اخبار روز

احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط طولانی بنزین به دلیل محدودیت در محدودیت سوخت گیری، فاصله زمانی دو بار سوخت گیری و محدودیت کارت سوخت در جایگاه هاست و احتمالا این دم ها خواهد بود تا زمانی که پایان تابستان

به گزارش پی ام آپ به نقل از شفقنا، مصطفی نخعی درباره اظهارات ضد و نقیض برخی مسئولان درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: با توجه به صحبت هایی که مطرح شده و مسئولان دولتی چندین بار و در کمیسیون به صراحت اعلام کرده اند. معمولا همین مسائل را دنبال می کنیم، امسال قیمت بنزین را افزایش نمی دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم نگران هستند که تجربه سال 2018 در خصوص افزایش یکباره قیمت بنزین تکرار شود، گفت: من صحبت های دولتمردان را مستند می کنم و چیزی به عنوان افزایش قیمت بنزین اعمال نمی شود. قیمت بنزین 1402. اما برای سال آینده باید دید دولت در بودجه چه پیش بینی می کند.

نخعی با اشاره به کمبود بنزین در کشور گفت: کمبود بنزین در کشور یک واقعیت است زیرا تولید ما کمتر از میزان مصرف است. در واقع ما از ذخایر استراتژیک کشور استفاده می کنیم که نمی توان آن را برای مدت طولانی حفظ کرد. البته جای نگرانی نیست زیرا تفاوت مصرف و تولید در حال حاضر عدد قابل توجهی نیست و قابل مدیریت است. یعنی فعلا بحث نیاز به واردات منتفی است اما باید شرایط مصرف بنزین مدیریت شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در شورای اسلامی در خصوص صف های طولانی بنزین گفت: صف های طولانی به دلیل محدودیت در حد سوخت گیری، فاصله زمانی دو سوخت گیری و محدودیت سوخت است. کارت در ایستگاه ها به این مشکل باید سفرها و ترافیک زیاد را هم اضافه کرد که احتمالا تا پایان تابستان شاهد این صف های طولانی خواهیم بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا