اخبار روز

احتمال ربوده شدن احمدی نژاد توسط اسرائیل وجود دارد/ هیجان احمدی نژاد در فرودگاه و ماجرای سفر مشکوک به گواتمالا

آرمان ملی نوشت: به قول خودشان. سفر احمدی نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا است، اما بسیاری می دانند که گواتمالا از امنیت سفر کافی برخوردار نیست.

در این مقاله آمده است؛

مشخص بود که مثل همیشه برای تقویت نامش دست به اقدامی جنجالی خواهد زد و این بار سفر به گواتمالا سوژه خوبی برای احمدی نژاد بود و البته علی اکبر جوانفکر هم در کنار او بود. سایت دولت بهار نزدیک به احمدی نژاد صبح روز پنجشنبه اعلام کرد: «دکتر. احمدی نژاد امروز (پنجشنبه) به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا برای شرکت در سمپوزیوم علمی و پژوهشی مدیریت جامع منابع آب در جهان به این کشور سفر کرد اما به دلیل اقدام غیرعادی امنیتی مقامات رسمی و ضبط گذرنامه این سفر به تعویق افتاد.

سابرین نیوز اعلام کرده است: بنابر اخبار یک منبع آگاه، سفر آقای محمود احمدی نژاد به عنوان عضو، با توجه به شرایط شکننده سیاسی گواتمالا و همچنین وجود گزارش هایی مبنی بر احتمال وجود شرایط امنیتی در آن کشور به مصلحت است. شورا و یک مقام رسمی سفر رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شد و همچنین به وی توصیه شد به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و احتمال دستگیری از این سفر خودداری کند.

تسنیم همچنین نوشت: برخی منابع امنیتی به تسنیم گفته اند که برخی نهادهای امنیتی پیش از این به وی گفته بودند که به دلیل اوضاع گواتمالا و احتمال تهدیدات امنیتی در این سفر از این سفر خودداری کند. سفارت فعالی در گواتمالا دارند، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و گروه هایی نیز در این کشور فعال هستند. این منابع گفتند که طبق اعلام قبلی به آقای احمدی نژاد و همچنین برای جلوگیری از خطرات امنیتی احتمالی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر روز پنجشنبه وی به گواتمالا جلوگیری شد. رعایت جوانب امنیتی برای همه مقامات فعلی و سابق بدون توجه به موقعیت سیاسی یکی از موضوعاتی است که معمولاً مقامات امنیتی به آن توجه دارند.

* فرصتی برای احمدی نژاد برای صحبت

البته باید به خانه برمی گشت، اما چون فرصت خوبی برای ابراز وجود بود، نپذیرفت و در فرودگاه ماند.

احمدی نژاد از این فرصت استفاده کرد و با مردم گفت و گو کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت. تابناک نوشت: «هواداران محمود احمدی نژاد ویدئویی از او منتشر کردند که در آن عده ای دور او جمع شده و با او عکس گرفتند. مشکلی که احمدی نژاد را ناراحت کرده است.» یادآور می شود که سایت دولت بهار با عنوان «دکتر. دکتر. نان آقا من میز و سقف بالای سرم را پیش خدا بعد از شما دارم.» یا یکی دیگر می گوید: «دکتر ما همیشه برای شما دعا می کنیم.

برخی دیگر از این مشکل به روش های دیگری بهره برداری کرده اند. دولت بهار نوشت: «اصرار عده‌ای در داخل بر اجرای تحریم‌های آمریکا!» رئیس جمهور جو بایدن در تماس تلفنی با دکتر. احمدی نژاد تحریم کرد دولت گواتمالا، نزدیک به ایالات متحده، اقدامات آقای جو بایدن را نادیده گرفت و از دکتر دعوت کرد. احمدی نژاد رسما برای شرکت در سمپوزیوم بین المللی در گواتمالا سیتی دعوت شد. خیلی عجیب است که برخی افراد در کشور با ممانعت از دکتر دکتر بر اجرای تحریم آمریکا اصرار دارند. جلوی احمدی نژاد را بگیرید!

اعتراض به دخالت احمدی نژاد

در نهایت تسنیم اعلام کرد: ساعت 23:50 روز پنجشنبه اعلام شد که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان با بر عهده گرفتن مسئولیت امنیتی سفر خود به گواتمالا، مجوز خروج از کشور را دریافت کرده است. سایت دولت بهار نوشت: «آنها ادعا کردند که سفر او به گواتمالا به دلیل نگرانی در مورد امنیت دکتر بوده است. احمدی نژاد!» اگر آنها واقعاً نگران امنیت خود بودند، آیا بهتر نبود به جای جلوگیری از همراهی نگهبانان در این سفر، تعداد آنها را افزایش دهیم؟

آنها ادعا کردند که دکتر. احمدی نژاد تعهد کتبی داد و مسئولیت پیامدهای امنیتی سفرش به گواتمالا را پذیرفت! اکنون باید پاسخ قانع کننده ای به این سوال داده شود که چگونه ممکن است مسئولان تامین امنیت کشور که بالاترین و مهمترین مسئولیت آنها تامین امنیت افراد جامعه است، قانون را پس گرفته باشند؟ مسئولیت حفظ ایمنی فردی مانند دکتر. احمدی نژاد و اینها را علیه او می دانید؟!

*دو نظر متفاوت در مورد یک سفر

علی اکبر رائفی پور با انتشار پستی در توییتر به ماجرای ممنوع الخروجی محمود احمدی نژاد پاسخ داد. وی نوشت: ایران سفیری در گواتمالا ندارد. از طرفی کشور بسیار متروکه و البته حیاط خلوت اسرائیل! با توجه به ممنوعیت احمدی نژاد، احتمال ربوده شدن وی توسط صهیونیست ها زیاد است و البته چنین اتفاقی تبعات زیادی برای ایران دارد. آره. به احتمال زیاد این اقدام دستگاه های امنیتی در راستای حمایت از رئیس جمهور سابق کشورمان باشد.»

با این حال رضا رشیدپور، گوینده سابق صدا و سیما، نوشت: هیچ اطلاعاتی در سایت جهانی https://www.worldconferencealerts.com درباره کنفرانس مدیریت منابع آب در گواتمالا در ماه اکتبر وجود ندارد.

* چرا نباید مسافرت برود؟

گفته می شود سفر احمدی نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا انجام شده است، اما بسیاری می دانند که گواتمالا از امنیت سفر کافی برخوردار نیست.

از سوی دیگر، ایران در گواتمالا سفارت ندارد و گزارش هایی از نفوذ زیاد رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است، اما مهمترین مشکل، اوضاع نابسامان و نامطمئن سیاسی گواتمالا است که برناردو آروالو، رئیس‌جمهور منتخب گواتمالا کمتر از دو ماه پیش گفت: «ما شاهد کودتای مداومی هستیم که در آن از سیستم قضایی برای نقض خود عدالت و اراده مردم استفاده می‌شود که آزادانه در صندوق‌های رأی در 20 اوت بیان شد. ” 29 مرداد) بیان شد، مورد تمسخر قرار می گیرد.

در چنین فضایی احمدی نژاد اصرار داشت در این مملکت باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا