اخبار روز

اتصال تمام مدارس به فیبر نوری


به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (شنبه) اولین روز مهرماه با حضور در یکی از مدارس تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

وزیر ارتباطات در نشست دانش آموزی با اشاره به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس گفت: کشور ما صدها هزار شهید تقدیم کرده است تا بتوانیم سال تحصیلی را در این آرامش و امنیت جشن بگیریم. شایسته است یاد او را گرامی بداریم.»

زارع پور با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال تمامی مدارس به فیبر نوری خاطرنشان کرد: حوزه ماموریتی وزارت ارتباطات از اعماق اقیانوس ها تا فضا را در بر می گیرد و یادآور می شوم که سال گذشته متخصصان ایرانی آن را انجام دادند. توانستیم سه جزیره ما در خلیج فارس را به کشور عزیزمان متصل کنیم.

وی با بیان اینکه ایران با حمایت شهدا و تلاش متخصصان کشوری در زمینه های مختلف در بین کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی جزو 10 کشور برتر صنعت فضایی است که دارای یک فضای کامل این چرخه از ساخت ماهواره تا پرتاب آنها توسط متخصصان، تجهیزات و ماهواره برهای ایرانی انجام می شود و خبر خوب این است که در سال جاری چندین پرتاب فضایی خواهیم داشت.

زارع پور تصریح کرد: موفقیت های به دست آمده با پشتوانه شهادت و کار و تلاش کارشناسانی که پشت این میز و صندلی مطالعه کردند به دست آمد.

بر اساس بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با اشاره به پیشرفت های مهمی که در حوزه پیام رسان های ملی در کشور حاصل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش متخصصان ایرانی، پیام رسان های بومی به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند. . و خدماتی که ارائه می دهند مربوط به سال گذشته است که در مورد شروع سال تحصیلی صحبت می کردم، امروز پنج تا هفت برابر بیشتر از آن روز کاربر جذب کرده اند.

در پایان این مراسم وزیر ارتباطات از دانشجویان پرسید که چرا فکر می کنید باید از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی ایرانی استفاده کنیم و از دانشجویان خواست که بعدا به این سوال پاسخ مکتوب بدهند و به تعدادی از آنها جوایزی اهدا خواهد شد.به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد. . انجام داد

بر اساس این گزارش، همزمان با نواختن زنگ مدارس، 16 میلیون و 700 هزار دانش آموز سال تحصیلی را در مدارس سراسر کشور آغاز کردند. اردیبهشت ماه در گذشته بر اساس تفاهم نامه بین دو وزارتخانه ارتباطات، فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش مقرر شد همزمان با پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل و دسترسی منازل به سرعت های صدها صد مگابیت تمامی مدارس شهری کشور تا پایان کار دولت سیزدهم فیبر نوری را متصل می کنند.

اوایل سال جاری در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدرسه شهید حسین حمدانی فاز 8 شمال شرق شهر پردیس به فیبر نوری استان تهران متصل شد. با اتصال مدارس شهری سراسر کشور به فیبر نوری که در راستای عدالت آموزشی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد، زیرساخت های لازم برای ایجاد مدارس هوشمند و ایجاد تحول در حوزه آموزشی در کشور فراهم می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا