اتحادیه اروپا افزایش تعرفه بر خودروهای برقی چینی را تأیید کرد

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام به افزایش تعرفه خودروهای برقی چینی رای دادند. این نرخ ها که به مالیات 10 درصدی فعلی اضافه می شود تا 10 مهرماه جاری و به مدت 5 سال اعتبار دارد. اتخاذ چنین تصمیمی می تواند تاثیرات قابل توجهی بر بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد و رقابت بین خودروسازان چینی و اروپایی را افزایش دهد.

نرخ های جدید برای برندهای مختلف متفاوت خواهد بود

طبق آخرین اخبار، نرخ های جدید برای همه برندها یکسان نیست و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، محصولات BY دی آنها مشمول تعرفه 17 درصدی هستند، در حالی که محصولات جیلی با تعرفه 18.8 درصدی مواجه شده اند. خودروهای تسلا تولید شده در چین با تعرفه 7.8 درصدی وارد اروپا می شوند. شاید بدانید که بخش قابل توجهی از خودروهای تسلا که در قاره سبز فروخته می شود، منشاء چینی دارند. اما در این میان گروه SAIC بیشترین آسیب را دیده است و محصولات آن در این قاره با تعرفه 35.3 درصد به فروش می رسد. در جدول زیر می توانید نرخ های جدید هر خودروساز را مشاهده کنید.

نام تجاری هزینه اضافی
عجب دی ۱۷٪
ژلاتین ۱۸.۸٪
تسلا ۷.۸٪
SAIC ۳۵.۳٪

کشورهای موافق و مخالف تعرفه های جدید

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلمان، مجارستان، مالت، اسلواکی و اسلوونی به این طرح رای منفی داده اند. از سوی دیگر بلغارستان، دانمارک، استونی، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان تعرفه های پیشنهادی را پذیرفتند. اتریش، بلژیک، کرواسی، قبرس، اسپانیا، فنلاند، یونان، لوکزامبورگ، پرتغال، رومانی، جمهوری چک و سوئد نیز از رای گیری ممتنع کردند.

تعامل چین و اتحادیه اروپا

با وجود تصویب تعرفه های جدید، چین و اتحادیه اروپا همچنان به دنبال یافتن راه حلی هستند که با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) مطابقت داشته باشد. با این حال، آسان نخواهد بود زیرا، حتی پس از تحقیقات کمیسیون اروپا، چین همچنان یارانه های ارائه شده به تولید کنندگان خودروهای الکتریکی خود را رد می کند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما