اخبار روز

اتوبوس های جدید بین شهری زامیا معرفی شد (+ عکس و مشخصات فنی)

شرکت زامیاد دو اتوبوس جدید را در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی کرد.

چیزی را گزارش کنید عصر ایراندو دستگاه اتوبوس فوتون U9 توسط شرکت زامیاد در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز به بازدیدکنندگان معرفی و به نمایش گذاشته شد.

مشخصات فنی اتوبوس بین شهری فوتون U9

بر اساس این گزارش، اتوبوس فوتون U9 مجهز به موتور 6 سیلندر توربوشارژ تزریق مستقیم کامینز با حجم 6.7 لیتر، 300 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 1100 نیوتن متر و استانداردهای یورو 5 و سیستم خنک کننده الکتریکی A است. سیستم خنک کننده با دمای کنترل شده (ATS) به بازار خواهد آمد.

این اتوبوس از گیربکس اتوماتیک با ریتاردر هیدرولیک استفاده می کند و سیستم تعلیق محور جلو از 2 ایربگ و کمک فنر و محور عقب از 4 ایربگ و کمک فنر تشکیل شده است. از سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی و سیستم زانو نیز استفاده می شود.

محورهای جلو و عقب اتوبوس بین شهری U9 به ترتیب 4.5 تن و 9.5 تن وزن دارند و مجهز به شفت بالانس هستند. سیستم فرمان این اتوبوس هیدرولیک قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، دارای ترمز دیسکی جلو و عقب با مکانیزم تنظیم اتوماتیک، دو مدار پنوماتیک مستقل و مجهز به خشک کن هوا می باشد. اتوبوس فوق مجهز به ESC، EBS و سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS) می باشد. ) نیز مجهز است.

اتوبوس های جدید بین شهری زامیا معرفی شد (+ عکس و مشخصات فنی)

ابعاد اتوبوس بین شهری U9 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 9380، 2500 و 3400 میلی متر، فاصله بین دو محور آن 4710 میلی متر و وزن کل این اتوبوس 13200 کیلوگرم و وزن خالص آن 9850 کیلوگرم است.

اتوبوس زامیاد جدید مجهز به تهویه مطبوع شامل رادیاتور (مارک SONGZ) و گرمایش (سیستم گرمایشی شوفاجی، بخاری جلو راننده با یخ زدایی پنجره) می باشد.

ظرفیت باک این اتوبوس 250 لیتر بوده و مجهز به گل گیر و شیر تخلیه می باشد. اتوبوس بین شهری U9 دارای شیب 35 درصد و حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت است.

اتوبوس های جدید بین شهری زامیا معرفی شد (+ عکس و مشخصات فنی)

تعداد کل صندلی های این اتوبوس 38 + 1 می باشد، صندلی راننده پنوماتیک و در 6 حالت قابل تنظیم است، سایر صندلی ها روکش چرمی و قابل تنظیم می باشد. شیشه های کناری در این اتوبوس دو جداره و دارای پرده های جانبی می باشد. مکانیزم درب سرنشین در اتوبوس بین شهری U9 پنوماتیک و مجهز به سیستم ضد گیره می باشد. این عملکرد از طریق یک کنترل از راه دور و یک سیستم ضد سرقت درب انجام می شود.

اتوبوس های جدید بین شهری زامیا معرفی شد (+ عکس و مشخصات فنی)

از دیگر امکانات این اتوبوس می توان به سیستم هشدار خط، مانیتور رنگی 7 اینچی، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، سیستم موقعیت یابی، رادیو و پخش کننده MP3 + 12 بلندگو با ورودی USB، تلویزیون و قابل تنظیم برقی اشاره کرد. دیوار کناری علاوه بر بخاری، 2 شیر اضطراری با تهویه برقی فن، چراغ های روشنایی روز، چراغ های اتوماتیک، کروز کنترل، یخچال و چای ساز، چراغ مطالعه، دریچه تهویه مطبوع قابل تنظیم برای هر مسافر و ….

مشخصات فنی اتوبوس بین شهری VIP Photon U9

مشخصات و اطلاعات فنی اتوبوس بین شهری VIP همانند اتوبوس بین شهری U9 می باشد. تنها تفاوت این دو اتوبوس در کوپه اتوبوس و صندلی های آن است. بنابراین اتوبوس بین شهری فوتون U9 VIP دارای صندلی راننده بادی با 6 تنظیم است و تعداد کل صندلی های این اتوبوس 1+18 می باشد.

اتوبوس های جدید بین شهری زامیا معرفی شد (+ عکس و مشخصات فنی)

همچنین یک مبل تختخواب شو، صفحه نمایش 11 اینچی ال ای دی، سینی غذا تاشو، زیرپایی، جا لیوانی، زیرپایی، زیر دستی و USB در این اتوبوس VIP گنجانده شده و پیاده سازی شده است.

قیمت این اتوبوس ها 6 تا 7 میلیارد تومان برآورد شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا