اخبار روز

احیای دوقلوهای تازه متولد شده در یاسوج

دوقلوهای تازه متولد شده در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج که تصور می‌شد بی‌جان هستند، در پوشش مخصوص سردخانه قرار گرفتند و به سردخانه منتقل شدند، اما پس از حدود ۴۵ دقیقه گریه کردند. یکی معلوم شد که نوزادان زنده هستند.

این دو نوزاد که از طریق IVF (بارداری خارج از رحم) به دنیا آمدند، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) بیمارستان امام سجاد (ع) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اطلاع از این موضوع دستور ویژه و عاجل به دستگاه حراست، معاونت درمان و سایر کارکنان دانشگاه و بیمارستان امام سجاد(ع) جهت رسیدگی به این حادثه تلخ صادر کرده است.

سعید جاودان سیرت دستور فوری به تیم حراست دانشگاه، معاونت پزشکی و تیم بازرسی دانشگاه مبنی بر مراقبت از دوقلوهای تازه متولد شده برای مراقبت فوری از دوقلوهای تازه متولد شده صادر کرد.

جاودان سیرت اعلام کرد: این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و به خانواده های نوزادان این اطمینان را می دهیم که تمام تلاش خود را برای بررسی و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: در صورت کوچکترین قصوری از سوی کادر درمانی بیمارستان، قطعا برخورد قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

این مادر باردار پس از مداوا و زایمان نارس خود به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه کرد و مدعی شد کارکنان بیمارستان می توانستند بهتر از او مراقبت کنند.

یکی یکی از اعضای خانواده این نوزادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در جزئیات بیشتر گفت: تا زمانی که این نوزادان زنده بودند، کادر درمانی بیمارستان خبر تکان دهنده فوت آنها را به خانواده آنها اعلام کردند.

فروزان تصریح کرد: پس از 23 سال انتظار، این خانواده که با مشکل ناباروری و تحمل هزینه های هنگفت مالی و روانی مواجه شده بودند، پس از سال ها توانستند این دوقلوها را به دنیا بیاورند.

وی گفت: مادر این دوقلوها در هفته 22 به بیمارستان مراجعه کرده و پزشک تلفنی دستور سقط جنین و تزریق قرص سقط جنین را داده بود.

وی افزود: در حالی که مادر این دوقلو برای دیدن فرزندانش التماس می کرد صدای گریه به گوش می رسید یکی نوزادان ایستادند و با فریاد خانواده، دوقلوها از کفن بیرون آمدند و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

این دوقلوهای نارس (کمتر از 25 هفته) در بخش آی سی بیمارستان بستری می شوند.

پدر این نوزادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح و تایید این موضوع گفت: این دوقلوها حدود 45 دقیقه در کفن پیچیده بودند.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، مسئولان دانشگاه دستور رسیدگی فوری را داده اند که در صورت قصور از سوی بیمارستان احتمالا مجازات قانونی خواهد داشت زیرا خانواده های زیادی هستند که تمایل دارند بچه دار شدن و سالها منتظر رسیدن به این آرزو با تلاش زیاد و روشهای زیاد برای برآورده شدن هستند.

وی گفت: الان هم من و همسرم بسیار نگران و افسرده هستیم و انتظار داشتیم مسئولان و پرسنل این بیمارستان مراقبت بهتری از این کودکان داشته باشند./ایرنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا