دانستنی ها

آینده این افراد گیلاس نمی خورند

گیلاس یکی اگرچه مصرف گیلاس ممکن است برای برخی افراد مضر باشد، اما میوه ای لذیذ و سرشار از ویتامین است و به روش های مختلف استفاده می شود.

با عوارض و مضرات آلبالو آشنا شوید

آلبالو به نقل از نمناک یکی یکی از میوه های تابستانی است که به صورت خام، خشک یا به صورت مربا و شربت در انواع غذاها، دسرها و دسرهای فصل استفاده می شود. آلبالو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به ویژه ویتامین C و همچنین مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما مصرف زیاد این میوه برای برخی افراد مضر است و عوارضی را برای آنها به همراه دارد.

طعم گیلاس

گیلاس از آنجایی که طبیعت سرد و خشک دارد، برای افراد بدخلق مفید است و به دفع گرما و متراکم شدن خون و صفرا کمک می کند.

کسانی که این مشکلات را دارند باید به مضرات آلبالو توجه کنند.

نفخ و درد قلب

مصرف زیاد آلبالو باعث نفخ شکم و درد قلب می شود. گیلاس میوه ای است نفخ آور و تولید کننده گاز، بنابراین افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید در مصرف گیلاس اعتدال داشته باشند زیرا زیاده روی در مصرف گیلاس به دلیل گاز گرفتگی باعث درد قلب می شود. هرگز مایعات را روی گیلاس مصرف نکنید زیرا برای سیستم گوارشی خطر جدی دارد و باعث نفخ می شود. برای رفع این مشکل بعد از مصرف میوه ها از عرق نعنا استفاده کنید.

اختلال عملکرد روده

مصرف گیلاس که قرمز رنگ نیست و گوشت سفت دارد قبل از رسیدن باعث سوء هاضمه و اختلال در عملکرد روده می شود.

کند هضم

آلبالو ترش، حاوی سلولز و دیر هضم است. برای هضم بهتر گیلاس می توانید آن را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنید. اگر می خواهید گیلاس در معده شما بهتر هضم شود، صبح ناشتا مقدار کمی آلبالو کاملا رسیده بخورید.

باعث اسهال شود

گیلاس یکی از میوه های ملین است و در برخی از افراد دارای سیستم گوارشی حساس باعث اسهال می شود.

چه کسانی نباید از گیلاس استفاده کنند:

مردم خونسرد

آلبالو برای افرادی که عصبانی هستند یا از گرما رنج می برند مفید است. اما برای افراد سرد مزاج سود چندانی ندارد و این افراد باید گیلاس را با غذاهای گرم و خشک مانند ادویه و زعفران مصرف کنند.

کودکان زیر 3 سال

دستگاه گوارش کودکان حساس است و در صورت مصرف زیاد آلبالو دچار اسهال می شوند، بنابراین مصرف گیلاس برای کودکان زیر 3 سال مضر است.

مادران شیرده

گیلاس گازساز است و اگر مادران شیرده زیاد مصرف کنند باعث نفخ شده و وارد شیر مادر شده و از طریق شیر مادر وارد بدن نوزاد شده و باعث نفخ و دل درد نوزاد می شود.

بیماران کلیوی

افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید کمتر گیلاس مصرف کنند. افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید از رژیم غذایی کم پتاسیم پیروی کنند، بنابراین باید از مصرف زیاد گیلاس خودداری کنند.

افراد مبتلا به ادم روده

آلبالو ترش و دیر هضم است و برای افراد مبتلا به التهاب روده مضر است.

افراد چاق

افراد دارای اضافه وزن باید گیلاس را به عنوان غذای اصلی مصرف کنند زیرا آلبالو کم کالری است و اشتها را از بین می برد اما این افراد باید گیلاس را به عنوان دسر مصرف کنند.

هشدار مهم در مورد مصرف گیلاس

دانه های آلبالو طعم تلخی دارند و حاوی مواد سمی هستند، بنابراین دانه های این میوه را مصرف نکنید و مراقب باشید که دانه های آلبالو وارد آب نشوند.

از مصرف آلبالوهای نارس خودداری کنید زیرا این آلبالوها حاوی مواد سمی بیشتری هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا