اخبار روز سینما

احمدرضا احمدی شاعر برجسته کشور در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت!

احمدرضا احمدی از شاعران برجسته کشور بود که پس چندین سال مبارزه با بیماری، امروز “۲۰ تیر ۱۴۰۲” دار فانی را وداع گفت.

 

احمدرضا احمدی در سن 83 سالگی درگذشت.مطابق تأیید ماهور احمدی، دختر احمدرضا احمدی، این خبر صحت دارد.متأسفانه، احمدرضا احمدی برای سال‌ها با بیماری قلبی مبارزه می‌کرد و بارها برای درمان در بیمارستان بستری شده بود.

احمدرضا احمدی شاعر برجسته کشور در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت!

آقای احمدرضا احمدی، بنیان‌گذار سبک موج نو در دهه ۴۰ میلادی، در حوزه ادبیات کودک نیز فعالیت‌های بسیاری داشت. او در سال ۱۳۱۹ در شهر کرمان به دنیا آمد. آثار بسیاری در حوزه شعر از او منتشر شده است که می‌توان به «دفترهای واپسین»، «دفترهای سالخوردگی»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» و «روزی برای تو خواهم گفت» اشاره کرد.

احمدرضا احمدی به عنوان یک نویسنده موفق در حوزه کودک و نوجوان، آثار زیادی را نیز منتشر کرده است. از جمله آثار او در این زمینه می‌توان به «دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود»، «دخترک ماهی تنهایی» و «مزرعه گل‌های آفتابگردان» اشاره کرد. در سال‌های اخیر، احمدی به نقاشی نیز روی آورده و در این حوزه نیز فعالیت‌های زیادی دارد.

بیوگرافی احمدرضا احمدی

در تاریخ 30 اردیبهشت 1319، احمدرضا احمدی در شهر کرمان به دنیا آمد. پدرش یک کارمند وزارت دارایی بود و او صاحب پنج فرزند بود، که احمدرضا جوانترین آن‌ها بود. در سال 1326، بعد از اتمام کلاس اول ابتدایی، احمدرضا همراه با خانواده به تهران نقل مکان کردند. او تحصیلات ابتدایی خود را در مدارس ادب و صفوی تهران به پایان رساند و سپس وارد دارالفنون شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا