اخبار روز سینما جهان

آیا کره شمالی در ساختن کارتون سیمپسون‌ها شرکت داشته است؟

گای دلیل، کاریکاتوریست کبکی، در خاطرات گرافیکی خود، دانش خود را از زمانی که بر انیمیشن یک سریال در کره شمالی نظارت می کرد، فاش کرده است.

به گزارش روزیاتو، این احتمال وجود دارد که استودیو SEK [علمی آموزشی کره]در ابتدا برای آموزش توده مردم استفاده می شد، اما امروزه برای واردات ارز خارجی (عمدتا فرانسوی) به این کشور استفاده می شود.

دومینیک بوشو، یکی یکی از بنیانگذاران شرکت فرانسوی “Le Film de la Perrin” در مصاحبه ای در سال 2003 گفت:

SEK Studio از نظر کیفیت و قیمت، یکی یکی از بهترین استودیوهای انیمیشن سازی در جهان است.

SEK نه تنها به دلیل سفارشات از اروپا رشد کرده است. اما با حضور در انیمیشن‌های «سیمپسون‌ها» (2007)، «فوتوراما: دشت‌های بزرگ بندر» (2007)، قسمت‌های «لاک‌پشت‌های نینجا» (2003) و «آواتار: آخرین هواساز» (2005) نیز مورد توجه قرار گرفته است. ). .

افزایش تنش ها بر سر برنامه هسته ای کیم جونگ ایل و تحریم های بین المللی ناشی از آن، انگیزه مدیران غربی برای به دست آوردن نیروی کار ارزان کره شمالی و تجارت با این کشور را محدود می کند.

اما این لزوماً به این معنی نیست که انیماتورهای کره شمالی بیکار هستند. نکته ای که با کشف سروری با محتوای مربوط به فصل سوم Invincible و Iyanu: Child of Wonder که قرار است امسال منتشر شود مورد توجه قرار گرفت.

این فایل ها حاوی نظرات، یادداشت ها و دستورالعمل هایی برای هنرمندان مانند «بهبود شکل سر شخصیت» بود.

اخیراً گزارشی با عنوان “شما چقدر شرکای خود را می شناسید؟” توسط 38th North، پروژه ای از مرکز تحقیقات کره شمالی استیمسون مستقر در ایالات متحده، شرکت های تولید کننده را به نادیده گرفتن تحریم ها علیه کره شمالی متهم کرده است.

تحلیلگران این مرکز معتقدند که این مورد مربوط به پیمانکارانی است که SEK را به عنوان پیمانکار فرعی استخدام کرده اند و دستورالعمل ها از زبان چینی ترجمه شده است.

Skybound Entertainment، سازنده انیمیشن Invincible در پستی در X (توئیتر سابق) گفت:

ما با شرکت های کره شمالی یا نهادهای وابسته به آنها کار نمی کنیم و هیچ اطلاعی از هیچ شرکتی در کره شمالی نداریم که روی انیمیشن ما کار می کند.

فردی که این سرور را کشف کرد، نیک روی، کارشناس امنیت سایبری بود که بر مسائل کره شمالی تمرکز دارد. او حتی یک وبلاگ دارد که در آن فعالیت های مجازی را که در کشور شناسایی می کند، ثبت می کند.

این فعالیت‌ها زیاد نیستند، زیرا فعالیت‌های آنلاین کره شمالی بیشتر بر روی یک شبکه داخلی به نام Kwangmyong انجام می‌شود.

این اینترانت فقط در داخل کره شمالی قابل دسترسی است و هیچ راه شناخته شده ای برای دسترسی به آن از خارج وجود ندارد.

تعداد انگشت شماری از مقامات ارشد کره شمالی به اینترنت دسترسی دارند که همه ما از آن استفاده می کنیم و برخی از دانش آموزان برای انجام تحقیقات خود برای مدت کوتاهی به اینترنت دسترسی دارند. البته تحت نظارت

سرور ابری که روی به آن دسترسی داشت، پیکربندی ضعیفی داشت، بدون رمز عبور قابل دسترسی بود و در یک آدرس IP کره شمالی قرار داشت.

این کارشناس امنیت سایبری می‌گوید در حالی که درباره چنین اقداماتی مطالعه کرده است، هرگز شخصاً شواهد مستقیمی پیدا نکرده است.

اگرچه بسیاری از کاربرانی که به سرور متصل می شدند این کار را از طریق شبکه های خصوصی مجازی انجام می دادند که موقعیت آنها را پنهان می کرد، سرور قادر بود دسترسی به سه شهر در چین و اسپانیا را ردیابی کند.

روی نه سال پیش وبلاگ خود را درباره دنیای مجازی کشور کیم جونگ اون راه اندازی کرد.

فکر می کنم علاقه من به این موضوع زمانی شروع شد که ویدیوی راهنمای معاون برای کره شمالی را دیدم.

این ویدیو جالب بود چون فکر می کنم اولین بار بود که کسی را در داخل این کشور می دیدم.

من قبلاً برای شرکت‌های امنیت شبکه کار می‌کردم، بنابراین حدس می‌زنم که طبیعتاً کنجکاو بودم که چگونه همه چیز در آنجا کار می‌کند، زیرا این شرکت بسیار بسته است.

مخصوصا وقتی دیدم سیستم عامل و موبایل خودشون رو دارن میخواستم ببینم تو اینترنت چه اطلاعاتی پیدا میکنم.

روی معتقد است که با توجه به سطح دانش و تخصص ظاهراً بالای دانشمندان کامپیوتر کره شمالی،یکی یکی از کارهایی که آنها به خوبی انجام می دهند تمرکز بر بخش ها یا صنایع خاص است.

در حال حاضر آنها بر روی ارزهای رمزنگاری شده متمرکز شده اند، نه بر گرفتن پول از کسی که حساب بانکی دارد.

وقتی می خواهند اطلاعاتی به دست بیاورند، متخصصان حوزه های خاصی را هدف قرار می دهند.

اگر روی چند چیز مهم تمرکز کنید، می توانید توانایی های بیشتری را برای رسیدن به اهداف خود توسعه دهید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا