به گزارش مانیبان، رحیم زارع افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بخش زیادی از قیمت ارزها به دلیل حباب بودن آنهاست که در حال حاضر به 12 میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر با توجه به ایجاد حباب قیمتی در بازار سکه، حراج سکه توسط بانک مرکزی در این شرایط می تواند به کاهش حباب کمک کند.

زارع با اشاره به جنبه های روانی نوسانات قیمت در بازار طلا و ارز افزود: حباب های قیمتی در بازار طلا و ارز بیشتر روانی است تا اقتصادی و ناشی از عوامل متعدد سیاسی و امنیتی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: البته این تغییر قیمت با تلاطم سال های اخیر قابل مقایسه نیست و امروز تعداد تغییرات قیمت در بازار ارز به حداقل رسیده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر افزایش ریسک های بین المللی و سیاست های کاهش نرخ بهره آمریکا باعث شده است که نرخ بهره جهانی در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد که بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا و سکه داشته است. داخل

وی در ادامه توضیح داد: در سال های اخیر بازار ارز ما به کوچکترین اظهارنظرها واکنش نشان می دهد و تلاطم را تجربه می کند. اما امروزه با وجود بزرگ‌ترین تحولات امنیتی دهه‌های اخیر در منطقه که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، تغییرات قیمت‌ها بسیار کمتر بوده و افزایش‌های جزئی پس از چند روز فروکش می‌کند و بازار به آرامش می‌رسد.

زارعی نسبت به آینده بازار ارز کشور ابراز امیدواری کرد: ثبات در بازار ارز نقش اساسی در رونق بخش تولیدی کشور و سایر بازارها دارد. امیدواریم پس از آرام شدن احساسات، ثبات به بازار ارز بازگردد و شاهد اثرات مثبتی بر اقتصاد کشور باشیم.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما