اخبار روز

آخرالزمان زمین با هوش مصنوعی ممکنه؟

ساکنان دره سیلیکون ادعا می‌کنند که هوش مصنوعی ممکن است پایان جهان را به هم بزند؛ با این حال، هر روز شواهد تازه‌ای نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به اندازه‌ای پیشرفته نیست که بتواند به این جهان پایان دهد.

تینا مزدکی_در حال حاضر در میان ساکنان دره سیلیکون رایج است که ادعا کنند هوش مصنوعی می تواند جهان را همانطور که می شناسیم نابود کند. محصولات موجود هوش مصنوعی حتی در نیمی از زمان عملکردهای محدود خود را به درستی انجام نمی دهند. وقتی کار می کنند، اغلب هیچ کاری انقلابی انجام نمی دهند. با این حال، این هفته بیش از چند مثال از نادرست بودن این ادعا را ارائه داد و نشان داد که هوش مصنوعی به این زودی تهدیدی برای بشریت نخواهد بود.

برای مثال، یک ربات چت در یک نمایندگی خودرو در کالیفرنیا، این هفته پس از اینکه کاربران خسته وب متوجه شدند که مانند بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی، می‌توانند آن را فریب دهند و انواع چیزهای عجیب و غریب را بیان کنند، در فضای مجازی منتشر شد. مهمتر از همه، این ربات به یک مرد یک Chevy Tahoe مدل 2024 را به قیمت 1 دلار پیشنهاد داد.

آخرالزمان زمین با هوش مصنوعی ممکنه؟

OpenAI همچنین پس از اختلاف در ماه نوامبر هیئت مدیره جدیدی دارد، اما طبق مجموعه دستورالعمل‌هایی که این شرکت در روز دوشنبه منتشر کرد، آنها می‌توانند سام آلتمن را در هر تصمیمی که می‌گیرد نادیده بگیرند. این بدان معناست که اگر OpenAI هوش عمومی مصنوعی (AGI) ایجاد کند، یک سیستم هوش مصنوعی خواهد بود که از انسان هوشمندتر است، اما هیئت مدیره در مورد پیاده سازی حرف آخر را خواهد زد.

در طول یک سال گذشته، کامپیوترها شروع به رفتار عجیب کرده اند. همانطور که یکی از کارشناسان OpenAI می گوید، هوش مصنوعی را می توان به عنوان یک مغز دیجیتال در نظر گرفت، مغزی که مستقیماً از مغز انسان الگوبرداری شده است. درست مانند یک کودک کوچک، هوش مصنوعی مشوق هایی دارد و از اطرافیانش می آموزد. با این حال، اگر ChatGPT یک کودک کوچک بود و به یک شرکت OpenAI 90 میلیارد دلاری تبدیل می شد، بیش از همه یاد می گرفت که چگونه سود را به حداکثر برساند.

در مثالی دیگر، یک باگ در اوایل سال جاری، زمانی که یک هنرمند D&D تأیید کرد که از برنامه‌های هوش مصنوعی برای تکمیل چندین قطعه هنری در کتاب منبع Glory of the Giants استفاده کرده است، منجر به این شد که Wizards of the Coast از ابزار هوش مصنوعی در این فرآیند استفاده عمومی را ممنوع کند. . یا سایت بازی های ویدیویی Aftermath هنگام بررسی نتایج نامشخص ارتقاء هوش مصنوعی در مستندها و موزیک ویدیوهای اخیر با مشکل انتقال فاجعه بار 4K جدید “دروغ های واقعی و بیگانگان” مواجه شد.

آیا پایان دنیا نزدیک است؟

مولدهای متن و تصویر نیز قطعا ناپدید شده اند. توجه چندانی به تولیدکنندگان موسیقی نمی شد. مایکروسافت امیدوار است این مشکل را برطرف کند. این هفته این شرکت با استارتاپ هوش مصنوعی Suno همکاری کرد تا یک پلاگین تولید موسیقی را با Copilot ترکیب کند. تا آنجا که برنامه هایی که پیام های متنی را به آهنگی با صدای باورپذیر تبدیل می کنند، قابل توجه است.

وقتی صحبت از پخش آهنگ به میان می‌آید، به نظر می‌رسد هوش مصنوعی در چند سال آینده از دعوای حق نسخه‌برداری جان سالم به در خواهد برد، اگرچه به نظر نمی‌رسد تقاضای عمومی زیادی برای موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد. باید آنقدر پیشرفته باشد که بتواند پایان جهان را مشکل سال بشریت کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا