بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ در پی تغییرات جدید در سیاست ارزی کشور، قیمت گوشت قرمز تازه با افزایش قابل توجهی روبرو شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، وزارت جهاد کشاورزی تصمیم دارد ارز وارداتی این محصول را از ارز ترجیحی به ارز دوم تغییر دهد. این تغییر می تواند باعث افزایش حدود 30 درصدی قیمت گوشت قرمز شود.

در سال های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار داخلی افزایش چشمگیری داشته است. به گونه ای که قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط به 700 هزار تومان رسیده است که باعث شده خرید این محصول به چالشی جدی برای ضعیف ترین اقشار جامعه تبدیل شود. به همین منظور دولت سیزدهم عرضه گوشت به بازار تنظیم شده را آغاز کرده تا این صنوف به محصولات پروتئینی دسترسی داشته باشند.

اما در روزهای اخیر عرضه گوشت به بازارهای تنظیم شده در برخی مراکز از جمله فروشگاه های زنجیره ای متوقف شده و در مقطعی در میادین میوه و تره بار نیز عرضه خواهد شد. نبود. اما بر اساس گزارش های اخیر، این محصولات به میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بازگشته است.

گوشت قرمز تنظیم شده توسط بازار، با قیمت های پایین تر از بازار آزاد، معمولاً مورد استقبال اقشار متوسط ​​و فقیر جامعه قرار می گیرد. اما پیش بینی می شود با تغییر ارز وارداتی، قیمت گوشت قرمز تازه از 315 هزار تومان به 415 تا 450 هزار تومان افزایش یابد. این افزایش قیمت ممکن است باعث تغییرات روزانه قیمت این محصول به خصوص با توجه به نوسانات قیمت سکه در اتاق دوم شود.

به نظر می رسد با این تغییرات فشار بیشتری بر سبد غذایی خانوار وارد می شود و لازم است سیاست های کارآمدی برای حمایت از اقشار ضعیف و متوسط ​​جامعه اتخاذ شود تا این اقشار بتوانند به منابع غذایی خود دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما