اخبار روز

تسخیر بازار توسط گوشت وارداتی!/جزئیات

به گزارش ایرنا، معاون تجارت و تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی گفت: 100 تا 150 تن گوشت قرمز وارداتی به صورت مستمر در بازار عرضه می شود تا بازار این محصول تنظیم شود.

«علیرضا پیمان پاک» با بیان اینکه بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود، اظهار داشت: با آغاز ایام محرم تقاضا برای گوشت گشور افزایش می یابد. بنابراین در صورت نیاز میزان واردات را افزایش خواهیم داد که قطعا تاثیر خوبی در بازار خواهد داشت.

بررسی قیمت گوشت قرمز در میدان بهمن (محل فروش عمده و خرده گوشت قرمز) و بازار نشان می دهد که قیمت گوسفند زنده نر به 195 تا 200 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه گذشته 30 هزار تومان افزایش نشان می دهد. همچنین با توجه به افزایش قیمت دام زنده، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در تهران بین 395 تا 400 هزار تومان است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت جهانی گوسفند نر زنده در آسیای میانه 2.7 یورو یعنی 148 هزار تومان و گوسفند تخت 5.4 یورو است که 296 هزار تومان است. بنابراین قیمت دام زنده و گوشت قرمز در کشور ما بالاتر از قیمت جهانی است.

امیر طاهری یگانه معاون مرکز بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: بررسی های بازار نشان می دهد که عرضه دام زنده و گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 5 تا 6 درصد کاهش داشته است.

مسعود امرالهی، مدیرکل نظارت بر کالای وزارت جهاد کشاورزی نیز معتقد است آنچه در بازار گوشت قرمز مشاهده می شود نشان از کاهش بیش از 5 تا 6 درصدی عرضه دارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا