اخبار روز

جزئیات برگزاری بیش از ۳۰ برنامه گردشگری به مناسبت هفته گردشگری!

به گزارش پی ام آپ؛ منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اعلام کرده است که بیش از ۳۰ ویژه‌برنامه به‌مناسبت هفته گردشگری در استان برگزار خواهد شد.

این ویژه‌برنامه‌ها از ۵ مهر آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه سال جاری در استان ادامه خواهند داشت.

از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به همراه مشارکت استانداری کردستان، شهرداری سنندج، صداوسیمای کردستان و سایر ادارات مربوطه، اشاره کرد. همچنین برگزاری جشنواره هزار دف، جشنواره استانی سفره غذای کُردی و جشنواره استانی گردو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

در هماهنگی با جشنواره جهانی گردشگری، در استان کردستان، چندین نمایشگاه برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه صنایع دستی و موسیقی اقوام، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه خودروهای آفرودی و نمایشگاه گلیم و فرش دستباف اشاره کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اعلام کرد که در راستای جشنواره جهانی گردشگری، برنامه‌هایی اعم از تقدیر از فعالان گردشگری کردستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در این استان، به صدا درآوردن زنگ گردشگری در مدارس مراکز شهرستان‌ها و پاکسازی تفریحگاه‌های منتخب از دیگر برنامه‌های این هفته‌ای هستند.

وی در این مورد به افتتاح وب‌سایت دو زبانه روستای جهانی گردشگری پالنگان در استان اشاره کرده و همچنین پروژه‌های گردشگری مانند کمپ زیارتی پیر رستم سروآباد و فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی ژاورود را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته‌ای نام برده است.

با برگزاری این برنامه‌ها و حضور فعالان و افراد صاحب‌نظر در این حوزه، امیدواریم که زمینه‌های توسعه و رونق گردشگری در استان کردستان بیش از پیش فراهم شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا