اخبار روز

اجاره منزل خانه‌های 50 متری توسط 30 نفر!/ افزایش بی‌سابقه کودکان کار در خیابان‌های تهران

به گزارش پی ام آپ، در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر به یکی از مشکلات شهر تهران، کودکان خیابانی و کار آنها اشاره شد. اما این تنها آمار عجیب و غریبی نبود که توسط اعضای شورای شهر منتشر شد.

 

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، درباره بیش از ۳۷ خانه دودی در منطقه شوش تهران خبر داده است. او اظهار کرده در برخی از این خانه‌ها که متراژ آن‌ها حدوداً ۴۰ تا ۵۰ متر است، حدود ۳۰ نفر سکونت دارند. ناصر امانی از اصطلاح “خانه دودی” برای این خانه‌ها استفاده کرده است، به معنی خانه‌هایی که در آن افراد به استعمال مواد مخدر مشغول هستند.

 

امانی همچنین گفت: 60 درصد این منطقه را پارچه های فرسوده اشغال کرده اند اما با وجود آن حضور اتباع خارجی یکی از معضلات این منطقه است و 50 درصد ساکنان را اتباع خارجی تشکیل می دهند. وی با بیان اینکه اجاره واحدهای 40 تا 50 متری برای 30 نفر اجاره بهای مسکن را بسیار افزایش داده است، یادآور شد: این افراد انواع بیماری ها را به ایران و این مناطق آورده اند و مردم نگران فرزندان خود هستند. یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان کرد: شهرداری 37 مورد خانه های پر از دود را شناسایی کرده که اکثرا اتباع خارجی در آن زندگی می کنند.

او درباره مسئله زباله هایی که در این محله از زباله گردان خریداری می‌شود صحبت کرده و تاکید کرده است که برای حل مشکل مردم این منطقه و مناطق دیگری که در مرکز شهر تهران قرار دارند، باید به فکر راهکارهای اساسی باشیم. همچنین، ایشان اعلام کرده که با ابلاغ ضوابط جدید از سوی شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب ملایمی در حال انجام است و ۳۰۰ معبر از هزار و ۸۰۰ معبر بن‌بستی که در این ناحیه وجود دارد، در محله شوش قرار دارند. این اظهارات از دیدگاه او درباره وضعیت فعلی این محله و تلاش هایی که برای بهبود آن انجام شده است، بیان شده است.

 

او اعلام کرده است که از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری لازم برای تصویب لایحه راه‌اندازی سازمان اقامت هستیم. علاوه بر این، ایشان تصریح کرده است که تصمیم گیری جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمب دائمی و تخریب خانه‌های قرمز و دودی، تسهیل ضوابط نوسازی بافت فرسوده در پلاک‌های تجمیعی، انتقال اوراق فروشان به مجتمع خاوران، انتقال پسماند محله، تعیین تکلیف فروشگاه‌های شهر و روستا و رفاه از درخواست‌های مردم این محله است. این اظهارات، درباره تلاش هایی که برای بهبود وضعیت این محله صورت می‌گیرد و برخی اقدامات که قرار است در این خصوص انجام شود، از دیدگاه او بیان شده است.

 

70 هزار کودک در خیابان های تهران کار می کنند

سوده نجفی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران از حضور 70 هزار کودک کار در تهران خبر داد و گفت: آمار کودکان کار در کشور به ویژه شهر تهران روز به روز در حال افزایش است.

 

نجفی درباره فعالیت‌هایی که در جهت ساماندهی کودکان کار انجام شده است، نهادهایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها را ذکر کرده است. همچنین، ایشان بیان کرده که یک نهاد مشخص و رسمی در زمینه ساماندهی کودکان کار معرفی نشده است. در تذکر خود، این عضو شورای اسلامی شهر تهران پرسیده است که چرا به اتباع خارجی اجازه ورود به عنوان کودکان کار داده می‌شود؟ و خواستار مقابله با ورود کودکان کار خارجی و برخورد قاطعانه با باندهای کودکان کار در تهران شده است. این اظهارات، از دیدگاه او درباره وضعیت کودکان کار در تهران و نیاز به اقدامات بیشتر جهت ساماندهی آن‌ها، بیان شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا