اخبار روز

احتیاط: در مصرف شیر زیاده روی نکنید

سلامت نیوز نوشت: یکی از نکات مهم در مورد مصرف شیر که باید جدی گرفته شود این است که بدن برخی افراد به لاکتوز حساسیت دارد و نمی تواند این ماده را تحمل کند.

عدم تحمل لاکتوز معمولاً از فقدان آنزیمی به نام لاکتاز در بدن ناشی می شود که باید ترکیبات لاکتوز موجود در شیر را تجزیه کند و در واقع برای هضم شیر ضروری است. بنابراین، اگر عدم تحمل لاکتوز دارید و به طور منظم شیر مصرف می کنید، علائمی مانند نفخ، گرفتگی عضلات در ناحیه شکم و اسهال را تجربه خواهید کرد. با این حال، افراد دیگر ممکن است علائم دیگری را پس از مصرف بیش از حد شیر تجربه کنند.

علائم مصرف زیاد شیر

1. همیشه مشکلات گوارشی دارید

برخی از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز ندارند همچنان به لاکتوز حساس هستند و به همین دلیل از مشکلات گوارشی مانند نشتی روده در اثر مصرف زیاد شیر رنج می برند. در این صورت باکتری ها و سموم از دیواره های روده به بیرون نشت می کنند. محققان می گویند مصرف زیاد شیر منجر به عدم تعادل در آنزیم های گوارشی و افزایش ترشح تریپسین می شود. تریپسین آنزیمی است که پیوندهای بین سلول های روده را از بین می برد.

2. همیشه خسته و بی حال هستید

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد شیر می تواند تعادل میکروبیوم روده را مختل کند و در نتیجه میزان باکتری های مضر روده را در مقایسه با باکتری های مفید آن افزایش دهد. این مشکل همچنین می تواند منجر به ایجاد سندرم خستگی مزمن شود. فردی که از این سندرم رنج می برد، حتی در هنگام انجام فعالیت های معمولی نیز خستگی ناتوان کننده ای را تجربه می کند، در حالی که این خستگی با استراحت برطرف نمی شود.

3. جوش های آکنه شایع هستند

اگر به طور منظم چیزی بخورید که بدنتان نتواند آن را تحمل کند، به مرور زمان بدن ملتهب مزمن می شود. این التهاب به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد که یکی از آنها جوش های آکنه است. محققان می گویند مصرف بیش از حد شیر و لبنیات می تواند منجر به ایجاد این جوش های پوستی در برخی افراد شود و پسران چند برابر دختران هستند.

4. توده استخوانی بدن کاهش می یابد

همه ما می دانیم که کلسیم چقدر برای استخوان های قوی مهم است، اما از آنجایی که مصرف بیش از حد لبنیات می تواند باعث التهاب شود، محققان می گویند که در نهایت می تواند شکنندگی و آسیب پذیری استخوان ها را افزایش دهد. اگر می خواهید استخوان های سالمی داشته باشید، باید از مصرف متوسط ​​شیر اطمینان حاصل کنید و یک رژیم غذایی سالم و معمولی داشته باشید.

5. با علائم بیماری قلبی عروقی مواجه هستید

مصرف بیش از حد شیر با افزایش خطر مرگ در مردان و زنان مرتبط است، در حالی که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان در زنان مرتبط است. بنابراین اگر علائمی مانند درد قفسه سینه را تجربه کردید، بهتر است آزمایشات لازم را زیر نظر پزشک انجام دهید و رژیم غذایی خود را مرور کنید. زیاده روی در غذاها، حتی سالم ترین آن ها، نمی تواند عواقب مثبتی برای سلامت بدن شما داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا