دانستنی ها

آینده علامت قرمزی چشم چیست؟

قرمزی چشم در اثر بزرگ شدن و بزرگ شدن عروق سطح صلبیه (قسمت سفید چشم) ایجاد می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مدت زمان علائم یک طرفه یا دوطرفه، حاد یا مزمن و سن در تشخیص این بیماری مهم است. این وضعیت در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، خشکی چشم، گرد و غبار، اشیاء خارجی، آلرژی، عفونت، ضربه و سایر شرایط پزشکی ایجاد می شود.

یائسگی: یکی از عوارض شایع تغییر یا عدم تعادل هورمونی پس از یائسگی، خشکی و قرمزی چشم است. استفاده از نرم کننده های دور چشم، استفاده از اشک مصنوعی یا کمپرس گرم می تواند در رفع این وضعیت موثر باشد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون استفاده از عینک آفتابی مناسب باعث قرمزی چشم می شود. در این حالت چشم ها دچار آفتاب سوختگی می شوند که قسمت سفید چشم یا قرنیه را درگیر می کند. این مشکل بیشتر در افرادی که اسکی یا قایق سواری می کنند و در معرض نور خورشید هستند رخ می دهد. در این حالت سفیدی چشم قرمز می شود و چشم ها می سوزند. از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. در صورت بروز مشکل، استفاده از قطره اشک مصنوعی علائم را تسکین می دهد. بهتر است از قطره های بدون مواد نگهدارنده استفاده شود.

پارگی عروق چشمی: گاهی اوقات می تواند ناشی از ضربه یا برخی داروها (داروهای ضد انعقاد) و غیره باشد. به دلیل پارگی مویرگ های چشم در این حالت خونریزی زیر ملتحمه چشم رخ می دهد. در این حالت یک نقطه قرمز روی قسمت سفید چشم چاپ می شود. معمولا برای این مشکل کار خاصی نمی توان انجام داد. این لکه به مرور زمان از بین خواهد رفت. این می تواند باعث نگرانی جدی شود، اما در واقع یک مشکل دردناک یا خطرناک نیست.

خشکی چشم: یکی یکی از علل شایع قرمزی و لکه های خونی در چشم است. خشکی چشم باعث تحریک، التهاب و قرمزی چشم می شود. خشکی چشم اغلب می تواند ناشی از کمبود رطوبت در هوا یا خیره شدن به صفحه نمایشگر باشد. اشک مصنوعی در درمان خشکی چشم موثر است. علاوه بر این، نوشیدن مقادیر کافی مایعات به مرطوب نگه داشتن بافت های بدن از جمله سطح چشم ها کمک می کند.

آلرژی: آلرژی چشم زمانی رخ می دهد که چشم ها در معرض مواد حساسیت زا مانند گرده یا شوره حیوانات قرار می گیرند.

سلول های چشمی به نام ماست سل ها هیستامین و سایر مواد شیمیایی ترشح می کنند که باعث التهاب و در نتیجه خارش، قرمزی و آبریزش چشم می شود. اگر خارج از طبیعت هستید و چشمانتان شروع به آبریزش می کند، ممکن است به ورم ملتحمه آلرژیک فصلی مبتلا باشید. درختان، علف ها و گرده های سبز بدترین آلرژن ها هستند. وقتی تعداد گرده ها زیاد است، داخل بمانید، پنجره ها را ببندید و کولر را روشن کنید. برای دور نگه داشتن گرده از چشم از عینک استفاده کنید.

برخی از داروها: بسیاری از داروهای رایجی که مردم روزانه استفاده می کنند می توانند باعث خون ریزی چشم شوند. برخی از مسکن ها از جمله آنتی هیستامین ها، قرص های خواب، قرص های ضد اضطراب و ایبوپروفن می توانند باعث خشکی و قرمزی چشم و همچنین کاهش جریان خون در بافت های اطراف چشم شوند. در حالی که استفاده از اشک مصنوعی می تواند برای از بین بردن این علائم مفید باشد، باید در مورد عوارض استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

گلوکوم حاد (سیاه چشم): آب سیاه به دلیل فشار زیاد و ناگهانی داخل چشم ایجاد می شود. در این حالت فرد احساس درد شدید و همچنین قرمزی چشم می کند که ممکن است با کاهش بینایی، سردرد، حالت تهوع و … همراه باشد. همراهی می کند. البته در برخی از موارد گلوکوم، چشم ها قرمز نمی شوند و دردی ندارند. حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. بسته به شرایط شما، پزشک درمان های لازم مانند استفاده از قطره یا لیزر را برای متعادل کردن فشار چشم اعمال می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا