به گزارش مانیبان، رئیس سازمان ثبت احوال کشور از طرح های جدید برای انجام اطلاعات و معرفی سامانه هویت دیجیتال ایرانیان خبر داد. این سیستم امکان احراز هویت آفلاین افراد در بخش دولتی و خصوصی را فراهم می کند و باعث اطمینان کاربران می شود. به همین ترتیب، احراز هویت بیومتریک و امضای الکترونیکی از دیگر اقداماتی است که سازمان ثبت احوال برای تسهیل فرآیندهای قراردادی انجام داده است.

هاشمی از تامین اعتبارات لازم برای رفع مشکلات کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: این کارت تا دو ماه آینده در اختیار مردم قرار می گیرد. وی همچنین به اجرای طرح حذف شناسنامه و تجمیع اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی اشاره کرد و هدف از اجرای این طرح را حفظ و ایمن سازی اطلاعات شخصی افراد عنوان کرد.

طبق آمار سازمان ثبت احوال، حدود 34 میلیون شناسنامه با جلد قرمز در کشور وجود دارد که صاحبان آن باید آن را تغییر دهند. اگرچه تاریخ مشخصی برای تعویض مشخص نشده است، اما به شهروندان توصیه می شود در اسرع وقت به مراکز خدمات الکترونیک مراجعه کنند.

هاشمی در خصوص فرآیند تعویض شناسنامه توضیح داد که مراحل زیر باید طی شود:

مراجعه حضوری: افراد باید به اداره ثبت احوال یا یکی به باجه ها مراجعه کنید و فرم درخواست تعویض شناسنامه را دریافت کنید. این درخواست می تواند توسط خود شخص یا نمایندگان قانونی مانند والدین افراد زیر 18 سال انجام شود.

مدارک مورد نیاز: هنگام درخواست باید اصل شناسنامه و 3 قطعه عکس 4*3 جدید ارائه دهید. در مورد نبود عکس و سایر مدارک معتبر عکس مانند پاسپورت یا کارت بازنشستگی نیز پذیرفته می شود.

مدت صدور: در حالی که در گذشته صدور شناسنامه جدید تا 2 ماه به طول می انجامید، امروزه این روش به صورت آنی در سازمان ثبت احوال و ادارات پست انجام می شود، هرچند که با توجه به افزایش تعداد، ممکن است تا 15 روز طول بکشد. تقاضا

سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع احراز هویت افراد، به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم و بهبود خدمات الکترونیکی، با ایجاد سامانه‌های آنلاین، سعی در بهبود فرآیندهای خود و پاسخگویی به استعلامات دستگاه‌های اجرایی دارد. این اقدامات نه تنها به کاهش خطاهای انسانی و افزایش امنیت کمک می کند، بلکه خدمات آسان تر و سریع تری را برای متقاضیان ارائه می دهد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما