرکتوری کاهش یافته است. در نتیجه تصمیم گرفتم به دنبال مسیر دیگری باشم.

همانطور که قول داده بودم، خستگی ناپذیر تا آخر برای تیممان جنگیدم. متأسفانه، این وضعیت نیاز به مداخله قانونی برای حل و فصل دارد، قدمی که من هرگز نخواستم بردارم. لطفا توجه داشته باشید که این تصمیم بازتابی از احساسات من نسبت به باشگاه یا هواداران وفادار آن نیست. این اقدامی است که برای اصلاح یک اشتباه و اطمینان از عدالت انجام می شود.

از تک تک شما متشکرم: هواداران، بازیکنان و حامیان مالی. متاسفانه با توجه به شرایط فعلی مدیریت باشگاه، ادامه کار برایم غیرممکن است. این خداحافظی نتیجه تأمل جدی و اتفاقات اخیر است. امیدوارم در شرایط مختلف بتوانیم یک بار دیگر برای باشگاه فوق العاده خود متحد شویم. آرزوی موفقیت برای استقلال باشد که به اوج خود ادامه دهد.”

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت که تا روز پنجشنبه (فردا) برای اعلام نتیجه مذاکرات ساپینتو و تمدید قرارداد این مربی پرتغالی صبر خواهد کرد.

با اعلام خداحافظی ساپینتو، به نظر می رسد استقلالی ها به دنبال گزینه های دیگری هستند.

گفته می شود ساپینتو پیشنهاد کاری از آپوئل قبرس و الغرافه از قطر دارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال به تشریح آخرین وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه پرداخت و با بیان اینکه ابوالفضل جلالی هنوز قرارداد خود را فسخ نکرده است، گفت: باید تا پنجشنبه سرمربی تیم را معرفی کنیم.

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید و همچنین قرارداد بازیکنان این تیم را تشریح کرد.

قایدی، لیونل مسی استقلال است

کریمی در خصوص آخرین وضعیت مهدی قائدی که گفته می شود باید به تیم شباب الاهلی امارات برگردد، گفت: قائدی بازیکن قرضی است.

زمانی که نباید این بازیکن را می زدند. شرم آور بود. من همیشه گفته ام قائدی مسی است و نباید می دادند. ما او را قرض داده ایم و او باید امسال به تیمش بازگردد. در حال مذاکره هستیم

وی ادامه داد: این مشکل من نیست. باید بروم صحبت کنم باید در مورد رابطه خوبی که با باشگاه الاهلی دارم صحبت کنم. قائدی باید به الاهلی برگردد و بعد با هم صحبت کنیم تا تصمیم بگیرند که آیا قائدی به استقلال برگردد یا خیر. دست من و شخص دیگری نیست که پشت میز مدیریت استقلال بنشیند. نظر اولیه مسئولان الاهلی مثبت بود. ببینیم بعدش چی میشه

استقلال

جذب محبی در نقل و انتقالات استقلال

سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال درباره محمد محبی که به صورت قرضی از باشگاه سانتا کلارای پرتغال به استقلال آمده است، تاکید کرد: برای جذب دائمی محبی باید 600 هزار دلار به سانتاکلارا بدهیم تا صاحب او شویم. با وکیل محبی صحبت کردم.

کریمی در خصوص اینکه آیا این مبلغ با از دست دادن سانتا کلارا از لیگ پرتغال کم نمی شود؟ گفت: نه، باید 600 هزار دلار بدهیم. من سه شنبه شب (امروز) با وکیل شما ملاقات دارم. سعی می کنیم کاری کنیم که بماند. خود قرارداد مستقل است.

سیلوا به استقلال برمی‌گردد

کریمی درباره وضعیت سیلوا مدافع برزیلی که گفته می شد همچنان در ایران است، گفت: نه، او ایران نیست.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: بلیت او را گرفتم و پنج شنبه با خانواده اش در دبی بود. او باز میگردد. سیلوا با ما قرارداد دارد که 500 هزار دلار است.

واکنش به فسخ مدافع خبرساز استقلال

ابوالفضل جلالی، مدافع چپ استقلال، بازیکنی بود که پس از فینال جام حذفی، قراردادش با این باشگاه فسخ شد.

گفته می شود جلالی مورد توجه باشگاه پرسپولیس است. کریمی در پاسخ به این موضوع گفت: جلالی هنوز لغو نشده است. من در جریان نیستم من با آنها جلسه گزاشتم.

کریمی در بخشی دیگر از صحبت های خود به انتقاد از قراردادهای فصل گذشته استقلال پرداخت و تاکید کرد: قراردادهایی که عملا بسته شده جای تاسف دارد. قرارداد یک بازیکن 500 میلیون بود که میلیارد  بسته بودند.

جزئیات تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال

سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین به مذاکرات خود با ساپینتو برای فصل پیش رو اشاره کرد و افزود: دو هفته پیش در هتل آزادی با ساپینتو جلسه داشتم و آن را علنی نکردم. از ساپینتو هم خواستم که سراغ رسانه ها نرود.

ساپینتو شرایطی را به من گفت و از من خواست تا با مدیر برنامه هایش در دبی جلسه ای داشته باشم. با او صحبت کردم و گفتند که برای عقد قرارداد به تهران می آیند. وکیل ساپینتو حدود دو هفته پیش به تهران آمد و اولین جلسه را داشتیم. ساپینتو یک سری خواسته داشت. تمدید قرارداد او 720 هزار یورو بود. پاداش 100000 یورو و سود هر بازی 1500 یورو بود. آنها این قرارداد را فصل گذشته امضا کردند و ما گفتیم باشه.

کریمی ادامه داد: ساپینتو در قرارداد جدید خود 200 هزار یورو اضافه به اضافه 200 هزار یورو پاداش و همچنین 2500 یورو برای هر برد در مسابقه درخواست کرد. گفتیم این پاداش ها مشکلی ندارد اما به 200 هزار یورو اعتراض کردم چون گفتم قراردادش 720 هزار یورو است. به ساپینتو گفتم اگر سال بعد ما را قهرمان کنی، به تو پاداش می دهیم. سه چهار روز طول کشید. گفتند شرایط را ندارم و یکی دو روز صبر کنم. وکیلش هم تهرانی بود. من روز دربی پیام دادم اگر قرار است این اتفاق بیفتد، بیا و قراردادش را امضا کن. ما قرارداد را دنبال می کنیم.

گزینه اول، دوم و سوم استقلال، ساپینتو است

کریمی با بیان اینکه نمی دانم چه کسانی ساپینتو را نصیحت می کنند، گفت: ساپینتو هم بعد از دربی مسافر بود و گفت قرار است به خانواده اش سر بزند.

با وکیل ایشان که هنوز در تهران است جلسه داشتم. گفتم گزینه اول، دوم و سوم ما ساپینتو است. اگر مایل است همین قراردادی را که ما داریم امضا کند و تیم را ببندد. قرار شد یکی دو روز دیگر به ما اطلاع دهند که برمی گردند یا نه. 200 هزار یورو اضافه را قبول نکردم چون با هزینه های دیگر نزدیک به یک میلیون یورو می شود. او گفت قراردادش دو یا سه ساله خواهد بود.

استقلال

معرفی سرمربی استقلال تا پنجشنبه; با ساپینتو و بدون ساپینتو!

مدیرعامل موقت باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر در استقلال باشم تا آخر هفته به مدیری مهلت می دهیم یا ساپینتو یا مدیر بعدی را معرفی کند. ما یک کارگروه داریم که کار می کند. باید در این چند روز مشخص شود. در صورت انتخاب نشدن ساپینتو باید روز پنجشنبه مربی را اعلام کنیم و تیم بسته می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا