سبک زندگی

اثر انگشت درد کشف شد! /این دستاورد شگفت انگیز غوغا کرد!

براساس تحقیقات جدید، برای نخستین بار مشاهده شده است که امواج مغزی مرتبط با درد در هر فرد به صورت منحصر به فرد است و از یک فرد به فرد دیگر تفاوت دارد. این پدیده به عنوان “اثر انگشت درد” توسط محققان نامگذاری شده است.

محققان دانشگاه اسکس، با همکاری دپارتمان علوم اعصاب درد در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ، تایید کردند که هر فرد منحصر به فرد است و این خود را حتی در امواج مغزی مرتبط با درد نشان می دهد.

مطالعات قبلی توسط محققان بر روی امواج مغزی مرتبط با درد انجام شده است، اما مطالعات قبلی تفاوت بین امواج مغزی مرتبط با درد را ذکر نکرده اند و این موضوع اغلب در مرکز توجه قرار نمی گیرد. اما اکنون محققان می گویند مطالعه آنها نشان می دهد که اثر انگشت درد در هر فردی منحصر به فرد است.

شما منحصر به فرد هستید: امواج مغزی درد برای هر فردی منحصر به فرد است

با بررسی امواج مغزی گاما و اسکن مغزی داوطلبان مختلف در شرایط آزمایشگاهی، محققان می گویند اثر انگشت درد برای هر فرد منحصر به فرد است.

از گروه روانشناسی، دکتر الیا والنتینی تفاوت های زیادی را در زمان، فرکانس و نوع نوسانات گامای مربوط به درد در افراد مختلف تشخیص داد. جالب است که او در تحقیقات خود با افرادی مواجه شد که امواج مربوط به درد را از این طریق ندارند. این نتایج نشان می دهد که امواج مغزی مربوط به درد هر فرد منحصر به فرد است و همچنین پاسخ افراد به محرک های خاص به طوری که برخی از افراد در شرایط مشابه هیچ سیگنالی را به عنوان درد منتشر نمی کنند. با این حال، اسکن مغزی برخی نشان می دهد که امواج مغزی مرتبط با درد را می توان در شرایط مشابه در آنها تشخیص داد.

در واقع، هر فرد در موقعیت های مختلف به طور منحصر به فردی واکنش نشان می دهد و امواج مغزی مرتبط در همه افراد یکسان نیست.

این تحقیق تا تعیین ابعاد دیگر ادامه دارد. به عنوان مثال، یک سوال مهم این است که چرا یک نفر امواج مغزی مرتبط با درد دارد، در حالی که شخص دیگر چنین امواجی را ساطع نمی کند و چنین امواجی در آنها خاموش می شود؟ راهکارهای کنترل امواج مرتبط با درد چیست؟

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا