اخبار روز

احترام به این مگس/ مسن ترین حیوان قطب جنوب الزامی است (+ عکس)

به گزارش بازتاب آنلاین، مگس بی بال قطب جنوب (بلژیک قطب جنوب) که تنها 2-6 میلی متر طول دارد، یکی این گونه گسترده ترین گونه است که تمام سال را در قطب جنوب می گذراند. این مگس نه تنها مانند مگس های دیگر غذای خون نمی خورد، بلکه گاز نمی گیرد و حتی پرواز نمی کند. به عنوان یک استراتژی بقای قابل توجه در برابر بادهای بسیار شدید این منطقه قطبی، این موجودات به اندازه میلی متر باله های خود را از دست داده اند.

در مقابل، مگس‌گیر بدون بال قطب جنوب می‌تواند تا دمای ۱۵- درجه سانتیگراد (۵ درجه فارنهایت) را تحمل کند، تا ۷۰ درصد از مایعات بدن خود را از دست بدهد و یک ماه بدون اکسیژن زنده بماند. در فصل زمستان، قند را به عنوان یک ضد یخ طبیعی جمع می‌کنند و برای جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ در سلول‌هایشان، آب‌گیری می‌کنند و زندگی در این محیط را ممکن می‌کنند.

جنوبی ترین گونه حشره جهان، حتی Ches، می تواند تا 9 ماه پس از یخ زدن زنده بماند. 2 سال طول می کشد تا این موجود کوچک تمام چرخه زندگی خود را کامل کند. البته آنها بیشتر عمر خود را به عنوان لارو می گذرانند و این لاروها عمدتاً باکتری ها، خزه ها، جلبک ها و مدفوع پنگوئن ها را می خورند.

احترام به این مگس/ مسن ترین حیوان قطب جنوب الزامی است (+ عکس)

تحقیقات نشان داده است که این لاروها با گرم ماندن نسبتاً زیر پوشش برف و محافظت از خود طی یک فرآیند خاص می توانند در افت های دما مختلف زنده بمانند.

اگرچه تعدادی از گونه های جانوری در شرایط قطب جنوب مقاومت کرده اند و برای زنده ماندن تلاش کرده اند، اما واضح است که این شرایط در حال تغییر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این حشره از ابتدا در قطب جنوب زندگی می کرده و توانسته در این قاره زنده بماند. بنابراین، نمونه خوبی برای مطالعه تاریخ قطب جنوب و همچنین واکنش این قاره به تغییرات آب و هوایی است.

منبع: iflscience

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا