دانستنی ها

آینده آیا همسترها ناسالم هستند؟

بازی کلیکی “همستر تلگرام” تبدیل به یک حس ویروسی شده و میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است. در حال حاضر 60 میلیون کاربر فعال در دنیا بر روی همستر تلگرام کلیک کرده و کسب درآمد می کنند و سرگرمی جدید این شبکه اجتماعی به امید دریافت جایزه و کسب درآمد، تعاملی عاشقانه بین انگشتان دست و صفحه موبایل ایجاد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، یک تعامل ناشناخته در آینده منجر به کسب درآمد پارا دیجیتالی می شود، اما مطمئناً بسته ای از بیماری های دیجیتال را به شما ارائه می دهد. از جمله انگشت ماشه ای، گردن پیام و سندرم چشم دیجیتال. پیش‌بینی می‌شود با ظهور همستر تلگرام، روند صعودی پدیده انگشت ماشه‌ای سرعت بیشتری را تجربه کند، زیرا به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها اشتیاق به دستیابی به پول دیجیتال کاهش پیدا کند و عجیب‌تر اینکه حتی برخی خانواده‌ها از فرزندان خود بخواهید که برای کسب درآمد بیشتر از همستر استفاده کنند.

بنابراین دانستن چند نکته حداقل می تواند از آسیب این کلیک های مضر بکاهد. با وجود اینکه 90 درصد از کاربران جهان شبانه روز موبایل خود را نزد خود نمی گذارند، اما اخیرا آمار ماندن با موبایل برای کسب درآمد بیشتر شدت گرفته است.

3 علت بیماری ها

فالوورهای همستر تلگرام ساعت ها صرف کشیدن انگشت یا ضربه زدن و همچنین نگه داشتن تلفن همراه خود می کنند. این می تواند منجر به آسیب استرس در دست ها، تاندون ها و عضلات انگشتان شود. گردن درد در اثر فشار مداوم بر روی ستون فقرات گردنی به دلیل خم شدن به جلو ایجاد می شود. آمارها نشان می دهد که درد گردن و شانه در بین جوانان نسبت به گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یافته است. علت اصلی سندرم چشم دیجیتال، نگاه مداوم به صفحه دیجیتال، فاصله دید نامناسب، وضعیت نشستن نامناسب و غیره است. یک مطالعه جهانی جدید نشان داد که 74 درصد از شرکت کنندگان (10337 نفر از 12 کشور) به سندرم چشم دیجیتال مبتلا بودند. مشکلاتی مانند خستگی چشم، سردرد، خشکی چشم و تاری دید تجربه شده است.

انگشت ماشه ای چیست؟

بیماری انگشت ماشه ای که از نظر پزشکی به عنوان تنوسینوویت شناخته می شود، یکی انگشتان شما را در حالت خمیده می گیرد. می توان آن را در یک فلاش تراز کرد، درست مانند کشیدن و رها کردن یک ماشه. این وضعیت زمانی رخ می دهد که تاندون در انگشت آسیب دیده ملتهب می شود و باعث ایجاد مشکل در حرکت می شود.

بازی همستر و تاثیر آن

بازی همستر تلگرام با گیم پلی جذاب و ویژگی های تعاملی خود میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است. با این حال، محبوبیت آن عواقب ناخواسته ای داشت. گیمرها اغلب ساعت‌ها را صرف پیمایش، ضربه زدن و نگه داشتن صفحه‌نمایش خود می‌کنند که می‌تواند منجر به آسیب‌های فشاری مکرر شود. مهارت های حرکتی ظریف مورد نیاز برای موفقیت در بازی به ویژه بر روی تاندون ها و ماهیچه های انگشتان تاثیر می گذارد.

علامت گذاری

علائم اصلی انگشت ماشه ای عبارتند از:

سفتی انگشت به خصوص در صبح.

حساسیت یا تورم (ندول) در پایه انگشت آسیب دیده.

گرفتن یا قفل شدن انگشت در حالت خمیده با بیرون زدگی ناگهانی.

اقدامات پیشگیرانه

برای کاهش خطر ابتلا به انگشت ماشه ای به دلیل استفاده بیش از حد از بازی یا گوشی هوشمند، موارد زیر را در نظر بگیرید:

هر 20 تا 30 دقیقه یک بار استراحت کنید و انگشتان و دستان خود را دراز کنید.

گوشی خود را در یک موقعیت راحت نگه دارید و از محکم نگه داشتن آن خودداری کنید.

تمرینات دست و انگشتان را برای تقویت عضلات و تاندون ها انجام دهید.

برای کاهش فشار روی دستان خود از یک نگهدارنده یا پایه تلفن استفاده کنید.

یقه متن چیست؟

Text neck یک اصطلاح مدرن است که به درد گردن و آسیب ناشی از نگاه کردن مکرر و طولانی مدت به تلفن همراه، تبلت یا دستگاه های بی سیم دیگر می پردازد. این درد به دلیل فشار مداوم بر روی ستون فقرات گردنی به دلیل خم شدن گردن به جلو ایجاد می شود.

وزن سر انسان تقریباً 10 تا 12 پوند است. وقتی سر به جلو خم می شود، بار روی ستون فقرات افزایش می یابد. در یک شیب 15 درجه، سر تقریباً 27 پوند نیرو بر گردن وارد می کند. این مقدار در شیب 30 درجه به 40 پوند، در شیب 45 درجه به 49 پوند و در شیب 60 درجه به 60 پوند افزایش می یابد.

علامت گذاری

علائم گردن شامل درد و گردن، درد بالای کمر، درد شانه و در برخی موارد سردرد مزمن است. موارد شدید می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند آسیب عصبی، فتق دیسک، یا ناهماهنگی ستون فقرات شود.

اقدامات پیشگیرانه

گوشی خود را تا حد امکان در سطح چشم قرار دهید. از یک پایه برای دستگاه های خود استفاده کنید تا صفحه نمایش خود را در سطح چشم نگه دارید.

برای کشش و حرکت به طور مکرر استراحت کنید. از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، 20 ثانیه استراحت کنید و به نقطه ای در فاصله 20 فوتی نگاه کنید.

ورزش هایی را انجام دهید که عضلات گردن و شانه را تقویت می کند. کشش گردن و ورزش می تواند به بهبود وضعیت بدن کمک کند.

سندرم چشم دیجیتال چیست؟

سندرم چشم دیجیتال که به عنوان سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) نیز شناخته می شود، به گروهی از مشکلات بینایی و چشمی اشاره دارد که در اثر استفاده طولانی مدت از رایانه، تبلت، کتابخوان الکترونیکی و تلفن همراه ایجاد می شود. علت اصلی سندرم چشم دیجیتال استفاده بیش از حد از صفحه نمایش دیجیتال است. عواملی مانند نور ضعیف، تابش خیره کننده صفحه، فاصله دید ضعیف، وضعیت نشستن نامناسب، مشکلات بینایی اصلاح نشده یا ترکیبی از این موارد ممکن است در ایجاد این اختلال نقش داشته باشند.

علامت گذاری

خستگی چشم، سردرد، تاری دید، خشکی چشم، گردن و شانه درد. این علائم اغلب با نور ضعیف، فواصل دید نامناسب و دوره های طولانی تماشای بدون وقفه بدتر می شوند.

اقدامات پیشگیرانه

صفحه نمایش خود را در فاصله 20 تا 28 اینچی از چشمان خود قرار دهید.

مطمئن شوید که محیطی با نور مناسب دارد.

حتی اگر صورت خود را با آب می شویید، از نگاه کردن به صفحه گوشی خودداری کنید، پلک بزنید و چشمان خود را مرطوب نگه دارید.

ورزش هایی را انجام دهید که حرکت و تمرکز چشم را تقویت می کند. تمرینات ساده چشم شامل تمرکز بر روی یک جسم به مدت 10-15 ثانیه است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا