احزاب راست افراطی اروپا روز شنبه برای نشستی در رم پایتخت ایتالیا گرد هم آمدند و متعهد شدند که مهاجرت به این قاره را محدود کرده و از انتخاب مجدد اورسولا فون در لاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در نشست شنبه این احزاب در رم، هیئت هایی از حزب لیگ ایتالیا، حزب آزادی اتریش، حزب چگا پرتغال، لامز بلان بلژیک و حزب مجمع ملی فرانسه حضور داشتند.

این احزاب در این نشست گروهی به نام «هویت و دموکراسی» تشکیل دادند.

این نشست در حالی برگزار شد که نظرسنجی ها نشان می دهد احزاب راست افراطی و ناسیونالیست شانس بالایی برای کسب اکثریت کرسی ها در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن دارند. نقطه مشترک این احزاب مقاومت در برابر موج مهاجرت به اروپا است.

ماتئو سالوینی، رهبر حزب لگا ایتالیا در نشست روز شنبه گفت: کشوری که نمی تواند از مرزهای خود دفاع کند یا اتحادیه اروپا اگر نتواند از مرزهای خود محافظت کند، در واقع مرتکب قتل علیه مردم خود شده است.

او که پیش از این از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمجید کرده بود، از پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین به شدت انتقاد کرد.

سالوینی گفت «جنگ سالاران» مانند ماکرون برای اروپا مشکل ساز هستند. رهبر حزب لیگ اروپا اظهارات رئیس جمهور فرانسه را “بسیار خطرناک” دانست و افزود: به نظر من سخنان ماکرون خطری برای کشور و قاره ما است.

مارین لوپن، رهبر مجلس ملی فرانسه روز شنبه از طریق تماس ویدیویی به جلسه راست افراطی پیوست و از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به دلیل تلاش وی برای تمدید ریاست پنج ساله فون در لاین بر کمیسیون اروپا انتقاد کرد.

گروه هویت و دموکراسی نیز در ماه دسامبر در فلورانس ایتالیا نشستی برگزار کرد، اما این بار حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان به این نشست دعوت نشد.

تعدادی از شخصیت های ارشد حزب لگا که فرمانداران مناطق ثروتمند شمال ایتالیا هستند نیز در این نشست شرکت نکردند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *