دانستنی ها

آینده سالم ترین میوه کدام است؟

همه ما می دانیم که میوه ها و سبزیجات باید بخش عمده غذایی را که هر روز می خوریم تشکیل دهند، اما اکثریت قریب به اتفاق ما از این هدف کوتاهی می کنیم.

به گزارش روزیاتو، مصرف میوه می تواند سلامت شما را تقویت کند. به عنوان مثال، فیبر موجود در بیشتر میوه ها به سلامت روده کمک می کند. علاوه بر این، توت ها حاوی ریزمغذی هایی مانند آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و حتی افسردگی را کاهش دهند.

پس مفیدترین میوه ها کدامند؟

بلوبری

طبق تحقیقات، زغال اخته سالم ترین و مغذی ترین میوه است. رنگ آبی زغال اخته به دلیل سطوح بالای آنتوسیانین (نوعی آنتی اکسیدان) است. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم زغال اخته می تواند خطر بیماری قلبی و همچنین دیابت نوع 2 را کاهش دهد. طبق مطالعه ای که در آوریل 2022 انجام شد، زغال اخته در صدر فهرست غذاهای سالم برای مغز قرار دارد زیرا می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

توت فرنگی

در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن با مواد مغذی چطور؟ خوردن فقط هشت توت فرنگی، مقدار توصیه شده ویتامین C را در روز برای شما فراهم می کند. این نه تنها به شما در جلوگیری از عفونت کمک می کند، بلکه باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شما می شود. بر اساس برخی مطالعات، توت فرنگی همچنین ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد و با التهاب در بدن مبارزه کند.

تمشک

محققان فکر می کنند تمشک به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، میوه ای فوق العاده مغذی برای سلامت روده است. تمشک همچنین سرشار از منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که می تواند به سلول های شما در مبارزه با بیماری کمک کند.

آووکادو

آووکادو جزء اصلی رژیم غذایی فوق العاده سالم مدیترانه ای است. یک مطالعه نشان داد که جایگزینی مقداری کربوهیدرات در یک وعده غذایی با نصف یا یک عدد آووکادو با بهبود نشانگرهای سلامت قلب در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است.

هندوانه

هندوانه ممکن است طعم شیرینی داشته باشد، اما یک فنجان از این میوه آبدار حاوی قند طبیعی کمتری نسبت به مقدار مشابه بسیاری از میوه های دیگر از جمله زغال اخته است. هندوانه و آب هندوانه حاوی ترکیبی به نام ال سیترولین است که نشان داده است درد عضلانی بعد از ورزش را کاهش می دهد. خوردن هندوانه بعد از تمرین نیز انتخاب خوبی است. زیرا 90 درصد آن آب است و می تواند به هیدراتاسیون کمک کند.

تاریخ

یکی یکی از چیزهایی که خرما را بسیار خاص می کند این است که اگرچه خرما میوه ای شیرین و کاراملی است، اما حاوی قند افزودنی نیست و شاخص گلیسمی پایینی دارد. خرما بدون شک در فهرست سالم ترین میوه ها قرار دارد زیرا با فواید قابل توجهی از جمله تقویت سلامت مغز و روده همراه است. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف خرما ممکن است به کاهش کلسترول کل و افزایش کلسترول HDL سالم در بدن کمک کند. بدون تاثیر بر سطح قند خون

آلو

بسیاری از مردم آلوبوخارا را به دلیل تأثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش می شناسند، اما باید به فواید این میوه برای سلامت استخوان ها نیز اشاره کرد. یک مطالعه نشان داد که مصرف پنج تا شش زردآلو در روز باعث حفظ توده استخوانی در زنان یائسه می شود. اگر این عادت را کنار بگذارید، زنان با کاهش توده استخوانی مواجه خواهند شد.

کیوی

کیوی علاوه بر تامین بیش از 100 درصد نیاز روزانه به ویتامین C، می تواند به خواب، هضم غذا و بهبود خلق و خوی کمک کند. طیف گسترده ای از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و مواد فعال زیستی با مزایای سلامتی کیوی مرتبط هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا