اخبار روز

آیا یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتفی است؟


به گزارش مانیبان به نقل از ایلنا، یکی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در تماس با این خبرگزاری از تاخیر در اجرای تناسب حقوق ابراز نگرانی کرد و اجرای این قانون را به تامین منابع ارجاع داد و گفت: منابع برای همسان سازی بازنشستگان سایر صندوق ها یک درصد افزایش می یابد، ارزش افزوده مشخص شده اما هنوز برای بازنشستگان تامین اجتماعی تصمیمی گرفته نشده است.

این بازنشسته افزود: مالیات بر ارزش افزوده از جیب مردم پرداخت می شود و دولت از آن برای یکسان سازی حقوق مستمری بگیران استفاده می کند. صندوق تامین اجتماعی متعلق به ماست و منابع و دارایی‌های آن از ما اخذ می‌شود، اما دولت‌ها با سیاست‌های نادرست خود و دست‌کاری مستمر در منابع این سازمان، به جایی رسیده‌اند که صندوق تامین اجتماعی نمی‌تواند منابع کافی برای تامین اجتماعی را تامین کند. بازنشستگان .

وی گفت: حقوق ما بسیار ناچیز است و اجرای تناسب کمترین کاری است که می توانند برای ما انجام دهند. تاخیر در اجرای قانون و پرداخت مابه التفاوت تناسب تنها از ارزش حداقل افزایشی که به دست ما می رسد می کاهد.

این بازنشسته افزود: هزینه های بالای درمان در کنار عدم حمایت کافی از سوی بیمه زایمان و تکمیلی مشکلات بازنشستگان در دوره میانسالی را افزایش داده است. بسیاری از بازنشستگان تا زمانی که لازم نباشد از دریافت درمان خودداری می کنند.

به گفته وی، بازنشستگان سال هاست که از صندوقی که به آن حق بیمه پرداخت می کنند حمایت نمی شوند و با رسیدن به سن بازنشستگی مجبور می شوند برای تامین هزینه های خانواده به دنبال شغل دوم بروند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا