اخبار روز

اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال قصد دارد روز شنبه تغییرات بحث برانگیزی در قوانین این ورزش ارائه کند. یک انقلاب در راه است: فوتبال برای همیشه تغییر خواهد کرد.

به گزارش “ورزش سه”، جلسه هیئت بین المللی فوتبال قرار است روز شنبه 11 اسفند (12 اسفند) برگزار شود. اسفند) در جلسه ای درباره تغییرات جدیدی که از فصل آینده در این رشته ورزشی اعمال می شود تصمیم گیری شود.

نگرانی اصلی که در این جلسه به طور جدی به آن پرداخته می شود، احترام از دست رفته بازیکنان و مربیان به داوران است. اعضای هیئت مدیره امیدوارند به تصویر داوری که بازیکنانی که با عصبانیت به تصمیمات او اعتراض می کنند محاصره شده پایان دهند.

1. با داوران صحبت کنید

قدم اول خیلی واضح است، فقط کاپیتان حق دارد در طول بازی با داور صحبت کند. هرگونه اعتراضی با کارت زرد مجازات می شود. اما بحث به همین جا ختم نمی شود، چرا که ایده کارت آبی که باعث می شود بازیکن به طور موقت زمین را ترک کند مطرح شده است و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

این کارت در ماه های اخیر به صورت آزمایشی در رده های پایین تر برای رسیدگی به اعتراضات خشمگین و رفتارهای نادرست استفاده شده است. هیئت بین‌المللی فدراسیون فوتبال معتقد است قبل از استفاده از کارت‌های آبی در سطح حرفه‌ای، باید تعداد و سطح این تست‌ها افزایش یابد.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

2. کارت آبی

شرایط ایجاد شده برای اعمال این قانون جدید مانند سایر تغییرات اعمال شده در سال های اخیر باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و پیامدهای احتمالی آن در نظر گرفته شود. حداقل این چیزی است که هیئت داوران در نظر دارند، اما به همین دلیل تصمیم نهایی روز شنبه گرفته می شود یکی این یک موضوع جدی است که می توان در این جلسه در مورد آن صحبت کرد.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

3. دوربین روی پیراهن

این فناوری در ماه های اخیر آزمایش شده است و شاید از 30 ژوئن تمام داوران مجبور شوند از دوربین هایی استفاده کنند که هر اتفاقی را که در اطراف آنها می افتد ضبط می کند. هدف از این کار کاهش اعتراض و راهنمایی داوران است.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

4. اعلام عمومی تصمیم کمک داور ویدیویی

تصمیمات کمک داور ویدیویی بلافاصله در سراسر ورزشگاه اعلام می شود. این اقدامی است که در برخی مسابقات از سوی فیفا مانند جام باشگاه های جهان اجرا شده است. داور مسئول این است.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

5. اتلاف وقت

تمرکز دوباره بر روی کاهش اتلاف وقت در جریان بازی و خارج کردن آن از ریتم است. توجه ویژه ای به دروازه بان ها و رفتار آنها می شود یکی یکی از عوامل اصلی این رویداد در دستور کار قرار دارد. قانون مکث شش ثانیه ای فراموش شده است، اما در این جلسه دوباره مطرح می شود. موارد دیگر عبارتند از بررسی از سرگیری بازی، مدیریت زمان مصدومیت بازیکن و اخراج.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

6. پروتکل کمک داور ویدیویی

پروتکل ویژه کمک داور ویدیویی تغییر خواهد کرد. فیفا در ماه های اخیر در حال بررسی پرونده های مختلف در این زمینه برای ایجاد تغییرات لازم بوده و هیئت بین المللی فوتبال نیز در حال بررسی اصلاح قوانین است تا برای همه قابل درک باشد.


اجرای تغییرات بحث برانگیز در فوتبال؛ انقلاب در راه است!

7. افرادی که قوانین فوتبال و رای دادن را تعیین می کنند

هیئت بین المللی فوتبال از چهار اتحادیه فوتبال بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است که هر کدام یک حق رای دارند و فیفا چهار حق رای دیگر را دارد. آنها با هم احترام به سنت ها و قوانین فوتبال را تضمین می کنند. برای تصویب و تصویب یک قانون باید سه چهارم اعضا به آن رای دهند.


8. چرا فوتبال بریتانیا امتیاز و همکاری خاص خود را با فیفا دارد؟

پاسخ به این سوال این است که بالاترین مقامات فوتبال جهان همیشه سعی می کنند به خاستگاه این ورزش احترام بگذارند و به همین دلیل جایگاه ویژه ای برای بریتانیای کبیر دارند.

یکی موضوع دیگری که در این جلسه مطرح می شود مربوط به ضربات پنالتی است. فیفا می خواهد روشن کند که هیچ بازیکنی اجازه ندارد قبل از زدن توپ وارد محوطه جریمه شود، قانونی که در بسیاری از موارد چندان جدی گرفته نمی شود. علاوه بر این، توپ باید مستقیماً در محوطه جریمه قرار گیرد، نه کمی پشت آن و نه کمی جلوتر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا