دانستنی ها

آینده معایب قهوه چیست؟

برخی از مردم این دنیا فقط برای لذت بردن از طعم و عطر این نوشیدنی قهوه مصرف می کنند. همچنین افرادی هستند که قهوه را به دلیل کافئین موجود در آن می نوشند. هر دو گروه از قبل باید بدانند که هر ماده ای در این دنیا ممکن است دارای معایبی و همچنین خواص آن باشد. قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر قهوه می نوشید، علاوه بر دانستن خواص قهوه، باید بدانید که قهوه چه مضراتی نیز دارد.

به گفته علیس، بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه مشکل، مصرف غذاهای متعادل است. در مورد قهوه هم همینطور. به این ترتیب، اگر به کافئین حساسیت ندارید، می توانید حدود 4 فنجان قهوه (در مجموع 400 میلی لیتر) بنوشید، اگر کافئین به شما آسیب می رساند، باید این مقدار را تقریبا به 200 میلی لیتر کاهش دهید.

با این حال، به طور کلی، حتی اگر قهوه در سطوح متوسط ​​مصرف شود، بد نیست به مشکلات احتمالی در دراز مدت توجه کنید. زیرا برخی از مضرات بدن به بدن و قهوه به قهوه متفاوت خواهد بود.

مهم ترین مضرات قهوه چیست؟

ژن های شما نقش زیادی در تأثیر قهوه بر بدن شما دارند. بنابراین آیا نمی توان با اطمینان گفت که قهوه چه مضراتی دارد؟ و بیایید در مورد چقدر صحبت کنیم! اما در هر صورت، در حالی که کافئین گاهی اوقات می تواند مفید باشد و باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد ذهنی، خلق و خو و فیزیک شما شود، گاهی اوقات می تواند تأثیر منفی نیز بر آنها بگذارد. برخی از مضرات قهوه ذکر شده عبارتند از:

فشار خون
سرگیجه یا سردرد
اضطراب یا خستگی مداوم
بی خوابی یا مشکل در خوابیدن
لرزش یا سوزش عضلانی به خصوص در عضلات داخلی و معده
ضربان قلب بیش از حد یا ریتم غیر طبیعی عضله قلب
کم آبی بدن یا برعکس، تکرر ادرار
پوکی استخوان به خصوص در خانم ها در دوران یائسگی (البته قهوه در دوران غیر یائسگی و مخصوصا در دوران بارداری مشکلاتی را که در مقاله مضرات نوشیدن قهوه در دوران بارداری به آن اشاره کردیم، ایجاد می کند).

کلسترول خون بالا

اینها مضرترین علائم نوشیدن زیاد قهوه هستند. در زیر اطلاعات دقیق تری در مورد اهمیت قهوه و انواع مضرات آن خواهیم داد. ما صحبت خواهیم کرد

اضطراب

اگر بپرسید اولین ضرر قهوه چیست؟ ما به شما می گوییم اضطراب! در واقع همه می دانند که کافئین سطح هوشیاری را افزایش می دهد. پس چگونه کافئین این کار را انجام می دهد؟ در واقع، از نظر علمی، کافئین با کاهش اثرات هورمونی به نام آدنوزین این امکان را فراهم می کند.

علاوه بر این، قهوه باعث ترشح بیش از حد آدرنالین در بدن شما می شود. نتیجه اصلی این دو کار این است که هوشیاری شما در دوزهای پایین افزایش می یابد. با این حال، پس از اینکه به قهوه معتاد شدید و تقریباً 1000 میلی لیتر قهوه در روز مصرف کردید، اضطراب دائمی را در طول روز تجربه خواهید کرد. بنابراین، بازبینی میزان مصرف قهوه مفید خواهد بود. اتفاقاً چیزی که می خواهیم در اینجا بگوییم، اما این تا آخر متن صادق است، این است که قهوه با قهوه متفاوت است. دو دسته اصلی قهوه ها قهوه های عربیکا و روبوستا هستند و میزان علائم ذکر شده بسته به ویژگی های مختلف قهوه ها متفاوت خواهد بود. برای درک این موضوع می توانید مقاله قبلی ما با عنوان تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا را مطالعه کنید.

بیخوابی

ما اغلب قهوه می نوشیم تا به ما کمک کند بیدار بمانیم. این یک ویژگی عالی به نظر می رسد. با این حال، به شرطی که همیشه کنترل این ویژگی را داشته باشیم! گاهی مضرات قهوه مخصوصاً قهوه تلخی مثل روبوستا که برای نخوابیدن می نوشیم آنقدر در بدن باقی می ماند یا به نوشیدن زیاد قهوه معتاد می شویم که لذت خواب از ما سلب می شود! ما این روند را در مقاله خود توضیح می دهیم چرا قهوه باعث بی خوابی می شود؟ توضیح دادیم.

هرچه کافئین بیشتری مصرف کنید، به خواب رفتن سخت‌تر، زمان بیشتری برای به خواب رفتن و عمق و کیفیت خواب شما می‌رود. باید مراقب مصرف کافئین در قهوه باشید، به خصوص در دنیای امروزی که بسیاری از مواد از نوشیدنی های انرژی زا گرفته تا آدامس حاوی کافئین هستند. همچنین اگر با نوشیدنی های انرژی زا آشنایی ندارید، می توانید مقاله ما را با عنوان “نوشیدنی های انرژی زا بیشتر بشناسید” را مرور کنید.

مشکلات گوارشی

یکی یکی از فواید قهوه این است که این نوشیدنی معده شما را تحریک می کند. به عبارت دیگر هضم غذا را آسان می کند; بنابراین این طبیعی به نظر می رسد یکی یکی از مضرات نوشیدن زیاد قهوه نفخ زیاد معده و اسهال است!

بنابراین اگر می خواهید از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید، بهتر است نوشیدنی های متنوع بنوشید. به عنوان مثال، می توانید مقداری از قهوه روزانه خود را با چای سبز جایگزین کنید. چگونه چای سبز دم کنیم؟ نگران درست کردن چای سبز نباشید. این را برای شما توضیح دادیم.

نارسایی عضلانی

ما قطعا شوخی نمی کنیم! رابدومیولیز یکی یکی از مضرات قهوه این است که نمی دانید چیست. با این حال، این بیماری باعث تخریب فیبرهای عضلانی می شود، اما این فیبرها وارد جریان خون می شوند و باعث تخریب کلیه ها و سایر اندام های داخلی می شوند.

اگرچه این بیماری یک بیماری نادر است، اما همیشه بهتر است به جای نادیده گرفتن آن، خطر را از بین ببرید. اکثر بیماران مبتلا به این بیماری بیش از 400 میلی لیتر در روز مصرف می کردند. پس مصرف خود را زیر این مقدار نگه دارید. اگر به مصرف بیش از این مقدار عادت ندارید و مشکلی احساس نکرده اید.

اعتیاد به قهوه

اگر دقت کنید، کافئین مانند نیکوتین، هروئین، کوکائین و بسیاری از مواد مخدر دیگر با پسوند یین ختم می شود. آره! درست متوجه شدید. کافئین نیز یک دارو محسوب می شود. اگرچه اثر این ماده کمتر از مواد ذکر شده است، اما به این اندازه مشکلات و عوارض ایجاد نمی کند. اما با این حال، این یک نوع اعتیاد در شما ایجاد می کند. شاید فکر کنید که قهوه را صرفاً برای سرگرمی می نوشید، اما آزمایش های مختلفی که توسط پزشکان انجام شده ثابت کرده است که قهوه نیز یک ماده اعتیادآور است. این همه قهوه خور یکی اگر دو روز به قهوه دسترسی نداشته باشند، ممکن است عوارض مسمومیت قهوه را احساس کنند!

من در واقع به قهوه معتاد هستم یکی یکی از مهم ترین عوارض قهوه است که قبلا در مقاله خود درباره عوارض نوشیدن زیاد قهوه به طور مفصل به آن اشاره کرده ایم.

فشار خون

به نظر می رسد همه فکر می کنند که چون قهوه آرامش بخش است، پس از نوشیدن آن همه اندام ها و اندام های ما آرام می شوند. با این حال، فشار خون ما در جهت مخالف حرکت می کند و با نوشیدن قهوه به طور فزاینده ای بالاتر می رود.

البته این یک اثر موقتی است و پس از چند دقیقه از بین می رود. اما در دو مورد باید به این موضوع توجه کنید; یا زمانی که فشار خون بالا دارید یا زمانی که برای اولین بار یا برای اولین بار قهوه می نوشید.

تپش قلب

نوشیدن قهوه باعث افزایش ضربان قلب و همچنین افزایش فشار خون می شود. ضربان قلب بالا بدون هیچ گونه فعالیت پس زمینه، یکی یکی از عوارض مصرف کافئین زیاد است. همانطور که گفتیم قهوه روزانه باید کمتر از 3 یا 4 فنجان باشد.

البته این مورد از آن مواردی است که در تست های مختلف نتایج عجیبی به دست آمد. به این ترتیب، در حالی که برخی از افراد، حتی کسانی که تپش قلب دارند، با نوشیدن دوزهای بالای کافئین مشکل خاصی را تجربه نمی کنند، برخی افراد برعکس، پس از نوشیدن چند فنجان قهوه، تپش بد قلب را تجربه می کنند. بهتر است زیاد قهوه ننوشید، زیرا برای رفع خطر احتمالی ضروری به نظر می رسد!

خستگی

هورمون ها و علائم زیادی وجود دارد که اثرات متضاد آنها در دو طرف یک چاقو است. این مطالعات معمولا نبود هورمون ها ایجاد می شود. بیایید آن را ساده تر توضیح دهیم. به این ترتیب وقتی به کافئین عادت کنید با نوشیدن کافئین خسته می شوید. اما در عوض، وقتی کافئین را از دست می‌دهید (از طریق ادرار یا مدفوع)، بدن سریع‌تر و شدیدتر از افرادی که قهوه نمی‌نوشند تنظیم می‌شود و خسته می‌شود. بنابراین تعادلی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد! این مشکل خاص یکی یکی از مضرات قهوه برای مردان است. زیرا عادت دارند از قهوه برای رفع خستگی ناشی از چندین شیفت کاری استفاده کنند.

تکرر ادرار

تکرر ادرار یکی این یکی از مضرات قهوه است، به خصوص اگر مثانه کوچکی دارید، ممکن است این مشکل در دراز مدت رخ دهد. زیرا قهوه مثانه را تحریک می کند. بنابراین، مقدار کمی به دلیل مایعاتی که قبلاً مصرف کرده‌اید و سایر مایعات موجود در مثانه، شما را به ادرار کردن وادار می‌کند.

فواید قهوه چیست؟

قبلاً در مقالات جداگانه خود به خواص قهوه پرداخته ایم. مقالات مشابه زیادی را در مجله آلیس خواهید یافت. به عنوان مثال خواص قهوه برای پوست و مو یکی از این مطالب با این حال، برای اینکه عاشقان قهوه را ناراحت نکنیم یا قهوه را محکوم نکنیم، برخی از فواید قهوه را ذکر می کنیم:

قهوه از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری می کند.

قهوه یکی دشمن آشکار بیماری پارکینسون است!

دیابت نوع 2 را می توان با نوشیدن قهوه درمان کرد.

احتمال حمله قلبی و ایست قلبی با قهوه تلخ کاهش می یابد.

بیماری‌های مرتبط با چربی بدن، مانند بیماری‌های کبدی و به طور کلی چاقی، خلاف روتین و نوشیدن روزانه قهوه شما هستند.

علاوه بر این، نوشیدن قهوه با شیر هم خواص آن را افزایش می دهد و هم از مضرات قهوه می کاهد. بنابراین شاید بد نباشد نگاهی به خواص شیر قهوه بیندازیم.

چگونه مصرف قهوه را کاهش دهیم؟

حالا بعد از جمع کردن همه این موارد کوچک، ممکن است بپرسید چگونه اعتیاد به قهوه را رها کنیم؟ کاهش مصرف روزانه قهوه برای جلوگیری از مضرات قهوه با 3 تکنیک کلی قابل انجام است که با هم بررسی می کنیم:

اگر دیروز 10 فنجان قهوه نوشیدید، امروز سعی نکنید 1 فنجان قهوه بنوشید! گام های کوچک بردارید و مثلاً هر هفته یک فنجان قهوه کمتر بنوشید.

آب جایگزین خوبی برای قهوه است. آره؛ آب خالص بدون افزودنی! البته، این عمل برای دوره‌ای که قهوه را زود ترک می‌کنید و دوز شما به اندازه‌ای کم نیست که بدنتان واکنش جدی نشان دهد، مرتبط است.

قهوه بدون کافئین نیز گزینه خوبی است. مقداری از قهوه روزانه خود را با قهوه بدون کافئین به جای قهوه معمولی جایگزین کنید. این قهوه ها معمولا در دسترس هستند و از نظر طعم و بو با قهوه معمولی تفاوت چندانی ندارند.

آخرین کلمه

امیدواریم مقاله بالا شما را در مورد مضرات قهوه آگاه کرده باشد. اطلاعاتی داد. البته هدف ما در این مقاله ترساندن شما یا از بین بردن لذت نوشیدن قهوه نیست. در واقع همانطور که در جای دیگری از متن بیان کردیم، اعتدال برای جلوگیری از عوارض نوشیدن قهوه کافی است. از زندگی و هستی لذت ببر!

سوالات متداول

آیا قهوه بر سلامت روان انسان تأثیر منفی دارد؟

خیر با دوز کم مشکلی وجود نخواهد داشت، اما دوز بالای قهوه می تواند باعث بروز علائم وحشت و اضطراب دائمی شود.

آسیب کلیه یکی عوارض قهوه؟

آره. اگر روزانه بیش از 500 میلی لیتر قهوه بنوشید، ممکن است کلیه های شما آسیب ببینند.

تاثیر بد قهوه بر مغز چیست؟

قهوه می تواند باعث بی خوابی شود و در نتیجه بر مغز شما تأثیر بگذارد. البته در دراز مدت!

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا