اخبار روز

اتفاقی تازه برای سینمای ایران!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، کمال تبریزی دبیر و مهدی حیدری مدیر اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران دیدار کردند.

آذرپندار در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه شهر تبریز دارای ظرفیت و استعداد بالایی در عرصه فیلمسازی است، اظهار داشت: تبریز فیلمسازان بسیار خوبی دارد که همیشه فیلم خود را ساخته اند و آثارشان جامعه سینما را تحت تاثیر قرار داده است. نکته جالب این است که آثار فیلمسازان این شهر اغلب از جریان سنتی سینمای اجتماعی دور بوده و در ژانرهای فانتزی، ترسناک، معمایی و… به ویژه در حوزه فیلم کوتاه تولید شده است.

وی افزود: سینمای کوتاه تبریز در فیلم های تجربی هم پیشرو بود. در صنعت سینمای داستانی چندین سال است که فیلم‌های مختلفی از تبریز در جشنواره فیلم فجر حضور دارند که از آن جمله می‌توان به «پوست»،«آتابای»، «موقعیت مهدی»، «در آغوش درخت» اشاره کرد. این یک مهارت مهم است که باید جدی گرفته شود.

کمال تبریزی، دبیر اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به سابقه و مهارت انجمن سینمای جوانان ایران در برگزاری جشنواره ها و رویدادها، از مدیرعامل این سازمان خواست تا جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را همراهی کند. وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به موضوع جشنواره فیلم اقوام ایرانی و نزدیک بودن محورهای موضوعی این رویداد و زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با محوریت «بومی سازی در ژانر» بتواند وارد تعامل شایسته ای شده و از مزایای شرکت بهره برده و از باشگاه در عرصه جشنواره و تولید حمایت کند تا موفق باشد.

مهدی حیدری رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز در این نشست اظهار داشت: سینمای مستقل تبریز و به طور کلی در استان آذربایجان در حال پیشرفت است زیرا این باور در بین سینماگران وجود دارد که فیلم های این شهر باید هویت داشته باشند.

حیدری ادامه داد: پتانسیل بالای استان در جهت پیشرفت سینماگران و آموزش و پرورش صحیح آنها این فرصت را به این فیلمسازان می دهد تا با درک درست وارد بدنه سینمای حرفه ای شوند که این پشتوانه مادی و معنوی فیلمساز است. مسئولان کشوری باید در اجرای این معضل حمایت کامل داشته باشند تا فیلمساز با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهد. در این میان وجود دفاتر استانی فعال و پویا انجمن سینمای جوانان ایران می تواند در امر آموزش و تولید فیلم سود ویژه ای داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: خوشحالیم که در دوره جدید ریاست انجمن سینمای جوانان ایران شناخت دقیق و درستی نسبت به فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه وجود دارد و این توانمندی قطعا می‌تواند به ما نیز در پیشبرد برنامه‌های جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی کمک کند.

حیدری خاطرنشان کرد:  این جشنواره به جهت موضوع و شعار خود «اقوام؛ ریشه ایران زمین» رویدادی استراتژیک و مهم برای سینمای ایران به‌شمار می‌رود و هدف ما نشان‌دادن و برجسته‌سازی وحدت همه اقوام ایرانی در کنار تنوع فرهنگی، اقلیمی و بومی است.

در ادامه این نشست توافقاتی برای حمایت و همراهی انجمن در زمینه تولید چند فیلم کوتاه با تاکید ویژه تر بر موضوع اقوام ایرانی و حمایت از جشنواره فیلم اقوام ایرانی در ابعاد رسانه‌ای، جوایز و… توافقاتی صورت گرفت.

در این جلسه کریم فرشاد مدیر اجرایی و رکسانا قهقرایی مدیر روابط عمومی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی حضور داشتند.
اولین جشنواره ملی فیلم مردم ایران توسط موسسه فرهنگ و هنر فصل هنر آبان در ماه 1402 در شهر تبریز برگزار می شود. برای اطلاع از جزئیات تماس و اخبار رویداد به سایت جشنواره به نشانی www.aghvamfilm.com مراجعه فرمایید.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا