اخبار روز

اجاره مسکن در شهر جدید پردیس زومی نجومی شد/ نمودار قیمت

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا


به گزارش مانیبان، بررسی سوابق رهن و اجاره نشان می دهد که در شهر جدید پردیس شاهد افزایش غیرعادی نرخ رهن و اجاره هستیم.

شهر جدید پردیس به دلیل قیمت کمتر نسبت به تهران. یکی یکی از مقاصد مستاجرینی است که نمی توانند در تهران بمانند و به همین دلیل مجبور به نقل مکان به حاشیه هستند. اما بررسی سوابق سکوهای رهن و اجاره نشان می دهد که برخی از این واحدها با قیمت های غیرعادی و غیرمنتظره با وضعیت مستاجران تبلیغ می شوند. نه با جیب همسایه های قبلی سازگار است و نه مورد انتظار مستاجران جدید است.

در رابطه با این موضوع، دو گروه از مشاوران املاک وجود دارد. گروه اول مشاورانی هستند که ظاهراً با این تغییرات قیمت موافق هستند و معتقدند این واحدها مشتریان خاص خود را دارند و برخی از ساکنان منطقه شمال تهران برای اجاره خانه در پردیس رفته اند. گروه دوم مشاوران املاک معتقدند اجاره این واحدها بسیار سخت است و این قیمت ها واقعی نیست.

البته نظر گروه دوم به واقعیت بازار نزدیکتر به نظر می رسد، زیرا طبق صحبت های اکوایران با مشاوران املاک در مناطق 1، 2 و 3 تهران، مستاجرینی که نمی توانند رهن و اجاره بهای این مناطق را پرداخت کنند مناطق پایین تر و ترجیح می دهند از تهران خارج نشوند.

البته به نظر می رسد که پردیس فقط یک خوابگاه ندارد و برخی مستاجران به دلیل آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر و شغل و شرایط کاری خود در محوطه دانشگاه مستقر شده اند.

این در حالی است که برخی از فازهای پردیس به گفته شهروندان این شهر نیمه کاره و متروکه و یا فاقد برخی امکانات رفاهی مانند گلخانه و مهدکودک است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا