دانستنی ها

باورتان می شود کمردرد می تواند نشانه ای از سرطان باشد؟! / کمردرد خود را جدی بگیرید!

کمردرد یکی از مشکلات رایجی است که امروزه بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. برای برخی از افراد تصور این که کمردرد می تواند نشانه ای از سرطان باشد غیر قابل باور است اما متاسفانه این درد ممکن است ناشی از یک سرطان باشد.

به گزارش پی ام آپ، کمر درد مشکل بسیار شایعی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. یکی از علل شایع کمردرد آسیب ماهیچه یا رباط است که می تواند به دلیل بلند کردن نامناسب، وضعیت بدنی نامناسب و نداشتن فعالیت بدنی منظم رخ دهد. اضافه وزن همچنین می تواند خطر کشیدگی کمر و رگ به رگ شدن را افزایش دهد. افزایش سن نیز می تواند بر روی این مشکل تاثير بگذارد.

از آنجایی که کمردرد بسیار رایج است، مردم اغلب بر این باورند که ناشی از یک مشکل اسکلتی عضلانی است. با این حال، کمردرد ممکن است یکی از علائم غیر معمول سرطان باشد. کمردرد در میان بیماران مبتلا به سرطان به دلیل رشد یا نشانه‌ای از متاستاز است. سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان بیضه و سرطان روده بزرگ چهار سرطان شایع هستند که خطر کمردرد را افزایش می دهند زیرا از نظر آناتومیک به ستون فقرات نزدیک هستند.

بر اساس داده های ارائه شده، 25 درصد از بیماران مبتلا به سرطان ریه، کمردرد را به عنوان یک علامت گزارش می کنند. اگر سرطان ریه به استخوان ها سرایت کند، فرد دچار کمردرد می شود. این کمردرد ممکن است با علائم دیگری مانند تعریق شبانه، لرز، تب، مشکلات روده و کاهش وزن غیرقابل توضیح همراه باشد.

کمردرد ناشی از سرطان بر خلاف کمردرد معمولی با تغییر وضعیت و حرکت از بین نمی رود. در صورت بروز کمردرد مراجعه به پزشک برای تعیین علت آن توصیه می شود. ممکن است کمر درد به دلیل ابتلا به سرطان یا مشکلات اسکلتی عضلانی رخ دهد. در این صورت تشخیص به موقع بیماری و مشاوره مناسب بسیار مهم است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا