دانستنی ها

آینده سیگار کشیدن یا نشستن؟

نشستن به عضلات همسترینگ، گردن و شانه ها فشار وارد می کند و ماهیچه های گلوتئال در قسمت پایین بدن ما را ضعیف می کند، به خصوص زمانی که خمیده می شویم. در نتیجه، یک زندگی بی تحرک می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. هر چه در طول روز کمتر بنشینید، شانس بیشتری برای داشتن زندگی سالم خواهید داشت.

اثرات نشستن زیاد بر سلامتی

به گزارش روزیاتو، نشستن زیاد و ورزش کم می تواند عصب سیاتیک، بزرگترین عصب بدن انسان را تحریک و ملتهب کند. درد در لگن تیر کشش دارد و می تواند خفیف، تیز، بی حس کننده یا حتی شبیه شوک الکتریکی باشد. اگر برای مدت طولانی بنشینید، باسن و کمر شما را حمایت نمی کنند. نشستن ماهیچه های خم کننده ران را کوتاه می کند که می تواند منجر به مشکلاتی در مفاصل ران شود. نشستن طولانی مدت نیز می تواند باعث مشکلات کمر شود، به خصوص اگر دائماً با وضعیت نامناسب می نشینید یا از صندلی هایی با طراحی ارگونومیک استفاده نمی کنید.

وضعیت نشستن نامناسب همچنین می تواند سلامت ستون فقرات را به خطر بیندازد، مانند فشرده شدن دیسک های ستون فقرات، و باعث خمیدگی زودرس می شود که می تواند بسیار دردناک باشد. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی یا NSAID ها اغلب برای کاهش درد و التهاب آرتریت و سایر مشکلات دردناک لگن استفاده می شوند. پزشک می‌تواند به شما در درمان دردهای جدی‌تر و بیماری‌های زمینه‌ای با کورتیکواستروئیدها، مسکن‌ها و داروهایی که برای درمان بیماری‌های خودایمنی و التهابی استفاده می‌شوند، کمک کند.

یک مطالعه روی زنان مسن نشان داد که نشستن بیش از 10 ساعت در روز به این معنی است که بدن آنها از نظر بیولوژیکی هشت سال پیرتر است. محققان آلمانی نشان دادند که خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ، آندومتر (پوشش رحم) و سرطان ریه با هر دو ساعت نشستن افزایش می یابد. هنگام نشستن نسبت به زمانی که ایستاده یا حرکت می کنید انرژی کمتری مصرف می کنید که منجر به چاقی، فشار خون بالا، قند خون بالا، چربی اضافی بدن در اطراف کمر و سطح کلسترول ناسالم می شود.

تاثیر نشستن بر سلامت روان شما

عدم تحرک کافی در طول روز نیز می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که زمان بیشتری را در حالت نشسته می گذرانند بیشتر در معرض علائم افسردگی هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا