اخبار روز سینما

اتهام تجاوز جنسی به 2 کارگردان معروف

به گزارش پی ام آپ، کارگردانان مشهور فرانسوی بنویت جکو و ژاک دویلون به تجاوز جنسی به دو بازیگر متهم شدند.

دادستانی پاریس اعلام کرد که این کارگردان مشهور سینما روز چهارشنبه سوم ژوئیه توسط قاضی تحقیق بازداشت شده است.

ژکو 77 ساله متهم به تجاوز به جولیا روی 34 ساله در سال 2013 و ایسیلده لوبسکوی 41 ساله بین سال های 1998 تا 2000 است. وی پس از 2 روز بازجویی همچنان تحت بازداشت قضایی است.

به گزارش لوموند، او ابتدا برای بازجویی احضار و توسط جودیت گودرش، بازیگر 52 ساله، که امسال شکایتی علیه او به اتهام تجاوز جنسی در طول یک رابطه چند ساله که از 14 سالگی آغاز شد، بازداشت کرد. گودرش گفت که رابطه او با ژکو زمانی شروع شد که او زیر سن قانونی بود. روی 34 ساله نیز او را به تجاوز جنسی متهم کرد. ژکو همه اتهامات را رد کرد.

به نظر می‌رسد که دادستان هنوز علیه گودرچ اتهامی ارائه نکرده است، اما از قاضی بازپرس خواسته شده است که گودرچ را به اتهام تجاوز جنسی و حمله جنسی علیه جولیا روی بین سال‌های 2013 تا 2018 متهم کند. ظاهراً چنین اتهامی بین سال‌های 1998 تا 2000 و بار دیگر در سال 2007 علیه لوبسکو مطرح شد.

یکی دیگر از مدیرانی که به همین جرم محاکمه شد، ژاک دویلون 80 ساله بود که صبح روز دوشنبه برای بازجویی دستگیر شد، اما دادستانی اعلام کرد که وی عصر روز سه شنبه به دلایل بهداشتی آزاد شده است، اما اعلام شد که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. . اتهامات علیه وی همچنان ادامه دارد.

گودرش در 15 سالگی او را به تجاوز جنسی در حین فیلمبرداری متهم کرد. بازیگر دیگری به نام آنا موگلیس 46 ساله نیز ادعا کرد که تهیه کننده بدون اجازه در سال 2011 به او نزدیک شده است. دویلون نیز این اتهامات را رد کرد.

گودرش از اوایل سال جاری و زمانی که ژکو را به سوء استفاده از او در جوانی متهم کرد، با مشکل مواجه شده است یکی او یکی از صداپیشگان جنبش “بگذار می باشد” در فرانسه شد. این بازیگر که گفته بود از 14 سالگی با کارگردان 40 ساله آن زمان رابطه داشته است، اکنون این رابطه را محکوم کرده و گفته است که تحت کنترل ژکو بوده و در ماه فوریه علیه او شکایت تجاوز جنسی را ارائه کرده است. او آن را به دادگاه برد.

لو بسکو که از اظهارات گودرش دلگرم شده بود، تصمیم گرفت در ماه مه، مدت کوتاهی پس از انتشار زندگی نامه خود، شکایتی را تنظیم کند. او در کتابش «راستش را بگو»، ژکو را متهم کرد که در رابطه‌ای که از 16 سالگی در طول فیلمبرداری فیلم «غمگین» در سال 2000 شروع شد، تحت تأثیر او قرار گرفته است.

این بازیگر که خواهر بازیگر و کارگردان مایون است، گفت که ژکو با این رابطه تمام زندگی او را تحت الشعاع قرار داد و جایگزین پدر، مادر و دیگر مراجع در زندگی اش شد.

اگرچه سینمای فرانسه دیر به جنبش «نگذار تو» واکنش نشان داد، اما به نظر می رسد در این زمینه با مشکلات جدی مواجه است و به همین منظور، مجلس ملی فرانسه 2 ماه پیش به تشکیل کمیسیونی رأی داد که وظیفه آن بررسی است. موارد «خشونت جنسی» و جنسیت در صنعت سینمای این کشور و دیگر فضاهای فرهنگی.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا