دانستنی ها

آیا پوست میوه واقعا سرطان زا است؟

بعدی- تحقیقات جدید نشان می دهد که شستن میوه ها و سبزیجات ممکن است برای حذف آفت کش های مضر کافی نباشد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، کارشناسان دانشگاه کشاورزی Anhe در چین از یک سیستم تصویربرداری حساس برای شناسایی آثار شیمیایی استفاده کردند که آزمایش‌های دیگر قادر به تشخیص آن نبودند. آزمایشات روی سیب و خیار و همچنین مواد غذایی دیگر مانند میگو و برنج نشان داده است که شستن غذاها اثرات آفت کش هایی که باعث سرطان کبد می شوند را از بین نمی برد. یافته های دانشمندان شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد شستن میوه ها و سبزیجات کافی نیست و به جای آن توصیه می شود میوه هایی مانند سیب و خیار را پوست بگیرید.

پوست کندن میوه ها می تواند به طور موثری آفت کش ها را از اپیدرم پاک کند [پوست]و پالپ نزدیک به اپیدرم میوه را جدا کنید و در نتیجه احتمال استفاده از سموم را کاهش دهید. اما آیا واقعا برای حفظ سلامتی طولانی مدت پوست میوه ها و سبزیجات ضروری است؟

برای این مطالعه جدید، محققان میوه‌های آزمایشی را با آفت‌کش‌های تیرام و کاربندازیم اسپری کردند و سپس میوه‌ها را با آب شستشو دادند. نتایج نشان داد که شستشو برای حذف این آفت کش ها کافی نبوده و پس از شستشو مقدار کمی آفت کش روی میوه باقی می ماند.

نتایج مشابهی با تکرار این مطالعه بر روی سایر مواد غذایی مانند خیار، میگو، پودر فلفل قرمز و برنج به دست آمد. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، آفت کش تیامین همچنین با مشکلات رشد در نوزادان مرتبط است و باعث ایجاد حساسیت های پوستی شدید می شود. قرار گرفتن در معرض آفت کش کاربندازیم همچنین با سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ و همچنین مشکلات عضلانی همراه است. با این حال، این آفت کش ها برای استفاده در سراسر جهان تایید شده اند.

مطالعات دیگر در مورد اثرات آفت کش ها به طور کلی قرار گرفتن در معرض آفت کش ها را با افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان مرتبط می دانند. یک مطالعه اخیر نشان داد که آفت‌کش‌ها تأثیر بیشتری نسبت به سیگار در ایجاد سرطان‌هایی مانند لوسمی، لنفوم هوچکین و سرطان مثانه دارند.

اما کارشناسان می گویند فواید خوردن میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بسیار بیشتر از خطرات خوردن غذاهای حاوی آثار آفت کش است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا