اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

احتمال حمله ایران به اسرائیل تا 48 ساعت آینده

احتمالا دیگر هدف بیانیه حماس در تقلیل اهمیت مذاکرات پیش‌رو این باشد که در صورت انجام حملات قبل از پنجشنبه و یا در اثنای برگزاری مذاکرات از هم اکنون از ایران و حزب الله سلب اتهام به شکست کشاندن این مذاکرات کند

✍️صابر گل عنبری 
 کارشناس روابط بین‌الملل 

  حماس امشب بیانیه‌ای درباره مذاکرات پیش‌رو در ۱۵ اوت (پنجشنبه آینده) صادر کرد و به نوعی آن را پوششی برای اسرائیل جهت تداوم حملات و جنایت‌ها در نوار غزه پنداشت. حماس هر چند به صراحت اعلام نکرد که هیاتش در مذاکرات پنجشنبه آتی شرکت نمی‌کند، اما در بیانیه خود تاکید کرد که بعد از چند دور مذاکرات دیگر نیازی به برگزاری دورهای مذاکراتی بیشتر نیست و از میانجیگران خواست که به جای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات، طرحی برای اجرای متن پیشنهادی به آن در تاریخ دوم ژوئیه ارائه کنند؛ متنی که به نوشته بیانیه هم مورد موافقت این تشکیلات بود و هم بر اساس مواضع بایدن و فطعنامه شورای امنیت تهیه شده بود.

 لسان حال بیانیه امشب حماس این است که از سرگیری مذاکرات آتش بس صرفا ابتکاری از جانب آمریکا برای تاثیرگذاری بر حملات احتمالی ایران و حزب الله بوده است و معطوف به تفاهم ضمنی پیشینی با ایران با هدف توقف یا محدود کردن حملات در پاسخ به ترورهای اخیر نیست.

 همچنین احتمالا دیگر هدف بیانیه حماس در تقلیل اهمیت مذاکرات پیش‌رو این باشد که در صورت انجام حملات قبل از پنجشنبه و یا در اثنای برگزاری مذاکرات از هم اکنون از ایران و حزب الله سلب اتهام به شکست کشاندن این مذاکرات کند و مسئولیت شکست آن را متوجه آمریکا و اسرائیل گرداند.

 با این حساب، می‌توان گفت که پاسخ ایران و حزب الله به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر حتی قبل از پنجشنبه آینده و ظرف ساعات و دو روز آتی دور از انتظار نیست.

*نگاه دیگر

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا