به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، رضا تقی پور، نماینده تهران در مجلس و وزیر ارتباطات در دولت احمدی نژاد طی روزهای اخیر در یکی از برنامه های تلویزیونی به سوال مجری این برنامه که پرسیده بود: در شورای اسلامی و ادارات مختلف عکاسان باهوش هستند و با تلفن همراه خود عکس می گیرند. گوشی های موبایل بسیاری از مردم برند آیفون هستند و این برند از نظر قانونی اجازه واردات به کشور را ندارد.» وی گفت: باید بگوییم که متاسفانه این آسیب پذیری ها قطعا وجود دارد و همچنین جالب است که iOS یا سیستم عامل اینها دستگاه ها به هیچ وجه اجازه نصب نرم افزار امنیتی را نمی دهند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: یعنی شخصی که آیفون دارد قطعا نمی تواند نرم افزار امنیتی بومی را در آن نصب کند و این بدان معناست که ما این دستگاه را به طور کامل و بدون محدودیت و بدون هیچ گونه حفاظی تولید می کنیم. همیشه ممکن است چیزی شبیه به آنچه برای پیجرها در لبنان رخ داد برای آنها اتفاق بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته علی القاعده یک شرکت معتبر اعتبار حرفه ای خود را در این راه خرج نمی کند اما متاسفانه در لبنان شاهد این موضوع بوده ایم. یعنی کار به جایی رسید و اوج رسوایی به جایی رسید که حتی اگر آبروی شرکتی که سهامش به یکباره سقوط کرد، حاضر به این کار شدند که تا الان باید بدانید.

این اظهارات وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد واکنش کاربران بازتاب آنلاین را نیز به دنبال داشت.

خریداران آیفون در ایران از خود اسرائیل حمایت می کنند!

نگاهی به نظرات کاربران نشان می دهد که اکثر کاربران نسبت به این اظهارات انتقاد داشتند و از آن استقبال نکردند، زیرا یکی از کاربران نوشت: “تنها نگرانی آنها مشکل امنیتی است و آیفون اطلاعاتی در مورد آن ارائه نمی دهد.” . اینطور نیست که خودش نرم افزار جاسوسی کاربران را به دولت ها بفروشد وگرنه بقیه حرف هایش فقط همان بی تفاوتی کورکورانه است که ذهن را نابود می کند.

یا کاربر دیگری توضیح داد: “پیجرها اغلب توسط پرسنل نظامی، روسای دولت ها و سیاستمداران دولتی استفاده می شوند، اما آیفون برای استفاده شخصی برای اطلاعات در نظر گرفته شده است.”

کاربر دیگری نیز گفت: «چه تئوری جاهلانه و مزخرفی… پیجرها در لبنان معمولاً توسط نیروهای حزب الله استفاده می شد. اسرائیل مزدوران خود را در مدار تامین پیجر ادغام کرده و پیجرها را به بمب تبدیل کرده است تا انتقام بگیرد و قربانی بگیرد.» اما گوشی های آیفون در ایران عمدتاً توسط ثروتمندان و حامیان اسرائیل خریداری می شود. آیا اسرائیل منطقاً حامیان ایرانی خود را می کشد؟ کشتن و کور کردن دوستانت چه فایده ای دارد؟ ای کاش این افسر کمی هوش داشت و قبل از صحبت کمی فکر می کرد.

در همین رابطه کاربر دیگری نوشته است: «آنقدر جاسوس در اطراف شما وجود دارد که اصلی ترین آنها تندروهایی هستند که برای جمع آوری ثروت و نابودی ایران جاسوسی می کنند. افراد زیادی مثل شما هستند.»

آربری دیگری نوشت: «اول اینکه شرکت آیفون هرگز هویت خود را از بین نمی‌برد مگر اینکه انعام به دست کسی بیفتد که مشکل بزرگی با آمریکایی‌ها دارد. از بیرون جای نگرانی نیست.»

این همه گوشی خوب، چرا آیفون بخریم؟

گروه دیگری از کاربران نیز این اظهارات را تایید کرده و معتقدند که این اتفاق خواهد افتاد، همانطور که یکی از کاربران گفت: «مطمئن باشید این گوشی‌هایی که در دست همه هستند ابزاری برای کنترل جوامع هستند و در همه موارد یکی از کاربردهای آن‌ها هستند.» راه ممکن است که آنها قطعا از آن استفاده کرده اند و این کار را انجام می دهند یا در آینده انجام خواهند داد. این گوشی ها ابزار جاسوسی و به مرور زمان ابزاری برای آسیب رساندن یا کشتن خواهند بود. هیچ چیز برای این جنایتکاران غیرممکن نیست.»

یا کاربر دیگری این موضوع را نوشت: «ما حاضریم خودمان را قربانی کنیم. ما از ایران می خواهیم که بمب هسته ای بسازد تا ما را بازدارد. ما رهبر بمب نیستیم، بلکه تاخیر حمله دفاعی تهاجمی «به دلیل تهدید بمب غاصب و اسرائیل ظالم است» حتی اگر برای منافع آمریکا و غیره لازم باشد. علاوه بر این، کاربر دیگری اظهار داشت: «بعید نیست اسرائیل برنامه‌های بلندمدتی در کار خود داشته باشد».

کاربر دیگری نیز در قالب توصیه ای نوشت: «فکر کنم آیفون خود را دور بریزید، این کار خطرناک است!» دوستان از خرید آیفون بپرهیزید، احتمالا مثل پیجر منفجر می شود، چرا آیفون بخرید؟

۲۷۲۱۹

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما