به گزارش مانیبان، عبدالمطهر محمد خانی با تاکید بر اهمیت کاهش ترافیک همزمان با آغاز مهرماه گفت: هر ساله با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس، تردد در شهر تهران تقریباً 20 درصد افزایش می یابد. و می افزاید: امسال اقدامات ویژه ای برای کاهش و جلوگیری از این معضل انجام داده ایم. به عنوان مثال در اوایل مهرماه 312 مدرسه ایمن سازی و چراغ های راهنمایی جلوی مدارس تعمیر شد و مقدمات استقرار آمبولانس فراهم شد.

محمد خانی با اشاره به اینکه 392 مدرسه در مجاورت تقاطع ها واقع شده است، گفت: با توجه به استقرار مدارس مذکور در مجاورت تقاطع ها، عملیات روان سازی ترافیک، اصلاح تقاطع ها و دوربین های چراغ راهنمایی و رانندگی را انجام داده ایم. همچنین اقدامات لازم در زمینه آموزش شهروندی.

ساماندهی ترافیک پایتخت

رئیس مرکز امور بین الملل و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اقدامات ترافیکی انجام شده در پایتخت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ساماندهی پارکینگ خودروها در کنار مدارس، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی. از جمله اقداماتی که برای کاهش بار ترافیکی جاده ها انجام می شود، نصب تجهیزات ترافیکی و ایمن سازی راه های منتهی به مراکز آموزشی و مدارس و همچنین شناسایی گلوگاه ها و روان سازی ترافیک است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه افزایش خدمات حمل و نقل عمومی است که با افزایش نوسازی به 170 قطار در حال سرویس دهی است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 1000 تاکسی به سرویس دهی اضافه شده است. ناوگان تاکسی و همچنین 110 اتوبوس جدید. در مهرماه مشخص می شود که 102 دستگاه اتوبوس ملی جدید دریافت کرده ایم که 57 دستگاه اتوبوس اسنا و مابقی از آقاب افشان هستند و تا پایان هفته تعداد آنها افزایش می یابد. 110.

وی با بیان اینکه چند اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود، گفت: اتوبوس های چینی در کنار اتوبوس های تولید داخل از اوایل مهرماه وارد مسیرها می شوند. 110 اتوبوس برقی چینی که به مرحله شارژ رسیده اند به همراه 110 اتوبوس تولید داخل به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه می شوند و تا پایان مهرماه 110 اتوبوس چینی به همراه ال آرتی با چرخ های لاستیکی وارد پایتخت می شوند. که همه آنها بارنامه دارند. و کار ترخیص 150 تاکسی از گمرک در حال انجام است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به طرح تشویقی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت افزود: دانش آموزان در هفته اول مهرماه می توانند به صورت رایگان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند. البته شهرداری تهران با مصوبه شورای شهر تلاش می کند این مدت را به یک ماه برساند و شهرداری نیز موظف به نظارت بر شرکت های سرویس مدارس است و بر این اساس با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی می شوند. و با تگ سرویس مدارس ثبت شده در سامانه.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما